Maserati’nin yeni performans modeli

İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Maserati’nin “GranCabrio” adını verdiği ve göz alıcı tasarımıyla dikkat çeken “convertible” modelinin en sportif versiyonu GranCabrio Sport, 2011 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra şimdi de ilk kez yollara çıktı. Modena doğumlu dört koltuklu ve katlanabilir tavanlı Maserati GranCabrio’nun Sport versiyonunun uluslararası test sürüşü 30 ülkeden 130’u aşkın basın mensubunun katılımıyla İtalya’nın Trieste kentinde gerçekleştirildi.

Maserati’nin GranCabrio ‘convertible’ı yeni bir performans seviyesine taşıdığı GranCabrio Sport ise Türkiye yollarına Kasım ayında çıkacak. Sadece 2 adetlik ülke kotası ve 300 bin Euro’dan başlayan fiyatıyla Tofaş çatısı altındaki FerMas tarafından Türkiye’de siparişe açılan Maserati GranCabrio Sport, Kasım ayında ilk sahiplerine teslim edilecek.

100 km/s hıza 5.2 saniyede çıkıyor


Maserati GranCabrio Sport, 450 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motor, MC Auto Shift yazılımlı süper hızlı 6 ileri otomatik şanzıman, daha sportif ayarlı Skyhook aktif süspansiyon sistemi gibi sporcu özellikleriyle dikkat çekiyor. Maserati GranCabrio Sport, kaputunun altındaki 450 HP güç (GranCabrio’dan 10 HP daha fazla) ve 510 Nm tork (GranCabrio’dan 20 Nm daha fazla) üreten performans canavarı V8 motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını sadece 5.2 saniyede tamamlıyor. Maksimum 285 km/s hıza erişen Maserati GranCabrio Sport ayrıca, “Sürtünme Azaltım Programı” sayesinde % 6 oranında daha fazla yakıt ekonomisi sağlayabiliyor.

GranCabrio Sport, tam otomatik şanzımanın günlük lüks özellikleri ile 4.7 litrelik motorun, geliştirilen 450 HP’lik versiyonuyla örtüşen ilk Maserati olarak da öne çıkıyor. MC Auto Shift yazılımıyla donatılmış 6 ileri otomatik şanzıman süper hızlı şanzıman MC Otomatik Değiştirme özelliği sayesinde “Manuel Spor” hem de “Otomatik Spor” modlarında daha hızlı vites değiştirme imkanı sunuyor. Daha sportif bir ayar sunan “Skyhook” aktif süspansiyon sistemine sahip Maserati GranCabrio Sport, aynı zamanda sahip oluklu-delikli ve iki kat döküme sahip fren diskleriyle araç hâkimiyet özelliklerine en üst seviyeye taşırken 100 km/s hızda sadece 35 metrede durabiliyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.