Önemli fiyat avantajı sunuyor

Aslına bakarsanız bu çok iddialı
bir slogan olabilir; “Bugüne
kadar ürettiğimiz en iyi
otomobil”. En radikal değişimlerden
birinin yaşandığı Insignia
modeli için bu kadar iddialı
bir açıklama yapan Opel yönetimi,
bu araca ne kadar çok güvendiğini
çok iyi bir şekilde dile getirmiş
oldu. Insignia en önemli atağını 1.4
lt’lik motoru kullanması ile birlikte
yaptı. 61 bin TL gibi oldukça başarılı
diyebileceğimiz bir fiyat etiketine
sahip olan Insignia, sınıfının fiyat
konusunda da en çok dikkat çeken
modellerinden birisi olacak.

Yollara çıktığı ilk andan itibaren
iddialı detayları ile beğeni kazanmayı
başaran Insignia öncelikli olarak
tasarım konusunda dikkat çeken
bir otomobil. Görünüm konusunda
başarılı araçlardan biri olan
Insignia, yaşam alanında da özellikle
diz mesafesi konusunda son
derece iddialı. Arka tarafa doğru eğimli
bir tasarım olması nedeniyle,
arkada sunulan baş mesafesi ise biraz
sıkıntılı. Ama yine de yeterli olanı
rahatlıkla veriyor. Dış tasarımında
dinamik ve agresif hatları benimseyen
Insignia’nın aynı zamanda
kaliteli detaylara sahip olma anlayışı,
aynı şekilde yaşam alanında
da devam ediyor. Bazı yerlerde biraz
sert bir plastik kullanılmış olmasına
rağmen bunların dikkat çekici
olmasının önüne geçilmiş. Aynı şekilde
işçilik ve montaj konularında
da son derece titiz davranılmış. Bazı
kumanda elemanlarının yerinden
çıkacakmış gibi görünmesi herhalde
yaşam alanının en olumsuz özelliği.
Elbette bu bir sorun değil ve yaşam
alanının genel havası sınıfının en iyilerinden
birisi olduğunu gösteriyor.

~Koltukların kalitesi, ideal sürüş
pozisyonunun rahat bulunması
gibi konularda Insignia bekleneni
zorlanmadan veriyor, hatta beklentilerin
üstüne bile çıkıyor. Müzik
ve havalandırma sisteminin performansı
da yeterli bulduklarımızdan.
1.4 lt 140 HP güç üreten benzinli
ünite ile Insignia, çok önemli bir
fiyat avantajı yakaladı. Ama bu fiyat
avantajının yakalanması ile birlikte
performans konusunda ödün verildiği
akla gelmesin. 1850 ile 4900
d/d aralığında 200 Nm tork üreten
motor, maksimum gücünü ise 4900
ile 6000 d/d aralığında kullanıma
sunuyor. Yüksek devirlerde olmayı
çok seven
bir motor
seçeneği
ama alt
devirlerde
de iddialı
olduğunu söylememiz gerekiyor.

Kullanım keyfi açısından beğendiğimiz
motor seçeneklerinden biri
olan 1.4 lt’lik üniteye, altı ileri oranlı
manuel bir şanzıman eşlik ediyor.
Şanzımanın vites geçişleri ve
yolların bulunması konusunda da
bir sıkıntı yaşamadık. Sportif bir yapıya
sahip olan bu araçta belki biraz
daha iyi bir vites kolu olabilirdi
ama mevcut vites kolunun kullanımı
açısından da bir sıkıntı yaşamadık.
Elektronik yardımcıların çalışma
karakterini beğendiğimiz araç,
özellikle biraz eğlenmek isteyenleri
de düşünüyor.

ABS, ESPplus, Fren destek sistemi
(BA), Hidrolik Fren Yardımı (HBA),
Fren diski
temizleme
sistemi
(BDC),
Elektronik
fren gücü
dağılımı (EBD), Virajda Denge Kontrolü
(CBC), Düz Hat Denge Kontrolü
(SLSC), Dinamik çekiş kontrolü
(TCplus) gibi sistemler standart donanımlar
arasında yer alıyor.
Otomatik yanan farlar, Yağmur sensörü, Park sensörü (önde ve arkada)
ve Hız sabitleyici sistemi gibi
hayatı kolaylaştıran detaylar da
standart donanımlar arasında yer alıyor.
~Sürüş kalitesi açısından büyük
gövdesine rağmen son derece rahat
ve güvenli bir şekilde kullandığımız
Insignia izine sadık olan araçlardan.
Limitlerini artırdığınız anda ortaya
çıkabilecek sorunlar sırasında ise iyi
çalışan elektronik yardımcılar en
büyük destekler oluyor.

Sonuç



Insignia tasarım açısından son
dönemlerde karşımıza çıkan
en iyi otomobillerden biri. Dinamik
ve kaliteli görünen aracın
yaşam alanında da aynı
etki devam ettirilmiş durumda.
Tasarım beklentisi yüksek
olanlar Insignia ile rahat edecektir.
Sürüş karakteri açısından
güven veren bir araç olan
Insignia, elektronik yardımcılarının
önemli
bir bölümünü
standart
donanım
listesinde
sunuyor. Aynı zamanda
konfor ve rahatlık açısından aranan
donanımlarda standartlar
arasında sunuluyor. Bu motor
seçeneği ile uygun bir fiyat
etiketini de yakalandı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.