Önemli bir değişim

Bazı otomobiller sadece
markalarının gidişatını
değiştirmekle kalmaz,
otomobil sektörü için
de çok önemli yenilikleri
beraberinde getirir. Bunun
örneklerini daha önce defalarca
gördük ve görmeye de devam
edeceğiz. Orta sınıfta yer alan
Peugeot 508’de de böyle bir
değişim yapabilecek potansiyel
bulunuyor. Kendi sınıfı için çıta
belirleme konusunda etkin
bir rol oynayacağını düşündüğümüz
508, belki nefes kesici
özelliklere sahip olan bir otomobil
değil ama rakiplerinin,
kendi çıtalarını bir adım daha
yukarıya çıkarmak için atılım
yapmalarına neden olabilecek
kadar iddialı bir ürün.

Yeni modelleri ile önemli ataklar
yapan Peugeot markası,
son dönemde çok önemli bir
değişimden geçiyor. Üst sınıfa
yönelik çalışmalarını devam
ettiren, kalite çıtasını yükseğe
konumlandıran, teknolojik yeniliklerini
artıran Peugeot, tüm
bu yeni özelliklerinin hepsini
508 ile birlikte ortaya çıkardı.

Ülkemizde, Peugeot tarafından
planlanan tarihten daha
erken satışa sunulan ve tüketiciler
tarafından büyük bir ilgi
gören 508’in ülkemizdeki satış
fiyatı 56 bin 100 TL’den başlıyor.
Motor seçenekleri açısından oldukça
zengin bir yelpazeye sahip
olan 508’in donanım listeleri
de beklentileri rahat bir şekilde
karşılıyor.

Tasarım sade ve güçlü

Söz konusu D segmenti olduğunda
son derece iddialı olan
Peugeot, bu iddiasını devam
ettirmeye kararlı görülüyor. Yeni
508 modeli aslına bakarsanız
tasarım açısından dikkat çekici
değil. Hatta onun beklediğimizden
daha sade bir tasarıma
sahip olduğunu bile dile getirebiliriz.

~Fakat burada 508’in en önemli
avantajı, tıpkı Alman otomobilleri
gibi güçlü görünmesi
olacak. Bütününe bakıldığında
güçlü ve son derece elit görünen
bir araç olması, ilgi görmesinin
en önemli nedeni. Prestij
konusunda son derece iddialı
olan 508 aynı zamanda bazı
detaylarının agresif tasarımı ile
sportif beklentilere de cevap
verebilecek bir seviyede.

Yaşam alanında ise 508 gerçek
ustalardan biri ve ulaştığı
kalite seviyesi ile bizlere
Peugeot’nun yönünü ne tarafa
doğru çevirdiğini açık bir şekilde
ispat ediyor. Bu sınıfta
yer alan 407 ile eskimeyen bir
otomobil yaratan Peugeot, artık
lüks sınıfın bir temsilcisi olmak
için, en azından bu sınıfta çok
daha cesur ve çok daha iddialı.

Sessizlik oldukça iyi

Yaşam alanının genişliği açısından
oldukça iddialı olması
ise aile ya da patron beklentilerine
çok rahat bir şekilde
cevap verebilecek. Aracın dört
bir yanında da baş, omuz ve
diz mesafeleri konusunda oldukça
büyük kullanım alanları
sunuluyor.

Mekanik seslerin ve vuruntuların
yaşam alanına yansımaması
da önemli artılarından.
Genişlik, sessizlik ve kullanılan
malzemelerin kalitesi ile 508,
kendimizi lüks sınıfta yer alan
bir otomobilin içinde hissettirmeyi
bildi. Görüş açıları konusunda
çok önemli bir sıkıntı
yaşamadığımız 508’in kumanda
elamanlarının kullanımı da kolay.
Head-Up Display ekranı
daha önceki Peugeot modellerinden
oldukça farklı; diğerlerine
göre biraz daha küçük ve
daha fazla kullanışlı. Bu ekranın
açılıp kapatılabildiği kumanda
elamanları ise direksiyon simidinin sol ön tarafına gizlenmiş.

~Ferahlık konusundaki beklentileri
karşılayan 508 ile ilgili
en önemli eleştiri eşya gözleri
ile ilgili olacak. Bu kadar geniş
bir yaşam alanına sahip olan
iç mekanda neredeyse hiç eşya
gözü sunulmuyor olmasını
anlamak mümkün değil. Dört
bölgeli klima ile havalandırma
performansı oldukça iyi olan
508, müzik sistemi ile de kullanıcılarına
kalitesi bir ses ziyafeti
armağan ediyor.

Bagaj hacmi de oldukça geniş
ve kullanışlı. Kapağın ya iç mekandan,
ya da 508 rakamlarının
0 tuşuna basarak açılıyor olması
ise bir Peugeot geleneği oldu
ama burada diğerlerinin gittiği
yoldan gitmenin daha iyi olacağını
düşünüyoruz. Bunun yerine
artık bagaj kapağı kumanda
elemanının alışkın olduğumuz
yerine yani bagaj kapağının altına
alınmasını tercih ederdik.

Söz konusu sürüş karakteri
olduğunda ise oldukça rahat,
güven veren ve keyifli bir otomobil
kullandığımızı belirtmek
istiyoruz. Süspansiyon sisteminin
çalışma karakteri son derece
iyi. Herhangi bir burulma ya
da hiç beklenmeyen bir anda
izinden çıkma gibi bir sorun da
yaşanmıyor. 1.6 lt THP 156 HP
güç üreten benzinli motorun
performansı da son derece iyi.
Altı ileri oranlı manuel şanzımanla
kombine edilen benzinli
ünite hızlanma sonuçları ile
beğenimizi kazandı ama yakıt
tüketimi için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz.
9 litre civarlarında
olan tüketim, bu motorun
şansını biraz azaltan bir detay
olabilir. Sürüş pozisyonu açısından
bakıldığında daha aracın
içine ilk bindiğinizde bile
sanki yıllardır oradaymışsınız
gibi hissetmeniz önemli bir artı.
Sürüş pozisyonu kolay ayarlanıyor,
koltukları her açıdan iyi.
Direksiyon simidi konusunda
da 508, Peugeot’nun önemli bir
atılım yaptığını ispatlıyor.

~Kalın ve ele tam oturan direksiyon
simidi Peugeot’nun
iç mekandaki önemli eksikliklerinden
birini gidermiş oldu.
Yönlendirme kabiliyeti ve netlik
açısından da 508, Alman otomobillerini
yakalamış durumda
ama alınması gereken yol olduğu
gerçeğini de göz ardı edemeyiz.
Otomatikleştirilmiş manuel
şanzımanın hala kusurları var
ama bu şanzıman önceki kusurlarının
büyük bir bölümünün
üstesinden gelinmiş.

Sonuç

Peugeot yaşlanmayan
kaliteli
otomobiller ürettiği
bu sınıfta işini
gerçekten de iyi
yapıyor. Ortaya çıkardığı modeller
her zaman iddialı oluyor ve 508’de
de bu durum geçerli. Sınıfının en
iyi görünen aracı olmayabilir ama
sınıfının en güçlü ve en kaliteli
görünen araçlarından. Yaşam
alanının genişliği ve kalitesi de
göz dolduruyor. Sürüş karakteri
ise onun silahlarından sadece biri.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.