Sevimli Kore’li küçük

Kia Avustralya Açık Tenis
Turnuvası’na, Hyundai dünya ve
Avrupa futbol şampiyonalarının
sponsoru. Aynı grubun markaları
olan Kia ve Hyundai’nin yolları
açık bir şekilde farklı. Ancak Avrupa
pazarlarındaki Hyundai satışları
Kia’nın neredeyse 3 katı.

Ancak Kia buna cevap vermeye
kararlı. Örneğin Hyundai, i10’da
sadece makyajla yetinirken, Kia ise
Mayıs ayında, yeni bir platforma ve
yeni bir 3 silindirli motora sahip
yeni Picanto’yu (ilk etapta sadece
5 kapı satılacak, 3 kapı ise Ağustos
ayında bayilerde olacak) piyasaya
çıkarmaya hazırlanıyor. Acaba
bu Kia’ya avantaj sağlayacak
mı?

Kesinlikle. Boyutları sadece birkaç
santimetre büyümesine rağmen
yeni Picanto’da, iri yapılılar
bile çok rahat ediyor. Olması gerektiği
gibi bir iç mekan genişliği,
başarılı koltuklar ve fonksiyonel
kokpit beğeni topluyor. Genişleyen
iz açıklığı ise otomobilin daha iyi
bir yol tutuş sunmasını sağlıyor.
Her şeye rağmen ESP (Vision paketinden
itibaren opsiyon) satın
alınması gereken opsiyonel donanımlardan
biri olmaya devam ediyor.
Hatta süspansiyon konforu
bile, 2.39 m’lik dingil mesafesine
rağmen, gayet iyi. Tamam, bu küçük
Koreli tabi bir S Serisi değil
ama yoldaki birçok bozukluğu da
başarıyla emebiliyor.

Diğer taraftan 3 silindirli yeni
motorun 69 HP’lik gücü etkileyici
olmaktan çok uzak kalıyor. Bu
tek başına yolculuk edecekler için
yeterli olabilir ama ailelerin 1.0
lt’lik bu makineyle mutlu olmaları
çok zor. Şanzıman ise ikinci ve
üçüncü vitesin arasındaki çok
uzun boşluk ile rahatsız ediyor:
Motor devri aşırı düşüyor.

Eylül ayında piyasaya çıkacak
olan 1.0 Bifuel ise çok daha iyi bir
performans sergiliyor: LPG ile çalışan
motorun gücü 82 HP. 1.2 lt 85
HP’lik 4 silindirli motor da Eylül
ayında, 3 silindirli 110 HP’lik turbo
seçenek ise 2012 yılı içinde aileye
eklenecek.

Kia’nın en önemli kozu ise uygun
fiyatı. 3 kapılı versiyonun Almanya
fiyatları 9 bin Euro’dan, 5
kapılı versiyonun fiyatları ise 9 bin
400 Euro’dan başlıyor. Kardeşi
Hyundai i10 1.1’in (69 HP, sadece
5 kapı) Almanya başlangıç fiyatı ise
900 Euro daha fazla.

Teknik Veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 3 silindirli
motor; motor hacmi: 998 cc;
maksimum güç: 69 HP-6200 d/d;
maksimum tork: 95 Nm-3500 d/d;
önden çekiş; 5 ileri manuel şanzıman;
boyutlar (u/g/y): 3595 /1595
/1480 mm; boş ağırlık: 845 kg; 0-
100 km/s: 14.4 sn; maksimum hız:
157 km/s; tüketim: 4.2 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 99 gr/km

Keyif verenler


Küçük otomobile küçük
fiyat konsepti çok iyi.
Aynı zamanda ucuz olmamayı
da başarıyor.

Can sıkanlar

3 silindirli küçük motor
yetersiz gücü nedeniyle
çok çabuk zorlanmaya başlıyor.

Sürpriz oldu


Grup hiyerarşisi: Kia’nın
yeni miniği Hyundai’nin
önüne geçebilir.

Sonuç


Kia Picanto, küçük sınıftaki en sevindirici
yeniliklerden biri: İyi gidiyor,
iyi görünüyor, darlık hissi
yaşatmıyor ve fiyatı da uygun. Motorun
zayıflığı ise, yeni motorları
birkaç ay bekleyerek aşılabilecek
bir problem: Hem LPG’li hem
de 4 silindirli iki seçenek bu yıl
içinde yollara çıkacak. 3 silindirli
110 HP’lik versiyon içinse 2012
yılını beklemek gerekecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.