“Türkiye Otomotiv Sektörünün Geleceğe Yolculuğu”

KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Ergün Kış yönetiminde KPMG Türkiye tarafından hazırlanan, Türkiye otomotiv sektörünün 5 yıl sonrasına ışık tutan “KPMG Türkiye 2013 Otomotiv Yöneticileri Araştırması”nı açıkladı. Araştırma, Türkiye otomotiv sektöründeki yöneticilerin beklentilerini ve görüşlerini yansıtarak, sektörün 2017 yılına yönelik yol haritasını çiziyor.

Ergün Kış, araştırmanın açıklandığı toplantıda yaptığı konuşmada, KPMG’nin küresel ölçekte 14 yıldır düzenlediği otomotiv yöneticileri araştırmasının bir uzantısı olarak farklı dinamiklere sahip Türkiye otomotiv pazarına özel bir araştırma yaptıklarını açıkladı. Kış, KPMG Türkiye olarak 2013’te ilkini hazırladıkları bu araştırmayı önümüzdeki yıllarda da her sene tekrarlamayı düşündüklerini belirtti.

Araştırma, KPMG Türkiye yönetiminde Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) ile bu derneklerin üyelerinin destekleriyle gerçekleştirildi.

Türkiye otomotiv pazarında 5 yılda %20’nin üzerinde büyüme bekleniyor

Ergün Kış, bağımsız bir bakış açısı ile Türkiye otomotiv sektörüne bakmak istediklerini belirterek, “Bu çalışma ile önümüzdeki 5 yılın Türkiye otomotiv pazarı için neler getireceğini ve yaratacağı fırsatları ortaya koymaya çalıştık” şeklinde ifade etti. Ergün Kış, geçtiğimiz 10 yılda Türkiye otomotiv sektörünün dikkat çekici bir büyüme sergilediğini söyleyerek, 2003 yılında Türkiye’de 1000 kişiye düşen araç sayısı 95 iken son 10 yılda bu değerin 151’e ulaştığına dikkat çekti. Ergün Kış, bu rakamın Avrupa’ya göre oldukça düşük değerde seyrettiği göz önünde bulundurulursa otomotiv pazarının önümüzdeki yıllarda daha da büyüme eğilimi içerisinde olacağını belirtmenin doğru olacağını ifade etti. Bununla birlikte Türkiye’de demografik yapının değiştiğine vurgu yapan Ergün Kış şunları söyledi: “İstatistiklere göre Türkiye’de 25 yaş altı nüfusun yüzde 43’lük bir dilimi kapsadığı düşünülürse, önümüzdeki 5 yıl içinde 6 milyon kişinin ekonominin içinde önemli rol alan 25 yaş üzeri gruba eklenmesi bekleniyor. Bu da Türkiye’nin Avrupa’nın en yüksek tüketim potansiyeline sahip ülkelerinden biri olabileceğinin göstergesi. Otomotiv Yöneticileri Araştırması’na göre, Türkiye’deki otomotiv sektöründe önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 20’nin üzerinde büyüme bekleniyor. 2011 yılında 910 bin olan pazar büyüklüğünün ise 1 milyon 100 binin üzerine çıkması tahmin ediliyor.”

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.