Tüm güzellikler bir arada

Bugüne kadar; SUV sınıfında
özellikle Türkiye pazarında
1.6 lt hacimli motor ile birlikte
otomatik vites bile zor
bulunurken, 1.6 lt motor ve manuel
vitesli, önden çekerli “light” SUV’lar
bile satış rekorları kırıyorlardı. Tüketici,
dört çekerli SUV ararken,
showroom’lara gidiyor, 1.6 motorlu
seçenekleri görüyor, fakat otomatik
şanzıman olmadığını, daha doğrusu
4×4’lerde otomatiklerin çok
daha yüksek vergi dilimlerine giren
daha büyük motor hacimlerinde
olduğunu görünce, seçimlerinden
vazgeçiyordu…

Japon Subaru, sanki Türkiye’deki
bu arayışı duymuş ve Türkiye’ye
özel bir araç geliştirmiş.

Yeni Impreza’nın 2012 yılının 6.
ayında pazarımıza geleceğini, duymuşsunuzdur!
Aslında, bu yanlış bir
haber! Çünkü, yeni Impreza geldi!
Fakat, XV ismiyle!.. Subaru XV,
aslında yeni Impreza’nın 5 kapılı
hatchback versiyonu!.. Sadece biraz
“yukarı çekilmiş” şekli!..

C segmentindeki yeni Impreza’nın
tüm tasarım ayrıntılarına sahip olan
XV, 20 santimetre öne çekilmiş
A direklerinin kaput birleşimiyle,
eğik ön camıyla bile yeni gelecek
Impreza ile aynı!.. Impreza’ya göre
süspansiyonu yükseltilmiş olan XV,
biraz geçmiş dönemin Dodge Caliber
ve Pontiac Vibe’ını hatırlatsa
da, asıl modern zamanların BMW X1’in rüzgarından etkilenmiş, bir
Subaru!..
Yeni XV, yerden sadece 22 santimetre
yüksek olmasına rağmen Boxer
motorunun sunduğu yere çok
yakın ağırlık merkeziyle, bildiğimiz
tüm SUV’lardan çok daha dengeli
bir kompakt SUV. Yeni Impreza’da
da göreceğimiz daha çevik bir sürüş
sunan sıkı süspansiyonu, geliştirilmiş
aerodinamik ayrıntıları, azaltılmış
ağırlığı sayesinde düşürülmüş
yakıt tüketimi ve motoru daha verimli
kullanabileceğiniz CVT şanzımanıyla
da Subaru XV beğeni top Eski Impreza’ya göre daha
uzun dingil mesafesi sayesinde arka
koltuk diz mesafesindeki konforu,
XV’yi CUV yani kompakt SUV sınıfı
içinde küçük ölçülere rağmen
yeterli büyüklükte olduğuna inandırıyor.
~En sportif CUV seçeneklerinden
biri olarak kabul etmemiz gereken
XV, 17 inçlik özel siyah ve gümüş
renkli jantları, alt kısımları dar
üstü geniş plastik çamurluk çıkıntılarıyla
fit outdoor giysilerine benzetilmiş
yan duruşu, Avrupa için 3
motor ve 3 şanzıman alternatifi, elektrik
destekli direksiyon sistemi,
motor start düğmesi, Start/Stop teknolojisi,
MFD isimli yakıt verimliliği
göstergesi de olan çok fonksiyonlu
gösterge paneli ve geri görüş kameralı
4.3 inç ekranlı navigasyon sistemiyle
modern kabin içi… Bu arada
belirtelim; XV’nin içinde sizleri bekleyen
en büyük sürpriz, Subaru’nun
nihayet kullanmaya başladığı yumuşak
plastik!..

114 beygirlik 1.6 litrelik benzinli
motorunun yanı sıra, 147 beygir
gücünde 350 Newton metre maksimum
torklu 2.0 litrelik turbo dizel
Boxer ve 150 beygirlik bir 2.0 litre
benzinli motor seçenekleri de bulunuyor.
Ayrıca 5 ileri manuel, 6 ileri
manuel ve 6 kademeli zincir tahrikli
CVT şanzıman seçenekleri de geniş
bir yelpazeye katkıda bulunuyor.
Türkiye’de daha az adetle satılacak
Boxer dizelin 100 kilometrede 5.6
litrelik tüketim seviyesinin de altını
çizmek gerekiyor. Direksiyon altındaki
vites pedallarıyla Lineartronic
denilen bu CVT’iyle oynamanın ayrı
bir keyif olduğunu belirtmeliyiz!..

Arazi koşularına “kros” denilir…
XV’nin başındaki “X” harfi o “kros”
için kullanılmış. Toskana’nın ünlü
Chianti üzüm bağlarının arasında,
kırsal alanlarda, orman patikalarında
meyilli ve yüzeyi sürekli değişen
yollarda rahatlıkla dolaşabileceğiniz,
fakat asıl asfalt üstünde en sert
viraj silsilelerinin keyfini çıkarabileceğiniz,
Subaru’nun simetrik dört
çeker sistemine ve viskos sınırlı kaymalı
merkezi diferansiyeline sahip
XV için Impreza’nın arazi meraklısı
versiyonu diyebiliriz.

Mitsubishi ASX ile karşı karşıya
duran, Nissan Qashqai’ın ise peşinden
gelecek olan Subaru XV’nin
hekzagonal panjurunun içindeki
logoyu taşıyan kalın şerit ve yeni
“şahin gözlü” farları, 380’den 1270
litreye büyütülebilen bagajı, arka sis
farlarının etrafındaki siyah plastik
korumalar ve arka alttaki difüzör
süsleri… XV’de eksik bulacağınız
hiçbir özellik veya donanım neredeyse
yok!.. Euro NCAP çarpışma
testlerinden de 5 yıldızla çıkan XV’yi
küçük bir Volvo XC70 olarak bile
tarif etmek mümkün!

~Subaru XV, Ocak ayı içerisinde
müşterilere teslim edilmeye başlayacak.
Ancak bayilerde teşhir için araçlar
gelmiş durumda ve Aralık’ta
verilen ön siparişlerde 1.000 TL indirim
yapılıyor. 1.6 lt benzinli motorun
dışında, 2.0 lt dizel boxer da
sipariş üzerine ithal edilecek. Gerçek
Subaru ruhunu yaşamak için bu
büyük dizel de tercih edilebilir. Subaru
XV’nin fiyatları ise şu şekilde
belirlenmiş; Comfort 70 bin 800 TL,
Elegans 78 bin 900 TL, Premium 92
bin 200 TL’den başlayan fiyatlara sahi
olacak. Subaru’nun Türkiye temsilcisi
Baytur Otomotiv Genel Müdürü
Toros Kardaş, 2012’de 1.000
adet Subaru XV satmayı hedefliyor.

Aslında Subaru markasındaki ilk
CVT şanzıman bu değil ama XV
modelinde kullanılan çok çok iyileştirilmiş
ve küçük motorlarla
da uyum içerisinde çalışabilen bir
CVT olmuş. 114 HP’lik motor ve
bununla uyumlu CVT’nin üzerine,
Subaru’nun asimetrik AWD sistemini
eklediğimizde ideal bir kombinasyon
oluşuyor. 1.6 lt’lik versiyon
bir yüksek performans aracı olmasa
bile keyif veren bir sürüş ortaya koyuyor,
çekiş yeterli düzeyde. Yol tutuş
ve viraj kabiliyeti konularındaysa,
lineartronic CVT’nin direksiyondan
vites kumandaları ve asimetrik
dört çeker sayesinde virajları oyuna
çevirmek mümkün, XV yoldan neredeyse
hiç kopmuyor.

Öte yandan yerden 22 cm’lik yükseklik
hafif arazi koşulları için yeterli
olsa bile gerçek arazi için yeterli
değil, piknik alanları dışında
off-road’a çıkmayın.

Sonuç

Japon Subaru, küçük motor, otomatik
şanzıman ve 4×4 üçlüsünü yani
Türkiye’deki SUV segmentinin ihtiyacına
karşılık veren XV modelini sanki özellikle
Türkiye pazarı için geliştirdi. 1.6 lt benzinli
motorlu XV keyifli bir sürüş performansını,
asimetrik dört çekerin güvenli
yol tutuş özelliğiyle birlikte sunuyor.
Ocak ayından itibaren ülkemizde satışa
sunulacak olan XV’de gerçek Subaru
ruhunu yakalamak için ise 2.0 litre boxer
dizel motorlu versiyonu da önerebiliriz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.