NGK Spark Plug Europe, 2018’e kadar Mercedes-Benz’in tek kızdırma bujisi tedarikçisi

NGK Spark Plug Europe ilk defa 2007’de Mercedes-Benz‘e kızdırma bujileri tedarik etmeye başladı. Ünlü
Alman otomobil üreticisi, en son dizel nesillerinde Yeni Yüksek Sıcaklık Seramiği (NHTC) kızdırma bujisini
tercih etti. 2010 yılına gelindiğinde NHTC, Stuttgart merkezli şirket tarafından üretilen binek otomobillerin
dizel motorlarında görev yapan tek kızdırma bujisi olmuştu. Ürünün bu özel konumu şimdi 2018 yılına dek
pekiştirildi: Mercedes-Benz’in hâlihazırda ürettiği ve ayrıca 2018‘e kadar pazara hazır hale getireceği tüm dört
ve altı silindirli dizel motorlarında yalnızca NGK kızdırma bujilerinin kullanılmasını öngören anlaşmalar kısa
süre önce imzalandı.

Tamamen seramikten yapılmış ısıtıcı elemanıyla kendini orijinal ekipman olarak kabul ettiren ilk kızdırma
bujisi olan NHTC üstün özellikler sunuyor: İki saniyeden kısa bir sürede yaklaşık 1.000 °C’lik çalışma
sıcaklığına ulaşıyor ve 1.350 °C’de on dakikadan fazla süreyle sonradan kızdırma ve ara kızdırma yapılmasına
olanak veriyor. En soğuk havalarda bile sorunsuz bir ilk çalıştırma ve temiz bir yanma sağlayarak zararlı
egzoz gazlarının ve kurum parçacıklarının emisyonunu azaltmaya yardımcı oluyor. Ayrıca uygun
teknolojilerle birlikte kullanıldığında dizel parçacık filtresinin ve NOx depolama katalizatörünün
yenilenmesinde de kritik bir rol oynuyor. Böylece NHTC kızdırma bujisi, giderek sıkılaşan EURO emisyon
standartlarının yerine getirilmesine kayda değer bir katkıda bulunuyor. Mercedes-Benz dışında Volkswagen
Grubu ve Mitsubishi de bu yüksek performanslı seramik kızdırma bujisinden yararlanıyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.