İnce fark

Mercedes coupe işinibiliyor: CL, CLS, E Coupe…Elit Alman markalardanhiçbiri bu kadargeniş bir yelpazeye sahipdeğil. Buna rağmen Mercedes,karanlık bir boşlukbulmayı başarmış: Kravatlılariçin iki kapılı birGTI. Mercedes’in BMW 3Coupe’ye verebileceği bircevap henüz yoktu. Satışınabu ay başlanan yeniC Coupe işte bu cevap oldu.4.59 m ile gayet iddialıbir uzunluğa sahip olanotomobil, C Serisi ailesinindiğer üyeleri (sedanve station) göre çok dahaşık görünüyor.

Ancak bir saniye! Yenicoupe bir şekilde E Coupeile aynı görünmüyor mu?Mercedes’in bu iki yıldızınınarasındaki uzunlukfarkı sadece 11 cm. Aralarındakibenzerlik gerçektende insanı şaşırtacakkadar fazla ve bu sadeceilk bakışta geçerli değil.Sivriltilmiş burun, yatıkön cam ve tavan çizgisininhareketleri ikisindede neredeyse aynı. Benzerliklerbu kadar fazla oluncayakında, bayiye birE Coupe almaya gidip birC Coupe satın alanlararastlayabiliriz.

Şimdi otomobillere dahadikkatli bakalım. Küçükcoupe daha kısa, dahakaslı ve rahatlık sinyalleriyayan yuvarlak hatlı ECoupe’ye göre daha heyecanlıgörünüyor. Küçükbir ipucu: Şaşırmamak içinE Coupe’de B sütunubulunmuyor, çerçeve siz camlar kapı açıldığındakendiliğinden alçalıyor.

~Diğer taraftan C Coupefarklı bir tarza sahip: B sütunu,özellikle de iç mekandanbakıldığında, heybetlibir yapı olarak gözünüzebatıyor ve iç mekanıdaha dar hissetmenizeneden oluyor. Derin oyuklarıniçine yerleştirilmiş 3adet yuvarlak gösterge isehem sportiflik hem demodernlik etkisi yaratıyor.Büyük coupede mühendislerkokpitin bir statüsembolü olmasını istemişler.Yani E Coupe için birkaçbin Euro fazla ödemeyikabul ettiğinizde karşınıza, E Serisi’nin elit kokpitiçıkıyor. Sürücü kapısındaise 2 yerine 4 adetcam açma düğmesi bulunuyor.Geniş yüzeyli 4cam birden açıldığında otomobil,ferah bir cabriohissi de yaşatıyor ve yarışpistleri için tasarlanmadığınıbir kez daha hissettiriyor.

Her iki otomobil de sürücüsündenbiraz sportiflikbekliyor. ÖrneğinC Coupe’nin koltuk yüksekliği,binek kardeşlerinegöre 2 cm daha alçak. İçmekanda birçok aynı parçakullanılmış: Elektrikliön koltuk ayarları, direksiyonunsolundaki bastırmalıve çevirmeli düğme,arkadaki bağımsız koltuklarıngeri görüşü kısıtlayansabit kafalıkları… Aslınabakılırsa diz mesafeleriçok kısıtlı olduğu için arkakoltuklarda pek sık yolcuoturacağını sanmıyoruz.

C 250 CGI’ın motoruhafif bir homurtuyla çalışmayabaşlıyor, motorundaha serbest nefes vermesinisağlayan egzoz sistemindenyayılan sesler isearacın sportif ruhuna vurguyapıyor. ~Model adında250 rakamı olsa da gerçekhacmi 1.8 lt olan motor,turbo desteğiyle otomobili7.2 saniyede 100km/s hıza ulaştırıyor. 240km/s’lik maksimum hız iseotoyol kullanımlarındagüçlü dizellere sahip diğeraraçların arasında eziklikhissetmemek için yeterli.Müşteriler, biri 170 HPdiğeri ise 204 HP güce sahipdizel motorlar arasındanda seçim yapabiliyor.Mercedes pazarlama uzmanlarınagöre dizel motor,toplam satışların üçteikisini oluşturacak.

Teste konuk olan araçtaçok sayıda opsiyonel donanımbulunuyor. Bunlarınarasında yer alan AMGüretimi 18 inçlik jantlar, aracınMercedes yeteneklerinikaybetmeden dahasert bir yuvarlanma karakterinebürünmesini sağlıyor.Spor süspansiyon opsiyonuaracın ağırlık merkezini15 cm düşürmesi isedaha direkt oranlara sahipdeğişken direksiyonsisteminin biraz daha fazlagüç gerektirmesine neden oluyor. Geliştirilen otomatikşanzıman ise gazkomutlarına önceki versiyonagöre daha canlı tepkilerveriyor. 7 G-TronicPlus adlı bu şanzıman ESerisi’nde fabrika tatilininhemen ardından kullanılmayabaşlanacak.

Tüm bu yeni özelliklersayesinde C Coupe, dahasaldırgan bir hale gelirken,sürücüsünün birsonraki virajı heyecanlabeklemesine neden olanbir otomobil halinegelmiş. Kalite her zamanMercedes’in erdemlerindenbiri olmuştur. AncakC Coupe tamamen farklıbir kalite sunuyor. Bu otomobillenelerin mümkünolabileceğini C 63 AMG ileyapılacak bir sürüş gösterecektir.C Coupe ailesininbu en güçlü üyesiyleMercedes, doğrudan BMWM3’ü hedeflemiş.

~
Sonuç

C Coupe: Etkileyicigörünümlü bir sporcuC Coupe’nin asıl sürprizi sportifruh değil. Çünkü benzer donanımlıstandart bir C Serisi de yeterincesportif. İki kapılı asıl çekici kılanşeyler, çok şık olan görüntüsüve standart versiyonlardan çokyüksek olmayan fiyatı: Sadece600 Euro. Bu rakam birçokmüşterinin aklını çelebilir.

Sonuç

E Coupe: Coupelerin şıkbeyefendisiC Coupe’yi fazla kaslı bulanlar, yanidaha klasik bir Mercedes isteyenleraradıklarını E Serisi’nde bulabilir: Dahaşık, daha ağır başlı ve daha zarif. Bunarağmen E Coupe, C Coupe’ye oldukçayakın. Bu nedenle aradaki 5 binEuro’luk fiyat farkını, daha donanımlıbir C Serisi satın almak için kullanmakdaha mantıklı olabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.