Tarzıyla dengeleri bozabilir

Markaların amiral gemisi olarak kabul
ettiği sınıfta yani D segmentinde
vitrine çıkaracakları modellere
ayrı bir özen gösterdikleri kesin. Gerçekten
de bir showroom’a girdiğinizde de markaların
bu modelleri ön planda olur. Mazda6’nın yenilenmiş
halini görmek için Moskova’ya gittiğimizde
de bu duruma şahitlik yaptık: Bugüne
kadar gördüğümüz en iddialı tanıtımlardan
biriyle karşımıza çıkan Mazda6, gerçekten
iddialı ve özenli dans, müzik ve ışık gösterileri
arasından yüzünü gösterdi.

Yeni tasarımı ortaya çıktığında tanıtıma
katılan yaklaşık 350 kişinin birden ortak fikri
yenilenen Mazda6’nın çok iddialı göründüğü
yönünde oldu. Kaslı ve kaliteli görünen yeni
formu ile Mazda6, en baştan söyleyelim, çok
iş yapacak gibi görünüyor.

Skyactiv teknolojisiyle KODO (Hareketin
Ruhu) olarak adlandırılan tasarım dilinin
kullanıldığı araç, hangi açıdan bakarsanız
bakın, akıcı ve dinamik çizgileri ile ön plana
çıkıyor. Sedan formu, coupelere gönderme yapılan
hatları ve özellikle de yüzündeki keskin
çizgileriyle yeni model kesinlikle çok iddialı.
Dinamik çizgilerin şık bir ifade ile birleşmiş
olması da yeni modelin tasarımının ön plana
çıkan özelliklerinden biri. Aslına bakılırsa yeni
Mazda6, ilk olarak 2011 yılının Aralık ayında
Tokyo Motor Show’da görücüye çıkan Takeri
adlı konseptin seri üretim hali. Bu konseptin
neredeyse aynısının yola yansıtılmış olması ise
iddialı ve başarılı bir seçim olmuş.

~Mazda6’daki çarpıcı değişimler sadece dış
tasarımla sınırlı değil: Yaşam alanında da çarpıcı
farklılıklar söz konusu. Sürüş hissi ve keyfi
konularında en önemli konulardan biri olan
sürüş pozisyonu yeni otomobilde kesinlikle
son derece iddialı. Sürücü odaklı tasarlanmış
kokpitiyle Mazda6, iddialı bir sürüş pozisyonu
sunacak gibi görünüyor. Büyük göstergeleri
ve başarılı direksiyon simidi tasarımı ise bu
otomobili kullananlara keyif vereceğini açık
bir şekilde müjdeliyor.

Koltukların yapısı ve performanslı sürüşleri
de destekleyebileceğini düşündüren tasarımları
da iddialı. Kaliteli bir etki bırakan yaşam
alanı aracın dış tasarımına da uyum gösteren
bir yapıya sahip.

Fuarda yapabildiğimiz incelemeler, iç mekanın
genişlik konusunda bu sınıftan beklenen
ne varsa karşılayabileceğini düşündürdü.
Kumanda elemanlarının kullanımı açısından
bir sıkıntı yaşanmayacak gibi görünürken,
eşya gözlerinin sayısı da beklentileri zorlanmadan
karşılayacak gibi duruyor. Malzeme
kalitesinde ise Mazda’nın çıta yüksekliğini
artırdığını söyleyebiliriz.

Sürüş karakteri konusunda aracı kullanmadan
bir yorum yapamayız. Ancak yetkililer,
Mazda’nın genel olarak keyifli ve güvenli olan
sürüş karakterinin bu otomobilde bir adım
daha ileri taşındığını belirttiler. Mazda’nın
Skyactiv adlı yeni sistemi ile bu otomobilin eskisine
göre çok daha iddialı ve güvenli bir sürüş
karakterine sahip olacağını düşünüyoruz.
Ülkemizde mart ayından itibaren satışa sunulması
planlanan Mazda6’nın kaputunun
altında Skyactiv-G ismi verilen benzinli ünite
ve Skyactiv-D adlı dizel motor seçenekleri
görev yapacak. Japon üretici, daha düşük hacimli
motorlar için de çalışmalar yaptıklarını
ve önemli ilerlemeler katettiklerinin de müjdesini
verdi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.