Yıldız savaşları

Euro NCAP’in gerçekleştirdiği son çarpışma
testine 6 aday, en iyi derece olan 5 yıldızı almak
için katıldı. Gerçekleşen testlerde ön,
yan ve direk çarpışmalarının yanında yaya
koruma ve güvenlik donanımları yer alıyor.
Çarpışma testlerine katılan araçlar arasında
hibrid ve elektrikli otomobiller de yer aldı.

Ford Focus

Önden çarpışmada yolcu kabini
sağlam kalmayı başarırken,
ön yolcunun tüm vücut yapısı
için üst düzeyde korunma
sağlandı. Aynı durum diz altı
hariç sürücü için de geçerli.
Ford aynı şekilde farklı boylara
ve oturma pozisyonlarında
da benzer bir başarı elde etti.
Havayastığının iptal edilmesi
konusundaki uyarı ibareleri
yetersiz kaldı. Focus 3 yaş
çocuk korumasında önden ve
yandan çarpışmalarda en yüksek
puanları elde ederken, sadece
18 aylık çocuk korumasını
etabını geçemedi. Yaya
güvenliğinde ise hem yetişkin
hem de çocukta ortalama olarak
iyi sonuç elde etti. Focus’un
tüm versiyonlarında ESP ve
kemer uyarı sistemi standart
donanımında yer alıyor.

Citroen DS4


Önden çarpışmada yolcu kabini sağlam
kalmayı başarırken, sürücü ve ön yolcunun
diz ve kalçaları çarpmalara karşın iyi koruma
sağladı. DS4 ayrıca farklı boy ve oturma
pozisyonları karşısında da aynı başarıyı
elde etti. Yandan çarpışmada en iyi puanı
alırken direğe çarpma testinde ise göğüs
ve karın bölgesi yeterli koruma sağladı.
~Üç yaş çocuk korumasında ise önden ve
yan çarpışmalarda yine en iyi dereceyi elde
eden DS4, devre dışı bırakılabilen yolcu
havayastığının kolay kullanımının yanında,
açık ve net ifadelerle de puan kazanıyor.
Yaya güvenliğinde yetişkinlerin bacakları
iyi korunurken çocuk baş korumasında ön
kaput yine güven verdi. DS4’te ESP standart
olarak sunulurken, sürücü ve yolcular
için emniyet kemeri uyarısı bulunuyor.
Hız sınırlayıcısı standart donanımda yer
alırken, DS4 güvenlik sistemleri konusunda
tüm etaplardan başarıyla çıktı.

Lexus CT200h

Önden çarpışmada hibrid motorlu Lexus CT200h’nın yolcu kabini sağlam kalmayı
başardı. Sürücü ve ön yolcu için yer alan diz havayastığı hem dizleri, hem de kalça
bölgesini iyi korudu. Lexus aynı zamanda farklı boy ve oturma pozisyonlarında benzer
güvenlik sağlamayı başardı. En yüksek puanları yandan çarpışmada elde eden tam hibridli
Lexus tüm vücut yapısını iyi korumasını bildi. Yandan direğe çarpmada ise göğüs bölge
korumasında zayıf kalırken, dummylerin kaburga kısmı da darbelere maruz kaldı. Arkdan
çarpmada kamçı etkisi, çarpışmalarda koltuk başları iyi değerlere imza attı. Lexus 18
ay ve üç yaş çocuk korumasında iyi derecelere imza atarken, ön yolcu havayastığı devre
dışı bırakılarak çocuk koltuğunun kullanılmasına imkan tanıyor. Yaya korumasında
yetişkinin bacak bölgesi iyi korunurken, kaputun baş bölgesini koruması zayıf kaldı. Çocuk
korumasında ise başarılı olan CT200h, ESP ve tüm yolcular için emniyet kemeri uyarı sistemini
standart donanımda sunuyor.

~Nissan LEAF

Çarpışma testine katılan ikinci çevreci araç olan elektrikli LEAF’in önden
çarpışma testinde yolcu kabini sağlam kalmayı başardı. Orta konsol ve
direksiyon kolonu hem farklı boy, hem de farklı oturma pozisyonlarında
diz ve kalça yaralanmasına sebep olabiliyor. LEAF yandan çarpma testinde
ise yolcuların tüm vücut bölgelerini iyi korurken, elektrikli otomobilin
aküsü çalışır vaziyetteydi. Çarpışma esnasında elektrikli sistemden dolayı
yaşanabilecek olası tehlikeler hiç yaşanmadı. 18 aylık çocuk testinde
maksimum puanları toplayan LEAF’in ön yolcu havayastığı devre dışı
bırakılabiliyor ve böylece ön yolcu koltuğuna çocuk koltuğu monte edilebiliyor.
Yaya güvenliğinde bacak bölgesi iyi korunurken, çocuk baş bölgesinde
ön kaput iyi sonuçlar elde etti. LEAF’in ESP ve sürücü ile ön yolcu için
emniyet kemeri uyarı sistemi standart donanımda yer alırken, ayrıca hız
sabitleyicisi de bulunuyor.

Peugeot 508

Önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kalmayı başarırken, sürücü
ve ön yolcunun diz ve kalça bölgeleri iyi korundu. Peugeot aynı şekilde
farklı boylara ve oturma pozisyonlarında da benzer bir başarı elde etti.
Dummyler yandan çarpışma testinde ise göğüs ve kaburga kısımlarında
yeterli koruma sağlarken, vücudun diğer önemli bölgelerini iyi korumayı
başardı. Kırbaç etkisi testinde koltuk ve koltuk başları kafa ve boyun bölgesini
iyi korudu. ~Peugeot üç yaş çocuk korumasında maksimum puanları
hanesine yazdırırken, ön yolcu havayastığı devre dışı bırakılarak çocuk
koltuğuna imkan tanıyor. Yaya korumasında bacak bölgesi iyi korunurken,
bazı etaplarda zayıf sonuçlar elde etti. Çocuk baş bölgesi ise iyi sonuçlara
imza attı. 508’de ESP sistemi standart donanımda yer alırken bazı Avrupa
versiyonlarında hız sabitleyicisi de yer alıyor. Kemer uyarı sistemi ise tüm
yolcular için bulunuyor.

Volvo V60

V60’in önden çarpışma testinde yolcu kabini sağlam
kalmayı başarırken, test sonunda A sütunu sadece 1 mm
kadar deforme oldu. Sürücü ve ön yolcu için diz ve kalça
korumasında başarılı olurken, Volvo ayrıca farklı boy ve
oturma pozisyonlarda da benzer bir başarı elde etti. Volvo
yandan çarpışma testinde başarılı olurken, yolcuların
tüm vücut yapısı iyi korundu. Koltuk sırtlığı ve farklı
ayarlanabilen koltuk başlığı, arkadan çarpma kamçı etkisi
testinde de başarılı oldu. Çocuk koruması kriterinde
de en üst puanları elde etti. Ön yolcu havayastığı devre
dışı bırakılarak çocuk koltuğuna imkan tanınıyor. Yaya
korumada genel olarak iyi sonuçlara imza atan V60
sadece bazı testlerde zayıflık gösterdi. Ön kaput çocuk
baş bölgesini korumada iyi derece elde ederken, ESP
standart donanımda yer alıyor. Standart donanımda
ayrıca hız sınırlayıcısı ve sürücü ile diğer tüm yolcular
için emniyet kemeri uyarı sistemi bulunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.