Zafira kendini aşıyor

1999 yılında Opel,
deha ürünü bir fikirle
otomobil dünyasını şaşırttı:
7 koltuk, değişken
iç mekan, geniş bir kullanım
alanını 4.32 metrelik
bir uzunluğa sığdırmak.
Evet, Zafira’dan
yani ilk modern Alman
kompakt vanından söz
ediyoruz.

Tabi ki rakipleri de
Opel’in bu hamlesine
karşı boş durmayıp her
yönden baskı kurdular.
Gerçekten ikinci nesilde,
yani Zafira B’de Opel,
rekabet kabiliyetini
koruyabilmek için aracın
boyunu uzatma
yoluna gitmek zorunda
kaldı.

İkinci nesilde vanın
boyu yaklaşık 4.5 metreye
çıkmıştı. Ve bu durum
böyle devam etti.
Üçüncü nesil Zafira ise
iyice boy attı: 4.66 metre!
Bu aşırı büyüme insanın
aklına bu boydaki
bir araca hala kompakt
van denilip denilemeyeceği
sorusunu getiriyor.
Sorunun cevabı
değilse de bir şey kesin:
Sınıfının boyutlarının
ötesine geçen bu araç,
hem büyük aileleri
hem de VW Sharan
ve Ford Galaxy/E-Max’i
hedefliyor.

Yeni Zafira’nın iç mekanı
daha ferah, daha
geniş ve özellikle de daha
lüks bir yapıya sahip.
Çalışmalar sırasında
mühendisler, ikinci
koltuk sırasının tasarımına
büyük önem verdiler.
Artık bu sırada,
ileri – geri hareket edebilen
bir bank şeklinde
bir koltuk yerine, birden
fazla yönde hareket edebilen
3 bağımsız koltuk
kullanılıyor.

Artan iç genişliğin de
yardımıyla bu sıraya artık
üç adet çocuk koltuğu
sorunsuzca yerleştirilebiliyor.
Tipik bir aile
vanından lüks bir asfalt
gemisine dönüşüm
ise tek bir el hareketiyle
gerçekleşiyor: İkinci sıranın
ortasındaki koltuk
tek bir hareketle geniş
ve konforlu bir kol dayanağına
dönüşüyor. Yeni
Zafira’nın 5 koltuklu
versiyonunun 710 lt’lik
bagaj hacmi, öncüsüne
göre 65 lt daha fazla.
Maksimum bagaj hacmi
ise 40 lt artarak 1860 lt
seviyesine ulaşmış.
~
Opsiyonel olarak sunulan
ve oldukça ince
A sütunların arasına
konumlanan panoramik
cam çekici olmakla
beraber iç mekanın
ferahlığını daha da artırıyor.
Yeni Zafira kesinlikle
bir ilgi mıknatısı
olacak. Çünkü panoramik cam dışında 2011
Cenevre Fuarı’nda sergilenen
konseptin, bumerangı
andıran far tasarımı
da aynen kullanılmış.
Bu seçimin diğer
bir olumlu tarafı ise
farların sadece gösterişli
olmakla kalmayıp işlevsel
de olmaları: Opel
piyasada bulunan ve en
ileri teknolojilerden biri
olan AFL+ far sistemini
(soldaki kutu) opsiyonel
sunuyor.

Satışına 2012 başında
başlanacak olan
Zafira’da, güçleri 120
HP ve 140 HP olmak üzere
1.4 litre hacminde
iki benzinli ve güçleri
110 HP, 130 HP ve 165
HP olan 2.0 lt’lik 3 adet
dizel motor seçeneği
bulunacak. Tüm motor
seçeneklerinde start/
stop sistemi yer alırken
çift kavrama şanzıman
daha sonra seçeneklere
eklenecek.

Bunun dı ş ında
Opel’in programında
CNG (sıkıştırılmış doğalgaz)
ve LPG’li versiyonlar
da bulunuyor.
IDS yürüyen aksamın
aynen kullanılması fazla
heyecan verici olmayabilir
ancak bu sistem
başarısını kanıtlamış
süspansiyonlar arasında
yer alıyor. Opsiyonel
olarak sunulan elektronik
amortisör kontrollü
IDS Plus sistemi ise
sürücüye, spor, konfor
ve normal sürüş modları
arasında seçim yapma
imkanı tanıyor. Flexfix
adlı entegre bisiklet taşıyıcısına
4 adet bisiklet
bağlanabiliyor olması da
Zafira’nın önemli avantajlarından
biri.
~
Bunun dışında Opel
yetkilileri, çok sayıda
yardımcı sistem de sunmayı
planlıyor: Mesafe
takip fonksiyonlu hız
sabitleyici, otomatik acil
fren sistemi, kör nokta
uyarısı, şerit takip sistemi,
trafik işareti tanıma
sistemi… Tüm bunlar,
Zafira’nın opsiyon
listesinin bayağı uzun olacağı
anlamına geliyor.
Diğer taraftan Opel, baz
versiyonların fiyatlarının,
aile bütçelerine uygun olacağının
müjdesini veriyor.

AFL + FAR SİSTEMİ

Bu otomobilin de farları yanıyor ancak tam 9 farklı
şekilde… Zafira Tourer’ın AFL+ far sistemi bu kadar farklı
duruma uyum sağlayabiliyor. Bi-xenon farların ışık ayarları,
yayılan ışığın genişliğini, yönünü ve menzilini değişken
olarak ayarlayabiliyor.


Viraj farı

Direksiyon hareketlerine
duyarlı sensörler
sayesinde virajın dış
kenarlarını maksimum
aydınlatıyor.

Uzun far
asistanı

Karşıdan bir araç
geldiğinde uzun
farları kapatıyor, yol
boşaldığında ise tekrar
yakıyor.

Otoyol
aydınlatması

Işığın aydınlatma
konsantrasyon noktası
hıza bağlı olarak uzağa
veya yakına alınabiliyor.

Dönüş farları

Dönüşler ve kavşak
girişlerinde dönülecek
taraf aydınlatılarak
görüş iyileştiriliyor.

~
Zafira a’dan Zafira Toyrer’a

Sürekli uzuyor

¦ O bir öncüydü: Opel 1999’da sadece 4.32 metrelik uzunluğu
ile ilk Alman kompakt vanını tanıtmış ve aileler dışında da
büyük beğeni kazanmıştı. Zafira B ise üretim bantlarından
2005’te çıkmıştı. İkinci nesilden toplam 2.2 milyon araç
ürettirilirken, Zafira ailesi artık yoluna Zafira Tourer ile
devam edecek.

Sonuç

Otomobillerin sürekli büyüyüp ağırlaşmalarını
pek sevmiyoruz. Buna karşın Zafira Tourer kendisine
ödenen ücret karşılığında çok şey vaat ediyor. Yeni
Zafira, daha ferah ve daha zarif bir araç haline gelmiş. Bu
haliyle bir taraftan aileleri mutlu ederken diğer taraftan da
uzun seyahatleri konforlu hale getirecek. Tüm bunlara gerek
duymayanlar ise üretimi devam eden Zafira B’yi tercih edebilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.