İşte Yeni Lancia Ypsilon!

İlk olarak 25 yıl önce yollarda yerini almaya başlayan Lancia Ypsilon efsanesinin 4. kuşağını temsil eden yeni model, markanın mini amiral gemisi unvanını taşıyor. Bugüne kadar 1.5 milyon adetten fazla üretilen Lancia Ypsilon ailesinin son üyesi, gerek Lancia Delta’yı andıran tasarımı gerekse teknolojik özellikleri ve daha fazla konfora imkan veren sürüş yapısıyla dikkat çekiyor. Avrupa ülkelerinde Haziran ayından itibaren satışa sunulması planlanan Yeni Lancia Ypsilon, tarihinde ilk defa 5 kapılı olarak yollara çıkacak olmasıyla da farkını ortaya koyuyor.

İtalya’nın aristokrat otomobil üreticisi Lancia’nın lüks küçük sınıfta yer alan modeli Ypsilon’un yeni nesli, Cenevre Fuarı’nda resmen tanıtılmayı bekliyor. 2011 yılında 25. yaşını kutlayan ve günümüze kadar olan süreçte 1.5 milyon adetten fazla satılan Lancia Ypsilon’un tamamen yenilenen versiyonu, 4. nesil model serisi olarak üretim bantlarından inecek. Lancia’nın “mini amiral gemisi” unvanını taşıyan yeni Ypsilon, ilk defa 5 kapılı üretilecek olmasıyla çok açık biçimde farkını ortaya koyacak. Kalabalıktan ayrışmak isteyen, aynı zamanda da keyifli ve konforlu gündelik kullanım sunan bir otomobile sahip olmak isteyen titiz müşteriler için tasarlanan yeni Lancia Ypsilon, Avrupa’nın her yerinde gözünü alternatif “bonus” şehir otomobili olabilme hedefine dikiyor. Ancak potansiyel bir müşteriyi cezbetmek için günümüzde ürünün bizzat kendisinin tek “bonus” öge olmadığı da unutulmamalıdır. Bu nedenle Lancia, pek çok farklı müşterinin isteklerini, ihtiyaçlarını ve beğenilerini karşılayacak önemli özelliklerle Yeni Lancia Ypsilon’u şekillendiriyor.

~ Nihayet 5 kapılı olmasına karşın sadece 3.84 metre uzunluğundaki Yeni Lancia Ypsilon, otomobil pazarının en son trendlerine uygun olarak tasarlanmış olmasıyla dikkat çekiyor. Yerini alacağı model ile aks mesafesi aynı olsa da ön camın daha fazla burun kısmına doğru taşınması, burun kısmının daha kısa olması, bagaj bölümünün daha geniş şekillendirilmesi gibi aksiyonlar aracın genel görünümüne katkı sağlayan belli başlı unsurların arasında yer alıyor. Yerini alacağı modele göre 6 santimetre daha uzun ve 2 santimetre daha alçak yapılı Yeni Lancia Ypsilon, yeni arka kapılarının etkisiyle Lancia Delta’yı andıran daha zarif bir siluete kavuşuyor. Keskin uçlu yeni tip ızgara ve ön far grubu, gövdeyi şekillendiren kavisli çizgiler, LED aydınlatmalı arka far grubuyla Alfa Romeo modellerini andıran biçimde C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları gibi detaylar ilk bakışta Yeni Lancia Ypsilon’un tasarımında dikkat çeken unsurları oluşturuyor. 3 kapılı görünümlü şık bir 5 kapılı küçük hatchback olarak yollara çıkacak olan Yeni Lancia Ypsilon, aynı anda iki gövde rengi seçeneğine sahip olabilecek şekilde üretilecek olmasıyla da trendlere hitap edebilecek.

Yeni Ypsilon, ikisi benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle üretilecek. 1.2 litrelik 69 HP’lik benzinli motorun yanı sıra TwinAir teknolojili 0.9 cc’lik ve 85 HP güç üreten bir diğer benzinli motor seçeneği daha Lancia Ypsilon’da görev alacak. İlk etapta görev alacak tek turbo dizel motor ise 1.3 litrelik 95 HP’lik Multijet güç ünitesi olacak. Start& Stop gibi ekolojik destek sistemleriyle donatılacak bu motorlardan 85 HP’lik benzinli TwinAir motor seçeneğinde DFN kodlu otomatik şanzıman isteğe bağlı olarak sunulacak.

Lancia Delta’da kullanılan “Magic Parking” (Sihirli Park) sisteminin ikinci nesliyle donatılacak olan Yeni Lancia Ypsilon, araç sahiplerine metropollerde zahmetsiz park etme imkanı sunacak. ~ Bununla birlikte taşınabilir navigasyon cihazlarının Avrupalı lideri TomTom ile ortaklığın ürünü olarak geliştirilen ve Blue&Me sisteminin çok yönlülüğünden yararlanan, infotelematik sistemin gelişmiş versiyonu olan “Blue&Me–TomTom LIVE”ın ilk sunumu ise Lancia Ypsilon’da gerçekleştirilecek. Pratik, renkli dokunmatik ekranı ile TomTom Go1000 modeline dayanan sistem, cep telefonu, uydulu navigasyon ve araç üstündeki elektronik sistemlerden direkt olarak aldığı gerekli her türlü sürüş bilgisininin yönetilmesini sağlarken, aynı zamanda da dokunmatik ekranlı arayüz üzerinden medya çaların kontrol edilebilmesine imkân veriyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.