Kompakt sınıfta teknoloji üssü

1998 yılında piyasaya çıkıp
Escort’un yerini alan Focus’tan
bugüne kadar 10
milyon adetten fazla üretildi.
Öncülerinin dinamizm konusundaki
ününü devam ettiren
yeni Focus’un geliştirme çalışmaları,
Ford’un Almanya/Merkenich’teki
merkezinde gerçekleştirilmiş.
Yeni Focus’un C segmenti
platformu üzerine Ford,
global olarak pazarlayacağı en az
10 model serisi üretmeyi (2012
toplam üretim hedefi 2 milyon
adet) planlıyor. Bu ürün yelpazesinin
tam ortasında ise 120
ülkede satılacak olan Focus yer
alacak. Krizin ardından dünya
çapında satacağı tüm otomobillerini
“One Ford” stratejisi çerçevesinde
aynı şekilde üretme kararı
alan Ford, yeni Focus’u hem
Almanya, hem de ABD’de (Michigan)
üretiyor. 2012 yılında üretim
tesislerine Rusya ve Çin’deki
fabrikalar da katılacak. Sedan,
hatchback ve station karoserlerle
üretilen yeni Focus, öncelikle
dinamik çizgileriyle dikkat çekiyor.
Yeni otomobilde mühendisler,
öncüsünün atak sürüş özellikleri
ve başarılı yol tutuşunu korurken,
konforu artırmaya özel
bir önem vermişler ve sürüş izlenimlerinde
de gördüğümüz gibi
bunu başarmışlar.

Diğer taraftan yeni Focus, kompakt
sınıfta pek de yaygın olmayan
zengin sayıdaki konfor ve güvenlik
asistanlarıyla da öne çıkıyor.
Neredeyse bir teknoloji üssü
haline gelen otomobilde, Low
Speed Safety System (araç 30
km/s’ye kadar hızlarla giderken
otomatik fren yaparak aracın hızını
azaltan, 15 km/s’nin altında
ise maksimum fren yaparak tamamen
durduran düşük hız güvenlik
sistemi), park asistanı, aktif
sürüş dinamiği kontrol sistemi
(Torque Vectoring Control),
şerit takip asistanı (otomatik düzeltme
de yapabiliyor), trafik işareti
algılama sistemi, ~otomatik
uzun far yardımcısı, yorgunluk
sensörü, çarpma uyarı fonksiyonuna
da sahip adaptif hız sabitleyici
ve yan aynalar için ölü
nokta uyarısı gibi ileri teknoloji
ürünü güvenlik donanımlarına
yer verilmiş.

Yeni nesil 1.6 lt EcoBoost benzinli
ve 1.6 lt ve 2.0 lt’lik TDCi dizel
motorlarıyla gelmiş geçmiş entutumlu Focus olduğu açıklanan
otomobilde, yakıt tasarrufunu
artırmak için start-stop sistemi
(1.6 lt’lik benzinli ve dizel motorlarda
standart) ve aktif ızgara
kapakları (radyatör ızgarasını
kapatarak motorun daha erken
ısınıp, ideal çalışma sıcaklığına
daha çabuk ulaşmasını sağlıyor)
gibi donanımlar da sunuluyor.
Ford’un Kinetic Design anlayışının
yeni yorumunun kullanıldığı
yeni Focus, sportif ve dinamik
bir karosere sahip: Heybetli
bir burun, basık bir profil ve
güçlü bir şekilde yükselen omuz
çizgisiyle Focus, yüksek sürüş
keyfi sinyalleri veriyor. 148.4
cm’lik yüksekliği güncel versiyondan
16 mm alçak olan otomobilin
genişliği (aynalar hariç)
1.6 cm azalarak 182.3 cm’ye düşerken,
435.8 cm’lik uzunluğu ise
21 mm artmış. Yeni Focus’un
dingil mesafesi ise 8 mm artarak
2 bin 648 mm’ye çıkmış.

Karoserin sergilediği dinamizme
paralel olarak iç mekan
da gayet sportif ve hareketli çizgilere
sahip. Piyano boyalı bir yüzeye
sahip olan orta konsolun
sürücüye dönük olması, önemli
kumandalara rahat ulaşılmasını
sağlıyor. Araçta Ford’un
HMI (Human Machine Interface:
İnsan makine arayüzü) adını
verdiği ve sürücünün iki ekran
üzerinden (biri gösterge panelinde,
diğeri orta konsolda)
aracın önemli fonksiyonlarını
kontrol edebildiği sistem de bulunuyor.
Sistemin ~kumanda ünitesi
ise direksiyon göbeğinin iki
tarafında yer alıyor. Kokpitteki
yüksek kaliteli malzemeler ise
araca premium bir hava katıyor.
Ancak direksiyondaki düğmelerin
çokluğu akıl karıştırıcı olabiliyor.
İspanya’nın Jerez şehri
ve çevresinde gerçekleştirilen
sürüş izlenimleri organizasyonunda
yeni Focus’un 2.0 lt’lik
TDCi ve 1.6 EcoBoost versiyonlarını
kullanma fırsatı bulduk.
Çoğunluğu dar ve bol virajlı yollardan
oluşan parkurda, mühendislerin
dinamizmi korurken
konforda hatırı sayılır bir iyileşme
sağladıkları konusundaki
açıklamalarının doğru olduğunu
gördük. Gerçekten de Focus,
elektrikli direksiyonundaki hafif
hissizlik ve üzerindeki düğme
sayısının fazlalığı dışında, gayet
rahat ve etkileyici sürüş özellikleri
sergilerken, zemin bozukluklarını
başarıyla emmesini bildi.
Sürüşle ilgili tek sorun ise, A
sütununun kalın ve eğimli yapısı
nedeniyle dar sol virajlara girerken
viraj içi görüntünün kısıtlanmasıydı.

SONUÇ

Yeni Ford Focus ülkemizde, yılın
ikinci çeyreğinde sedan ve hatchback
karoser seçenekleriyle piyasaya
çıkacak. Station karoser ise yılsonunda
aileye katılacak. Araçta ilk
etapta, tümü 1.6 lt hacimli olan ikişer
adet benzinli ve dizel motor seçenekleri
sunulacak. Bunlardan
benzinli versiyonların güçleri 125 HP
ve 180 HP (EcoBoost), dizel motorların
güçleri ise 95 HP ve 115 HP
olacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.