Stuttgart Open

Dışarıda karla karışık yağmur
yağıyor, rüzgarın ıslıkları
duyuluyor, hava sıcaklığı
2 derece civarında… Tam
da cabrio sahiplerinin nefret ettiği
türden bir hava. İçerideyse farların
parıltılı ışıkları göz alıyor, sıcaklık
da (tabi ki) 20 derecenin üzerinde,
yani tam bir tişört ortamı. Harika!
Ancak buraya giriş kesinlikle yasak.
Girmek isteyenlerin gizli bir koda
sahip olmaları gerekiyor.

Bu fotoğraf stüdyosu, üstü açık
spor otomobil tutkunları için mükemmel
bir mekan: Yeni 911 Carrera
Cabrio’nun, daha da yeni olan
Mercedes SL 500 ile randevusu var.
Yani Stuttgart’ın iki efsanesi karşı
karşıya. İki elit marka, 2012 yılının
rüya otomobillerini bize özel olarak
burada biraraya getirdi. Bugüne
kadar asla bu kadar erken bir zirve
toplantısı yapılmamıştı: 350 HP’lik
911, 435 HP’lik SL.

Porsche’nin Almanya fiyatı 100
bin 532 Euro’dan, Mercedes’inkiyse
117 bin 96 Euro’dan başlıyor. Eğer
bu otomobillerden birine ayıracak
bu kadar paranız varsa, 2012 tatil
sezonunda yeriniz, dünyanın en
lüks tatil mekanlarında her zaman
en önde olacaktır. İki üstü açık
yıldız, Mart ayı içinde ve hemen
hemen aynı zamanlarda bayilerde
boy göstermeye başlayacak: Önce
911, hemen ardından SL.

Mercedes, geniş, oturaklı ve heybetli
bir imaj veriyor, yatay ızgara
çıtası ve büyük Mercedes yıldızıyla,
zaferlerle dolu geçmişinin altını
çiziyor. Deri kaplı geniş koltuklarda
sürücü, daha ferah, daha elit ve birçok
çekici ayrıntıyla doldurulmuş iç
mekanın keyfini sürüyor. Bunlardan
biri de Magic Vision Control adlı
yeni silecek sistemi: Suyu, silecek
süpürgesindeki minik deliklerden
püskürtüyor.

Tavan açıkken silecek sistemi,
yolcuların ıslanmasını engellemek
için püskürtülen su miktarını azaltıyor.
Ancak Mercedes bu kadar düşünceli
olabilirdi herhalde. İşte tam
da bu nedenle 911 ile SL arasında
seçim yapmak artık çok daha zor.
Neticede ikisi de daha hafif, daha
sportif, daha tutumlu ve daha lüks
birer otomobil haline geldi.

Buna rağmen ikisi de teknolojik
olarak kendi geleneklerine sadık
kalmayı başarıyor. Mercedes’te 4.7
lt’lik motor önde konumlandırılmış.
Ancak artık iki adet turbo tarafından
aşırı besleniyor. Bu sayede motorun
gücü 387 HP’den 435 HP’ye, maksimum
tork değeri ise 530 Nm’den
700 Nm’ye çıkmış.

Tüketim değeri ise güç ve torktaki
etkileyici artışlara rağmen yüzde 22
düşerek 9 lt/100 km civarına gerilemiş.

Tabi ki bunun teorik bir rakam
olduğunu da hatırlatmak gerekiyor.
Güç olarak yeni 500, eski SL 600’e,
tüketim olaraksa SL 350’ye yaklaşmış. En azından mühendislerin
söyledikleri bu…

Diğer taraftan karoserin altındaki
gelişim daha etkileyici. Örneğin
ham yapının tamamı, Mercedes
tarihinde ilk kez, alüminyumdan
oluşuyor. Bu yeni yöntem sayesinde
roadsterin ağırlığında 140 kg
tasarruf edilebilmiş. Yakıt tasarrufu
sağlamanın dışında düşen ağırlık,
aracın daha dinamik olmasını da
sağlıyor.

Bunun dışında mühendisler, elektrikli
açılır tavanı da diyete tabi
tutmuşlar: Magnezyum kullanımı
sayesinde ağırlığı 6 kg azalmış. Süspansiyonda
da önemli geliştirmeler
var: Opsiyonel ABC’nin yanında
(Active-Body-Control: aktif gövde
kontrolü) SL’de, yeni nesil yarı aktif
amortisörler de görev yapacak. Bu
sayede sürücü, bir düğmeye basarak
aracını konforlu veya sportif bir
karaktere büründürebilecek.

Peki ama tüm bunlar, 911’in sürüş
dinamizmini yakalayabilmek için
yeterli mi? Çünkü Porsche de yeni
cabriosundan bayağı yağ aldırdı ve
kaslarını güçlendirdi. 6 silindirli
boxer motor (3.6 lt yerine artık 3.4
lt) Mercedes’ten farklı olarak arkada
konumlanıyor ve 340 HP yerine 350
HP güç üretiyor. Tartıda ise yeni 911
Cabrio, güncel versiyondan 50 kg
daha az çekiyor. Bu da yeni modelin
sürüş özelliklerinin daha da iyi
olacağı anlamına geliyor.
Bu gücü yeterli bulmayanlar içinse
Porsche, 400 HP’lik Carrera S
seçeneğini sunacak. Sürekli artan
konforun dışında 911, yolcularını
sürekli artan bir konforla karşılıyor.
Sonuç olarak Porsche’nin hedef
kitlesinde artık tipik SL müşterileri
de var. Peki ya bu mümkün olabilecek
mi?

Porsche’ye bindiğinizde sizi, öncelikle
dar ve SL’e göre daha alçak
konumlu spor koltuklar karşılıyor.
Vites kolu, sportif sürüşü sevenlerin
bayılacağı şekilde, direksiyon
simidinin hemen yanında konumlandırılmış.
Çevreye Panamera’yı
andıran bir yerleşime sahip çok
sayıda düğme ve şalter hakim. Boyutlarındaki
hatırı sayılır büyümeye
rağmen 911, o klasik hatlarını korumayı
başarmış. Öncüsüne göre daha
homojen bir tasarıma sahip kumaş
tavan sayesinde yeni 911 Cabrio’nun
üstü kapalı silueti, coupe kardeşiyle
neredeyse bire bir örtüşüyor.

Bu başarının ardındaki reçeteyse,
tavan kumaşını çok daha düzgün bir
şekilde gerebilen plaka şeklindeki
alt yüzeyler. Porsche’nin de tavanı
magnezyum sayesinde hafiflemiş.
Tavanda farklı katmanlar kullanılması,
görüntünün dışında ses
izolasyonunu da iyileştiriyor. Yakıt
tasarrufu için Porsche ve Mercedes
mühendisleri, elektro-hidrolik direksiyon
sistemlerini yeni elektromekanik
sistemlerle değiştirmişler.

İki marka sadece coğrafi olarak değil,
düşünce tarzları konusunda da
birbirine oldukça yakın. Bu rüya ikili
şu anda, yani stüdyoda durdukları
halleriyle bile soğuk kış günlerini
sıcak ve keyifli hale getiriyor.

TEKNİK VERİLER


Porsche Carrera Cabrio 6 silindirli boxer motor; silindir başına 4 supap; motor
hacmi: 3436 cc; maksimum güç: 350 HP-7400 d/d; maksimum tork: 390 Nm-5600
d/d; 7 ileri oranlı şanzıman; yakıt deposu: 64 lt; 0-100 km/s: 4.9 sn; maksimum
hız: 289 km/s; tüketim: 9.2 lt/100 km; CO2 emisyonları: 218 gr/km

Mercedes SL 500 Önde uzunlamasına yerleştirilmiş V8; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 4663 cc; maksimum güç: 435 HP-5250 d/d; maksimum tork: 700
Nm-1800 d/d; 7 ileri otomatik; yakıt deposu: 65 lt; 0-100 km/s: 4.6 sn; maksimum
hız: 250 km/s; tüketim: 9.1 lt/100 km; CO2 emisyonları: 212 gr/km

TEKNİK VERİLER

PORSCHE CARRERA CABRIO
Güç ………………………………………… 350 HP
Hacim…………………………………………3.4 lt
Tüketim ……………………….. 9.2 lt/100 km
Almanya fiyatı ……………….. 100.532 Euro

PORSCHE CARRERA S CABRIO

Güç …………………………………………400 HP
Hacim…………………………………………3.8 lt
Tüketim ……………………….. 9.7 lt/100 km

Sonuç

İkili arasındaki düello gayet heyecanlı geçecek. Bu öngörüyü, aracı kullanmamış
yani sadece içine oturmuş olmamıza rağmen şimdiden yapabiliriz. SL, güçlendi,
hafifledi, sportifleşti ve 911’in alanına girmeye başladı. Diğer tarafta ise 911,
daha fazla lüksü, yükselen konforu ve temiz stiliyle öne çıkıyor. Neyse ki iki
rüya otomobili de kendi özgün karakterlerini korumayı başarmış. Durum böyle
olunca “SL mi, 911 mi?” sorusu, gelecekte de bir felsefe sorusu olarak kalacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.