Peugeot RXH’le Audi’nin ensesinde

Fransız üretici Peugeot, müşterilerden
gelen beklentileri değerlendirerek,
508 serisinin seçkin
bir versiyonunu geliştirdi. 508
RXH ismi verilen bu model aynı
zamanda Peugeot ürün gamının
da zirvesini belirleyecek. Ayrıcalıklı
ve lüks malzemeler, dizel
hibrid motor teknolojisi, gerekli
durumda devreye giren dört
tekerlekten çekiş sistemi
ve yerden
yüksek yapısı,
aracın yol yanında,
yol dışına
da çıkabileceğini
vurguluyor. Bu Allroad
özelliği, Fransız Peugeot’nun
Alman rakibi Audi’yi de yakından
takip ettiğini açığa vuruyor.
Peugeot ürün gamındaki modern
ve farklı yükselişi ortaya
koyan yeni 508 RXH, Eylül
ayındaki Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda görücüye çıkıyor. 508
RXH’in tarzı ve HYbrid4 yenilikçi
motor seçeneği, özgürlük ve
sürüş keyfinin birleştirilmesini
sağlayan 200 HP güç, 4 tekerlekten
çekiş, % 100 elektrikli
mod, kilometrede 109 gram
CO2 emisyonları gibi özellikler
kazandırıyor.

508 Sedan ve SW’nin 2011
ilkbaharındaki lansmanından
sonra, 508 RXH Peugeot markasının
“Premium” imajını bir kez
daha yükseltiyor ve markanın
teknolojik, çevreye saygılı görünümünü
pekiştiriyor. Duruşu ve
özel tasarımı ilk bakışta aracın
SUV dünyasına ait olduğunu
gösteriyor. Eşsiz ve seçkin tarzı,
yükseltilmiş ve genişletilmiş
gövdesiyle olduğu kadar, bu
yeni versiyon aynı zamanda,
daha da dışa vurumcu tasarımlı
dalgalı radyatör ızgarasının her iki yanında 3 pençe izini çağrıştıran,
gece olduğu gibi gündüz
de etkin LED’li farlarının somutlaştırdığı
görsel imzasıyla
da farklılaşıyor.

~Bakır renkli dekorlar

Aracın özel karakterini güçlendirmek
üzere, 508 RXH’in iç
mekanı bakır rengi dekorları ya
da alkantara deri döşemesinde
olduğu gibi, ayırt edici renkler
ve kaliteli malzemelerle özgün
bir görüntü sunuyor.

508 RXH tek bir donanım
seviyesi ile sunulacak. Bu seviye
otomobilin üst gam ve
teknolojik konumuyla uyum
içinde. Anahtarsız giriş ve çalıştırma
sistemi, elektrikli ön
koltuklar, head up ekranı, 18”
jantlar, camlı panoramik tavan,
koyu renkli akustik lamine yan
camlar, WIP Nav Plus radyo/
navigasyon gibi zengin standart
ekipmanlarla donatılmış olan
RXH yolcularını özenle, incelik
ve yüksek bir konfor seviyesiyle
ağırlıyor.

Müşterilerin güçlü ama çevreci
performans talepleri doğrultusunda,
sadece dizel hibrid
motorla 2.0 litre HDi FAP
HYbrid4 güç ünitesi ile sunulan
508 RXH, sürüş keyfi ve değişim
özgürlüğü ile eşanlamlı. 147
kW (200 HP) maksimum güç, 4
tekerlekten çekiş ve 450 Nm’lik
maksimum tork ile 508 RXH
her türlü yol koşulunda tüm
kullanım ihtiyaçlarını karşılamak
amacıyla tasarlandı. Araç
ayrıca şehir içinde kullanım için
ideal, yakıt tüketimini karma
kullanımda 100 kilometrede
4,2 litrenin altına, emisyonları
kilometrede 109 gram CO2
emisyonunun altına düşüren %
100 elektrikli kullanım modu
da sunarak, bu sınıfta yeni perspektifler
açıyor. 508 RXH Eylül
2011’de Uluslararası Frankfurt
Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan
sonra, 2012 ilkbaharından
itibaren Avrupa pazarlarında
satışa sunulacak.

~ADN’de geliştirildi

¦ Peugeot 508 RXH’in tasarımı,
diğer birçok Peugeot modeli gibi
ADN Tasarım merkezinde gerçekleştirildi.
7 Ekim 2004’te hizmete giren, 130
milyon Euro değerindeki Automotive
Design Network, ADN* Peugeot
ve Citroën markaları için “genetik
okul” olarak hizmet veriyor.
ADN tasarımcıları, her markanın
kendi kimliğini ifade eden çekici ve
yüksek performanslı otomobiller
yaratmak için geniş ve etkili kaynaklar
sağlıyor. Paris’in dışında
Vélizy’deki tesisinde yer alan ADN,
böylece şehrin ticari ve kültürel
avantajlarından yararlanıyor.
Tamamen otomobil tasarımına
ayrılan bina 900’ü daimi çalışan
olmak üzere, 1,100 kişinin çalışmasına
olanak sağlayabilecek kapasitede.
ADN’de 20’den fazla ülkeden
personel çalışıyor.
Bina üç katta toplam 70 bin metrekare
kullanım alanına sahip.
ADN ayrıca bir CaveTM sistemi,
bir Holobench ve bir Scale 1 ekran
dahil, otomobil sanayinin en gelişmiş
ekipmanları ile donatılmış
500 metrekarelik Sanal Gerçeklik
Merkezi’ne de sahip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.