İspanyol ateşi

GTA Motors, 15 yıllık motorsporları
mücadelesinin ardından,
yaklaşık 5 yıl önce bir
karar aldı: Güzel, çok hızlı
ve özgün bir süper sporcu üretmek.
Domingo Ochoa yönetimindeki ekibin
en ileri teknolojiler kullandığı
ve GTA Spano adını verdiği aracın
tasarımıysa Sento Pallardo’ya ait.
GTA Spano için açıklanan teknik
veriler bile nefes kesmek için yeterli.
Bu otomobil için müşteriler
sıraya girip nefes nefese bir yarışı
göze almak zorunda kalabilir, çünkü
İspanyol üretici GTA Motors, GTA
Spano’dan sadece 99 adet üreteceğini
açıkladı. Ortadan motorlu
süper sporcunun kalbi olan 8.3 lt
hacimli kompresörlü V10 motor
820 HP güç üretiyor. 7 ileri oranlı
sıralı şanzımanın arka aksa ilettiği
960 Nm’lik tork da GTA Spano’nun
ne denli güçlü olduğunu belgeliyor.

Süper sporcunun sahip olduğu güç
sürücüsünü performanslı kullanımlarda
terletirken, günlük kullanımda
devreye giren otomatik şanzıman
ise daha sakin sürüşlere imkan tanıyor.
İspanyol üretici, GTA Spano
için bio-etanol destekli 840 HP’lik
bir motor seçeneği daha sunuyor.

GTA Spano’nun karbon-fiber monokok
gövdesi, kevlar ve titanyum
ile desteklenerek daha da rijit hale
getirilmiş. Uzunluğu 4 bin 650 mm,
genişliği 1980 mm, yüksekliği de
sadece 1180 mm olan aracın dingil
mesafesiyse 2 bin 800 mm. Gayet
heybetli olan boyutlarına rağmen
ağırlık, kullanılan iler teknoloji
ürünü malzemeler sayesinde 1350
kg’da tutulabilmiş. Alçalarak tampona
kadar uzanan ön kaputun iki
yanında frenleri soğutan büyük hava
girişleri kullanılmış. Arkaya doğru
ince birer çizgi halinde uzanan
farlar ise tipik bir yarışçı karakteri
sunuyor. ~Ortada konumlandırılan
motorsa kapının hemen arkasındaki
geniş hava girişlerini kullanarak
nefes alıyor. Bu girişlerin yan camla
birleştiği noktalarda kullanılan
karbon plakalarsa birer solungaç
gibi duruyor. Sporcunun arka tasarımıyla
büyük bir spoyler ve çift
egzoz çıkışıyla tamamlanmış.

Avrupa başlangıç satış fiyatı 630
bin Euro olarak açıklanan İspanyol
sporcunun ön tekerleklerinde 19,
arka tekerleklerindeyse 20 inçlik
sadece bu araç için tasarlanıp üretilmiş
jantlar kullanılmış. Açıklanan
bu rakama navigasyon sistemi,
xenon farlar ve 380 mm çaplı karbon
frenler dahil. GTA Spano’nun
iç mekanında deri, karbon fiber,
alüminyum ve titanyumdan oluşan
bir malzeme yelpazesine yer verilmiş.
Yarış tipi Recaro koltuklara
sahip süper sporcunun iç mekanı,
cam tavan sayesinde gayet ferah
bir atmosfer sunuyor. Aslında GTA
Spano, boyu 2 m’yi bulan insanların
bile rahat edebileceği gerçekten
geniş bir iç mekan da sunabiliyor.
Patentli iç mekan aydınlatma sistemi
ve likit kristal gölgeleme tekniği,
araç içindeki aydınlatma şiddetinin
ayarlanabilmesini sağlıyor. Araçta
iç dikiz aynası yerine tavanın arka
kısmına konumlandırılan bir kamera
ve monitör kullanılmış. Geniş
açılı ikinci bir kamera ise geri
vitese takıldığında aracın arkasını
aynı monitörden izlenebilmesini
sağlıyor. Bagaj kapasitesi açısından
GTA Spano hiç de minimalist değil:
Ön kısımda 100 lt, arkadaysa 200 lt
olmak üzere toplam hacim 300 lt’yi
buluyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.