Mazda’dan diyet SUV

Mazda’nın uzun süredir
kompakt SUV konusundaki
cevabı bekleniyordu.
Cevap sonunda CX-5 ile
geldi. Japon üreticinin neden bu
kadar uzun bir süreye ihtiyaç duyduğunu
CX-5 modeli açıklıyor. CX-5
tamamen yeni bir araç. Platformu
yeni, teknolojisi yeni, motorları yeni.
Her yönü ile yeni bir aracı ortaya
çıkarmak elbette biraz zaman alacaktır.

Yeni CX-5 markanın, otomobil ve
sürücü bütünlüğü anlamına gelen
Jinba Ittai felsefesini simgeliyor.
CX-5’te kullanılan yeni Skyactiv teknolojisi
tüm varlığını hissettiriyor,
CX-5 ile keyifli, çevre dostu, hafif
üretilmiş bir araç karşımıza çıkıyor.
Üstelik SUV kavramı karşısında insanın
aklına gelen heybetli ve ağır
yapıya karşın Mazda mühendisleri,
heybetli yapıyı korurken araca adeta
bir diyet programı uygulamış. CX-5
güncel rakiplerine karşın yaklaşık
olarak 100 kg daha hafif. Bu hafif
yapıyı ise Skyactiv teknolojisi
mümkün kılıyor. Mazda mühendisleri
ağırlık denklemini güçlü bir
çelik ile çözmeyi başarmış. Kompakt
SUV sınıfında var olan bu ağırlık
farkı Mazda’ya önemli avantajlar
kazandırıyor. Bu arada aracın hafif
olması güvenlik açısından geri kaldığı
izlenimini yaratmasın. Skyactiv
programının unsurlarından biri
olan gövde ve şasinin baştan aşağı
yeniden tasarlanması sonucunda
elde edilen üstün pasif güvenliğin
yanında, aktif güvenlik sistemlerini
de bünyesinde barındırıyor.

~Skyactiv teknolojisi CX-5’in akıllı
tasarımına da yansıyor. Mazda’nın
tamamıyla yeni görüntüsünün temelini
dikkat çekici ön kısım oluşturuyor.
İmza niteliği taşıyan ve yeniden
tasarlanan beş noktalı ızgara ön plana
çıkıyor. CX-5’in iyi tasarlanmış
görüntüsü, otomobilin ön kısmı ve
çıkıntılı jant görünümü ile başlıyor.
Öne doğru eğimli duruşu ve arka
tasarımı CX-5’i atletik bir görünüme
kavuşturuyor. 4555/1840/1710 mm
boyutlarındaki CX-5’in 2700 mm
dingil mesafesi (Tiguan’dan 10 cm
daha iyi) iç mekanda ferah, geniş
ve sofistike kabini her türlü konforu
sunuyor. Üç yöne katlanabilen arka
koltuk sistemi ise ergonominin tam
karşılığı. Prototip olmasına karşın
yalıtım konusundaki başarısı (ki
bu konuda iyileştirmeler yapılacak)
iç kabine olumlu yansıyor. Ön koltukların
rahat olmasının yanında
çok iyi yan desteğe sahip olması
özellikle virajlı yollarda güvenliği ve
konforu artırıyor. Bagaj bölümünde
ise Mazda yine başarılı sonuçlar elde
etmesini bilmiş. 503 litrelik bagaj
hacmi rakiplerinin önünde, bagaja
4 adet büyük valizi rahatlıkla yerleştirmek
mümkün. Derli toplu ön
konsol gözleri rahatsız etmediği gibi
sürücüyü entegre edilmiş dokunmatik
navigasyon ve müzik sistemi
karşılıyor. Navigasyonun konumu
ergonomik.

Farklı motor felsefesi

Motor seçenekleri konusunda ise
Mazda farklı bir yol izlemiş. Rakipleri
down sizing yani hacim küçültme
yoluna giderken CX-5 için farklı
bir felsefe uygulanmış. İkisi dizel
biri benzinli olmak üzere dört silindirli
motorlarla maksimum performans,
minimum tüketim hedeflenmiş.
Dizel ve benzinli motorlar 14:1 gibi bir sıkıştırma oranına sahip iken
düşük yakıt tüketimi ve maksimum
performansı bir arada sunuyor.
~Mazda benzinli seçenekte turbo
ünitesini kullanma gereksinimi duymazken,
dizel motorlar çift turbo ile
desteklenmiş. Önden çekişli versiyonda
2.0 litrelik benzinli motor
toplam 165 HP güce sahip iken, 210
Nm tork üretip manuel 6 ileri oranlı
şanzıman ile kombine ediliyor. 2.2
litrelik hacme sahip dizel motorlar ise 150 HP ve 175 HP güçlerinde. 150
HP’lik versiyon 380 Nm, 175 HP’lik
motor (dört tekerlekten çekiş sistemine
sahip) 420 Nm tork üretiyor.

CX-5 ile Mazda, rakiplerine oranla
daha kıvrak ve hafif bir SUV yarattığı
gibi, bu segmenti de aynı zamanda
fena karıştıracak. Türkiye’de Nisan
2012’den itibaren bütün versiyonları
ile satışa sunulacak olan CX-5’in
önündeki tek engel yeni ÖTV oranları
olacak.

Sonuç

Mazda kompakt SUV temsilcisi CX-5 ile
gerçekten iyi bir iş çıkartmış. Kullanma
fırsatı bulduğumuz tüm versiyonların
ortak noktası, düşük yakıt tüketimine
karşın etkin ve doyurucu performans
oldu. Gücü kesintisiz olarak üst devirlere
kadar zorlanmadan karşılamasını
bilen CX-5, birçok yeniliği de beraberinde
getiriyor. Sürücü açısından dikiz aynası
ile A sütununun açısı genel görüşü
inanılmaz derecede olumlu etkilerken,
iç mekan ergonomisi de başarılı,
fonksiyonel koltuklar ve güvenlik ekipmanı
üst düzeyde. Manuel şanzımanın
vites geçişleri direkt ve hiçbir boşluğa
neden olmuyor. İster dizel ister benzinli
motor olsun, yeni motorlar sessiz yapıları
ile övgüyü hak ediyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.