Yetenekli station

İlk izlenimler: Beş kapılı
kardeşinden 20 cm
daha uzun, büyük bir
bagaj kapağına ve bolca
iç mekana sahip… Bu
haliyle Turnier tam bir
aile dostu olmuş.

Neler yeni?Turnier sadece
daha güzel değil,
daha pratik de. Uzun
arka kısma 490 lt bagaj
sığıyor. 2:1 oranında
katlanan arka koltuklar
sayesinde bu rakamı
1516 lt’ye çıkarmak
mümkün.

Bagajı örten rulo artık
bir düğmeye basılarak
ortadan kayboluyor ve
bagajları sabitleyen kancalar
da zeminde gizlenmiş.
Bunlar hem faydalı,
hem de hoş ayrıntılar.
Ancak bazı eksiklikler
de yok değil. Örneğin
boş yedek lastik yuvasına
ulaşmak pek kolay
değil, alış veriş poşetinizi
asıp büyük bagajda
savrulmasını engelleyecek
bir askı veya 230
Voltluk bir priz yok.

Sürüş özellikleri: Station
versiyon 5 kapılı
kardeşinde bulunan
tüm motorlara sahip: 1.6
lt’lik benzinliler (105-
182 HP) ve 1.6 lt ve 2.0
lt’lik (95-163 HP) dizeller.
İki dizel ve bir benzinli
motorda start-stop
sistemi de bulunuyor.

2.0 lt 140 HP’lik dizel
motor özellikle aile
babaları için önerilen
bir seçenek olacaktır.
Çünkü hem kullanım
maliyetleri çok yüksek
değil (fabrika verisine
göre tüketimi 5.0 lt/100
km civarında) hem de
tüm devir bandında gayet
yüksek güç üretiyor.
Gerçek sürüş keyfini ise
en güçlü benzinli motor
sunuyor. 182 HP’lik
gücüyle bu motor, araca
222 km/s’lik bir maksimum
hız kazandırıyor.

Tatlı sert ayarlara sahip
yeni süspansiyon da
bu motorla çok uyumlu.
Ancak süspansiyonun
600 kg’lık yükleme kapasitesi
ile başa çıkıp
çıkamayacağını ise teste
konuk olduğunda görebileceğiz.

Sonuç: Turnier’in 18
bin 600 Euro’dan başlayan
fiyatları 5 kapılı
versiyondan 750 Euro
yüksek. Bu rakam gayet
iyi olsa da kesinlikle bir
kelepir değil. Belki eşdeğer
özelliklere sahip bir
Golf Variant 2 bin Euro
daha pahalı ama 18 bin
Euro’ya bir Astra Sports
Tourer alınabiliyor. Ayrıca
182 HP’lik versiyonda
fiyat iyice artarak
25 bin Euro seviyesini
geçiyor.

Teknik veriler

Turbo beslemeli 4 silindirli
motor; motor hacmi: 1.6 lt; maksimum
güç: 182 HP; maksimum
tork: 240 Nm; önden çekiş; 6
ileri manuel şanzıman; 0-100
km/s: 8.1 sn; maksimum hız: 222
km/s; tüketim: 6.0 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 139 gr/km

Beğendik
Ford Focus Turnier
derli toplu ve hoş
bir görünüme sahip.
Süspansiyonu sert ve
motorları da modern.

Beğenmedik
Kokpit biraz daha
okunaklı olabilir,
iç mekanda ise biraz
daha kullanışlı detaylar
olabilirmiş.

Sürpriz oldu
Focus Turnier
kompakt sınıf
sınırlarını zorlayan gayet
büyük bir otomobil olmuş.

Sonuç

VW Golf Variant ve Opel
Astra Sports Tourer ile
girdiği ezeli rekabette
Ford’un kozları bu kez
gayet iyi. Ayrıca şık
tasarımı, ataklığı ve modern
motorlarıyla station
müşterilerinin çok büyük bir
kısmına hitap
edebilecek bir
seçenek haline
gelmiş.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.