Uygun fiyata business-class

Eskiden Mercedes kullanabilmenin
tek bir yöntemi
vardı: Uzun süre para biriktir,
sonra uzun teslimat
kuyruklarını bekle… Bu nedenle
birçok insan ilk Mercedes’ini hayatının
sonbaharında satın alabiliyordu.
Bugünse sabra pek gerek
kalmayabilir, çünkü ikinci el bir E
Serisi’ni bir alt sınıftaki otomobilin
fiyatına satın alabilmek mümkün
ve buna güncel W 212 kasa da
dahil. Hem de sadece 2009’dan bu
yana piyasada olmasına rağmen.
Bunun nedeniyse biten leasing
veya uzun dönem kiralama sözleşmeleri.
Piyasadaki örneklere bakıldığında
birçoğunun, test aracımız
olan dizel motorlu giriş versiyon E
200 CDI (136 HP) gibi tutumlu versiyonlar
olduğu görülüyor. Bu modelin
kullanım maliyetleri de aşırı
zengin olmayı gerektirmiyor.

Daha
üst motorizasyonlu E Serileri için
aynı durum geçerli olmayabiliyor.
Önce geniş seçenek yelpazesine
açıklık getirelim.
E 200 CDI’ın yanında E
Serisi’nde, 2 dizel seçenek (170
HP’lik 220 ve 204 HP’lik 250 CDI)
seçenek daha bulunuyor. Ancak
bunlardan sadece E 220 piyasada
yaygın şekilde bulunabiliyor. V6
dizellere ise çok daha ender rastlanıyor:
E 300 CDI, E 350 CDI ve E
350 Bluetec.

Serinin 4 silindirli benzinli motor
seçenekleri 184 HP’lik E 200
ve 5 ileri otomatik şanzımanlı E
250 (204 HP) ile başlıyor. Her iki
motorda da turbo besleme ve direkt
enjeksiyon sistemleri görev
yapıyor. Aslına bakılırsa başarılı
motoru, düzgün çalışma karakteri
ve fazla savurgan olmamasıyla E
200, günlük yaşamın gereklerini
rahatlıkla yerine getirebilen bir
otomobil. E 300, E 350 ve E 350
CGI benzinli motorlar, standart
olarak 7 ileri 7G-Tronic adlı otomatik
şanzımanla kombine ediliyor.

Aynı şanzıman V8 motorlu
E 500’de (388 HP, Eylül 2011’den
itibaren 408 HP) de kullanılıyor.
Serinin geleneksel topmodeliyse
AMG: 525 HP’lik V8’iyle tam bir
güç makinesi. Ancak topmodel,
çok yüksek kullanım maliyetleri
nedeniyle önemli puanlar kaybediyor.
Yani bir E Serisi hayaliniz
varsa, daha ağır başlı modelleri
tercih etmek en mantıklı seçenek
olacaktır. Çünkü 20 yıl öncesinin
aksine E Serisi’nin giriş modelleri
keyif kaçırıcı araçlar değiller. Ayrıca
artık uzun uzun beklemeye de
gerek yok. Çünkü piyasada, gayet
makul fiyatlara satılan birçok E
200 veya E 220 modeli bulmak
mümkün.

Test sürüşü

TEST ARACI:
Test aracımız olan 2010 model
200 CDI, ömrünün ilk dönemini bir taksi olarak
yani gayet zorlu şartlarda tamamlamış bir otomobil.
W 212 kasa kodlu otomobilin kilometre
sayacında 136 bin rakamı okunuyor. Aracın
taksi paketinde, otomatik şanzıman, suni deri
döşemeler, klima, entegre çocuk koltukları,
16 inçlik alüminyum jantlar, hız sabitleyici,
CD’li radyo ve Parktronic sistemi bulunuyor.

İLK İZLENİMLER: Yüksek kalite seviyesi sayesinde
taksi olarak yaşadığı zorlu şartlar neredeyse
hiç fark edilmiyor. 136 HP’lik motorun
çekiş gücü gayet iyi. 5 ileri oranlı otomatik
şanzıman da yumuşak bir çalışma karakteri
sergiliyor. Çok iyi olan genel manzarayı olumsuz
etkileyen tek zayıflıksa akslardan gelen
vızıltı benzeri sesler.


DEĞERLENDİRME:
E Serisi birçok insan için
bir rüya otomobil. 2013’te makyaja az bir
zamanın kaldığı bugünlerde ise W 212, ikinci
ele ödenebilir fiyatlarla düşmüş durumda.
Modern teknolojileri ve yüksek imaj E Serisi
için önemli avantajlar. 220 ve 250 CDI’ların
eleştiri konusu olan malzeme kalitesi ve hassas
enjektörleriyse aracın dezavantajları.
Olası problemler arasında öne çıkan diğerleriyse
kaçak yapan yakıt filtreleri ve triger
kayışı gergileri.

CDI motorların enjektörlerinden şüphe duyanlar
sadece Mercedes müşteri ilişkileri uzmanları
değil. Örneğin tedarikçi Delphi da çalışmayan
enjektör valfleri nedeniyle ağır eleştirilere konu
olmuştu. Ciddi internet forumlarında sinirli E Serisi
sahipleri, söz konusu enjektörlerin 3’er hatta
4’er kez arıza yaptıklarına dair şikayetlerde
bulunuyor. Bunun nedeniyse 2.2 lt hacimli 220
ve 250 CDI motorlarda, hassaslıklarıyla bilinen
piezo-enjektörler kullanılıyor olması. 200 CDI’da
da enjektörleri Delphi sağlıyor ancak bunlar
manyetik kontrollü ve neredeyse hiç problem
çıkarmayan ürünler. W 212’nin diğer zayıflıkları:
Eksantrik gergileri ve CDI motorların sızdıran
yakıt pompaları.

Teknik veriler

Motor (tip/silindir sayısı) sıralı/4/turbo
Supap/eksantrik adedi silindir başına 4/2
Motor hacmi (cc) 2143
Maksimum güç (HP-d/d) 136-4600
Maksimum tork (Nm-d/d) 360-1600
Maksimum hız (km/s) 208
0-100 km/s (sn) 10.5
Şanzıman 5 ileri, otomatik
Güç aktarımı arkadan itiş
Yakıt deposu (lt) 59
Boyutlar (u/g/y) (mm) 4868/1854/1464
Bagaj hacmi (lt) 540
Boş ağırlık (kg) 1758
Yükleme kapasitesi (kg) 497

Sonuç

Test aracı, 2 yıl ve 130 bin
kilometrenin ardından, makul
sayılabilecek bir fiyatla ikinci
el piyasasına düşmüş. Aracın
iyi durumu da dikkate alındığında
bu otomobili satın almak
iyi bir alış veriş olabilirdi.
Ancak enjektör kaynaklı büyük
problemler can sıkıcı sonuçlar
doğurabilir. Neyse ki Mercedes
şu sıralar bu problemi kontrol
altına almış durumda.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.