Hyundai artık her sınıfta atakta

Güney Koreli otomobil üreticisi
Hyundai artık kabına sığmıyor.
Hyundai’ın ürün gamına son olarak,
ix35 ismi verilen kompakt SUV ya da
crossover olarak adlandırabileceğimiz
model eklendi.

Yakın zaman önce ülkemizde satışına
başlanan ix35, ilk etapta, Euro-
5 uyumlu, 184 HP’lik, 2.0 litre dizel
motor ve 6 ileri Shiftronic şanzımanla
satışa sunuldu. Hyundai ix35
ülkemizde Style ve Style Plus olmak
üzere iki farklı donanım seviyesine
sahip. Hyundai ix35, bu sınıfın iddialı
oyuncularından olan VW Tiguan’dan
sadece birkaç bin TL ucuz.

Hyundai’ın yeni “fluidic” (akıcı) tasarım
felsefesi bu araçta da hemen
göze çarpıyor. Altıgen formlu radyatör
ızgarası ve ızgaraya uyumlu
olan far ve sis grubu ile dikkat çekiyor.
Eğimli ön camı, krom tavan
rayları, panoramik cam tavanı ve tasarımındaki
bütünlük ix35’i bu sınıfın
iddialı oyuncularından yapıyor.

İç mekana geçtiğimizde, dıştaki
akıcı tasarımın bu bölümde de devam
ettiğini görüyoruz. Ancak bizim
ilk söylemek istediğimiz, dikiz aynasına
yerleştirilmiş geri görüş kamerası
olacak. Güvenlik ve park
kabiliyeti açısından bu sistem, şimdiye
kadar kullandığımız tüm geri
görüş kameralarından daha iyi.

İç mekan katlı geçişleri ve şişkin
tasarımı ile son derece dinamik ve
sportif görünüyor. Diz, omuz ve baş
mesafeleri de başarılı. Kokpit üzerinde
yer alan detaylar iyi tasarlanmış.
Çift bölmeli cam tavan sayesinde
kabin içindeki ferahlık hissi
önemli bir ölçüde artırılmış. Gösterge
panelinde yer alan bilgiler rahat
kontrol ediliyor. Eşya gözlerinin sayısı
ve bagaj hacmi ile bu beklentileri
de rahat karşılayan ix35’in müzik
ve klima sisteminin performansı
da iyi. Hyundai ix35’te sunulan aktif
güvenlik unsurları arasında birçok
özellik bulunuyor. Dört tekerlekten
çekiş sistemi de bu güvenlik
kalemleri arasına önemli bir artı
olarak ekleniyor. Kaputunun altında
2.0 lt’lik yeni bir dizel ünite yatıyor.
Dizel ünite, 184 HP güç ve 392
Nm tork üretiyor. İddialı dizel motor
6 ileri oranlı Shiftronic şanzımanla
kombine edilmiş.

ix35’in dört tekerlekten çekiş sistemi
sert sürüşlerde bile maksimum
güvenlik sağlıyor. 24.2’lik yaklaşma,
26,9’luk ayrılma ve 17 derecelik
tepe açılarına sahip olan ix35’in
yerden minimum yüksekliği 170
mm. Maksimum sudan geçiş yüksekliği
ise 500 mm. Konforlu bir süspansiyon
sistemi ile karşımıza çıkan
ix35’in fren performansı da güvenlik
beklentilerini karşılıyor. Direksiyonun
net tepkileri ve boşlukları olmayan
karakteri de Hyundai’nin
üst sınıf hedeflerini doğrulayacak seviyede.

Sonuç

Hyundai ix35 rahatlıkla istediklerini alabilecek
bir araç. Son derece sıcak bir savaşın yaşandığı
bu sınıfta kendisine rahatlıkla yer bulabileceğini
düşünüyoruz. Tasarımı ve iç
mekanı çekici yanlarından sadece ikisini
oluşturuyor. Yeni motor ve şanzıman bizim
beğenimizi kazandı. Bazı eksiklikleri ve
ucuzlukları var ama bunlar göz ardı edilebilir.
Fiyat seviyesini göz ardı edebilmek için biraz
zaman geçmesi gerekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.