Yine yeni bir Sorento

İlk izlenimler

Belirgin derecede iyileşen konfor; iç mekanda
daha kaliteli malzemeler; 7 yıl garanti
Yeterince direkt olmayan direksiyon; otomatik
şanzımanın ağırkanlı vites değişimleri

Neler yeni

Aslında neredeyse her şey yeni. Güncel Sorento
sahiplerini kızdırmamak için Kia bunun
bir makyaj olduğunu söylese de, araç aslında
tamamen yeni bir model. Hem de sadece 3
yılın ardından. Yeni Sorento, kendisi de yeni
olan kardeş modeli Hyundai Santa Fe ile aynı
platformu kullanıyor. Ön ve arka tasarımlar
LED’li aydınlatma unsurlarıyla şıklaştırılırken,
iç mekandaki birçok yüzeyde daha
yumuşak dokunma hissi veren malzemeler
kullanılmış ve birçok yeni konfor ekstrası
eklenmiş. Direkt benzin enjeksiyonlu 2.4
lt’lik motorun gücü 18 HP artarak 192 HP’ye
çıkarılırken, otomatik park sistemi, şerit
takip sistemi gibi yeni asistan sistemler seçenekler
arasına eklenmiş.

Sürüş özellikleri

Kia’nın öğrenme ve kendini geliştirme yeteneği
neredeyse korkutucu. Bugüne kadar
hiçbir büyük Koreli SUV bu kadar konforlu
ve dinamik olmamıştı. Kötü döşenmiş parke
zeminli yollarda bile süspansiyon, tüm
darbeleri büyük bir rahatlıkla emerek yok
ediyor. Süspansiyonun konforlu yapısı aracın
genelde yüksek olan konforuyla da uyumlu.
Sürüş izlenimlerimize konuk olan yeni
Sorento’nun 2.2 lt 197 HP’lik dizel motoru
da oldukça sessiz çalışıyordu. ~Güncel versiyona
göre daha direkt ayarlara sahip olan
direksiyon hala biraz iyileştirme kaldırabilir,
yönlendirmeleri biraz daha kesin olabilirmiş.
Bu nedenle sürücü, her zaman Sorento’nun
büyük bir araç olduğunu hissediyor. 1.9 tonu
aşan ağırlığı ve büyük boyutlarıyla Sorento,
kalabalık şehirlerin kısıtlı park alanları için
ideal bir kombinasyon olamıyor.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 2199 cc; maksimum güç: 197
HP-3800 d/d; maksimum tork: 437 Nm-1800
d/d; 4×4; 6 ileri oranlı otomatik şanzıman;
yakıt deposu: 64 lt; 0-100 km/s: 9.9 sn;
maksimum hız: 190 km/s; tüketim: 6.7 lt/100
km; CO2 emisyonları: 175 gr/km

Sonuç

Sorento artık “ucuz” olmasa da uygun fiyatlı
kalmaya devam ediyor. Örneğin test aracımız
32 bin 900 Euro’dan satılırken, eşdeğer bir
VW Touareg’in fiyatı 50 bin Euro’nun üzerine
çıkıyor. Ayrıca garanti süresi de Kia’daki gibi
7 değil, sadece 2 yıl. Eğer büyük ve iyi bir SUV
arıyorsanız Sorento, mutlaka alternatifler
arasında yer almalı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.