Wankel ya da piston motor mu?

VW çatısı altında yapılan elektrikli
otomobiller için Range Extender
isimli menzil uzatıcı için
en uygun konsept yöntem hakkındaki
tartışmalarda henüz son
söz söylenmedi. Audi A1 e-tron
modelinde kullanılan wankel
motorun geçtiğimiz ocak ayı itibarı
ile dönemini kapatacağı
düşünülmüştü. Şirketten yapılan
açıklamada buna motorun
uyumsuzluğu ile yüksek maliyetler
sebep gösteriliyordu. Bugünlerdeyse
duruma daha hoşgörülü
bir yaklaşım sergilenmeye
başlandı. Şirkete göre marka
bazında bazı seri üretimlerde
bu tarz uygulamalar istenir hale
geldi. Menzil uzatmaya yardımcı
olarak bir wankel motorun
kullanım görüp görmeyeceği
konusunda ise şimdilik bir açık
bırakılıyor. Ingolstadlı üretici
A1 e-tron wankel motorlu denemelerine
bir taraftan devam
ederken diğer taraftan elektrikli
TT modelinin menzil uzatıcısı
için tek silindirli bir motorla
çalışmalarını sürdürüyor. Audi
sözcüsünün yapmış olduğu açıklamaya
göre Wankel motorlu seçenek
eğer kendini kanıtlar ise,
Mazda ile bir işbirliğinin mümkün
olabileceği belirtiliyor. Olası
bir işbirliği kapsamında ayrıca
başka tedarikçilerle de görüşülüyor.
Hangi motorun kabul
göreceği ise filo denemeleri sonucunda
ortaya çıkacak. Bu da
en erken 1.5 yıl sonra olacak gibi
görünüyor.

Wankel motor: sakin ama
çok tüketiyor

Wankel motorun mucidi Felix
Wankel’in 50’li ve 60’lı yıllarda
motor üretimindeki devrim sözünü
günümüz wankel motorlar
yerine getiremiyor. Daha düşük
sarsıntı ve hacime karşın, yüksek
yakıt tüketimi beklentileri karşılayamıyor.
Menzil uzatıcı rolündeki
wankel motor sabit devirde
(yaklaşık 5000 d/d’da) ise maksimum
verimlilikle çalışıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.