Oto servis sektöründe bir kadın girişimci

2007 yılından bu yana otomotiv
sektörde yer alan Veziroğlu
ile kadın gözüyle otomotiv
dünyasını ve bu dünyanın zorluklarını
görüştük.

Otomotiv sektörü denilince erkek
egemen bir sektör akla geliyor.
Bu sektörde kadınları, daha
çok markaların çatısı altında, iletişim
ve pazarlama bölümlerinde
görebiliyoruz. Ancak işin servis,
satış ve yedek parça, yani bayilik
kısmında çalışan kadınların
sayısı çok az. Nissan Yetkili Servisi
Üstün Oto’nun patroniçesi
Ayşin Veziroğlu ise, sektörün,
müşteriyle doğrudan temasta
olan servis bölümünde 3 yıldır
kadınları temsile diyor. 2007 yılından
itibaren Nissan yetkili servisi
sahibi olarak sektörde yer
alan Veziroğlu ile erkek egemen
bir sektörde kadın olmanın getirdiklerini,
karşılaştıkları zorlukları
ve hedeflerini konuştuk.

Auto SHOW: Otomotiv sektöründe
uzun yıllardır çalışan bir
aileden geliyorsunuz. İşin başına
nasıl geçtiniz?
Müşteriler Veziroğlu’na cep
telefonundan ulaşabiliyor

Ayçin Veziroğlu: Otomotiv
sektörüyle eşim Tarık Veziroğlu’nun
1984 yılında, Nissan yetkili
bayisini kurmasıyla tanıştım.
O dönemde işlerin içinde yer
almıyordum. Ancak 2007 yılının
sonunda eşimi kaybettim ve işlerin
başına geçmek durumunda
kaldım. Eşimden devraldığım bu
bayrağı en iyi şekilde taşımak, işleri
çok daha iyi yerlere getirmek
için tüm özverimle gece gündüz
çalışıyorum. İş hayatında hem
anne, hem iş kadını olmak, erkeklerle
mücadele etmek ilk başlarda
gerçekten çok yorucuydu.
Aslında bana saygıyla baktılar
ama içlerinden de ‘elinin hamuruyla
ne işin var’ der gibiydiler.

AS: Karşılaştığınız zorluklar
neler oldu? Bunları nasıl yendiniz?

AV: Otomotiv sektöründe özellikle
erkekler, karşılarında kadın
görünce doğal bir tepki veriyorlar;
“Otomotivde kadın çalışır
mı?” diye bakıyorlar. Ben bu bakış
açısını, duruşum ve insan
ilişkilerimle her zaman pozitif
hale getirerek çözmeye çalıştım.

AS: Yetkili servisinizin özellikleri
neler? Garantisi biten
araçlara servis verme oranınız
nedir?

AV: Eşimin rahatsızlığı ve tedavi
sürecinde servisimiz uzun
bir dönem ihmal edilmişti. Şimdi
25 personelim var. 7 lift ve 2
boya fırınımız bulunuyor. Boya ve
kaportada filo araçlara da hizmet
veriyoruz. Garantisi biten araçlara
yüzde 70 oranında hizmet veriyoruz.
Çünkü 25 yılı aşkın bir süredir
bu hizmet sektöründeyiz.
Dolayısıyla portföyümüzde uzun
yıllardır Nissan markasından
kopmayan müşterilerimiz yani
dostlarımız var. Bu açıdan değerlendirildiğinde
marka sadakati
çok yüksek bir firmayız.

AS: Yetkili servisler yüksek
işçilik ücretleri nedeniyle hep
eleştiri alır. Bu konudaki görüşünüz
nedir?

AV: Aslında yetkili servislerin
parça ve işçilik ücretleri hakkında
yanlış bir bilgi var. Orijinal
parça kullanan, garantili, yetişmiş
elemanlar tarafından verilen üstün
kaliteli hizmetlerin bedeli
yüksek değil. Bu değerlendirmeyi
yapan müşterilerimiz zaten
garanti sürelerinin bitiminde de
servisimizden kopmuyorlar.

AS: İşte geçen bir günü anlatır
mısınız? Neler yapar, nelerle
uğraşırsınız genelde?

Gündüz iş kadını
akşam ise anne

AV: Sabah koşturmam kızımı
okula göndermekle başlıyor. İşyerindeyse,
tüm servisi gezip çalışanlarıma
‘günaydın’ diyerek ve
nasıl olduklarını sorarak güne
başlarım. Odama geçer gelen maillere
bakarım. Her bölümle ilgili
işleri organize ederim. Müşterilerimi
ağırlarım. Hemen hemen
tüm müşterilerde cep numaram
vardır. Her saat beni arayabilirler.
Bana ‘aslında çok gereksiz neden
numaranızı veriyorsunuz?’ diyenlere
şunu söylüyorum; “Patronun
işin içinde olması şarttır”.
Böylece hem kendilerini özel hissediyorlar,
hem de ben her konuda
bilgi sahibi oluyorum. Gün
içinde toplantılarım oluyor. Bir
bakmışım akşam olmuş ve ben
daha işteyim. Kızım ‘Annecim,
neredesin?’ diye telefon açınca anlıyorum
ki şimdi anneliğimin saati
gelmiş. Sonrasında evde başka
işlere devam ediyorum. Bana durmak
yok, ne işte ne de evde…

Ayçin Veziroğlu, şu an
servis bölümünde 25
personelle hizmet
verdiklerini, 7 lift ve 2 boya
fırını bulunduğunu belirtti.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.