Jetta Passat’ı geçebilecek mi?

Farklar iyice kapanıyor.
Özellikle de konu boyutlar
olduğunda. Örneğin VW Passat
ile boyu 4.64 m’ye ulaşan
kardeşi Jetta arasındaki
uzunluk farkı sadece 13 cm.
Fiyatta ise aralarındaki saygı
mesafesi korunuyor: DSG
şanzımanlı Passat 2.0 BlueTDI
Highline’ın 38 bin 820
Euro’luk Almanya başlangıç
fiyatı, aynı güce, donanım
paketine ve şanzımana sahip
Jetta’dan 6 bin 870 Euro
daha yüksek. Bu modellerden
sadece Passat 2.0 litre dizel
motorla Türkiye’de satılıyor,
satış fiyatı ise 101.000
TL. Bunun yanında, Türkiye’de
satın alınabilecek en
pahalı Jetta modeli olan 1.6
TDI DSG Highline’ın fiyatı
maksimumda 61.000 TL’ye
kadar ulaşıyor.

Genel özellikleri

Ancak olay tabi ki bu kadar
basit değil. Çünkü bu fiyat
farkının karşılığında Passat,
çok daha fazla donanım sunuyor.
Elektronik park freni,
lastik basınç kontrolü, yorgunluk
ve yağmur sensörleri
ve birkaç kalem daha Passat’ta
standartken, Jetta’da
alınamıyor bile.

Opsiyon listesini hazırlarken
de VW aralarında temiz
bir sınır çiziyor: Adaptif mesafe
kontrol sistemi, xenon
farlar, şerit takip asistanı,
geri görüş kamerası veya
DCC süspansiyon gibi donanımlar
Passat’a özgü kalmaya
devam ediyor.

Bunun dışında Passat, boyut
avantajını da çok iyi kullanıyor.
Örneğin Jetta’dan
daha geniş bir iç mekan sunuyor.
Ön koltuklarda yolcular
çok daha ferah bir ortamda
yolculuk ediyor. Ancak iç mekan avantajı arka koltuklarda
çok daha fazla hissediliyor:
Oturma pozisyonları çok
daha rahat, hareket serbestisi ise
daha yüksek.
~
Diğer taraftan burada, Jetta’nın
çok geniş ve ferah bir otomobil olduğunu
hatırlatmak gerekiyor.
Jetta özellikle uzun bacaklılar
için çok geniş diz mesafeleri sunuyor.
Baş mesafesi ise Passat’tan
geride kalmıyor. Gerçekten
de aralarındaki tek önemli
fark, Jetta’nın genişliğinin 7 cm
daha az olması. Bu durum sadece
3 kişi veya çocuk koltuğuyla
yolculuk edilirken hissediliyor.

Bunun dışında ikilinin rol dağılımı
da çok açık: Passat, Meksika’da
üretilen Jetta’nın gayet
yüksek olan kalite seviyesinin
de bir kademe üzerine çıkmayı
başarıyor. Daha özenli işçilik,
daha kaliteli plastik aksam ve
gazlı motor kaputu amortisörleri
gibi donanımlar, bir üst ligi işaret
ediyor.

Sürüş özellikleri

Motor ve şanzımanda ise en
küçük bir farklılık bile yok. Her
ikisinde de görev yapan 140
HP’lik 2.0 TDI motor, 6 ileri
oranlı DSG şanzımanla kombine
edilmiş. Yumuşak çalışma karakteriyle
dikkat çeken bu dizel
makine iki sedana da çok iyi uyuyor.
İkisi de aynı derecede hızlı,
canlı ve abartıdan uzak sürüşler
sunuyor. Ayrıca tüketim rakamları
da gayet başarılı: Passat’ta 6.3
lt/100 km, Jetta’da 6.1 lt.

Tüm bu yakınlıklarına ve eşdeğer
performanslarına rağmen
ikilinin sürüş özellikleri çok farklı.
Mühendisler Jetta’da şaşırtıcı
derecede sert bir süspansiyon
sistemi ve daha sert bir direksiyon
seçmişler. Durum böyle
olunca Jetta, kendisinden 140
kg daha ağır olan Passat’a göre
daha atak sürüş özellikleri sunuyor.
Passat’ın DCC süspansiyonu
ise açık bir şekilde konfor
odaklı bir sistem: Yuvarlanma karakteri
Jetta’ya göre daha yumuşak
ve bozuk zeminlerde çok
daha konforlu.
~
Sonuç


Sonuç beklediğimizden daha belirgin
olabilir: Hayır, Jetta daha iyi
bir Passat değil. Passat için daha fazla
para ödemek gerekiyor olabilir
ama bunun karşılığında daha fazla
otomobil de almış oluyorsunuz. Tek
soru, aradaki bu farklara gerçekten ihtiyacınız
olup olmadığı. Çünkü Jetta,
bugüne kadar hiç olmadığı kadar
iyi görünüyor, bolca içsel özelliğe
sahip ve işini en iyi şekilde yapıyor.
Bu nedenle Jetta, özellikle de
daha uygun olan fiyatıyla, birçoklarına
göre birinci seçenek olacaktır.

Sıralama

1. 317 PUAN
VW Passat 2.0 BlueTDI
Highline DSG
Geniş ve konforlu yapısı ve başarılı
motor-şanzıman kombinasyonuyla
Passat, orta sınıf sedanların en
iyilerinden biri haline geldi. Ne
yazık ki fiyatı da buna paralel
olarak yüksek.

2. 293 PUAN
VW Jetta 2.0 TDI
Highline DSG
Jetta da son haliyle harika bir
otomobil haline geldi: Sert
süspansiyon, hafif yapı, geniş iç
mekan ve başarılı bir motor. Ayrıca
fiyat olarak da Passat’tan bayağı
ucuz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.