Mark Webber

Formula 1 sezonu geride kalmasına kaldı, ama söylentiler ve dedikodular hiç bitmeyecek gibi görünüyor. Bu arenada en çok konuşulan isimlerin başında ise Red Bull pilotu Mark Webber geliyor.Geçtiğimiz sezonun büyük bir bölümünde şampiyonluğun en güçlü adaylarından biri olmasına rağmen, sezon sonunda bu zaferi takım arkadaşına bırakmak zorunda kalan Mark Webber kötü günler yaşadı. Özellikle takım içinde yapılan planlamanın, kendisinin ikinci pilot olduğunu ortaya koymasının ardından Webber’in keyfi bir hayli bozulmuştu. Sezon içinde birçok kez sıkıntılarını dile getiren Webber’in, sezon sona erdiğinde de bu tavrını devam ettirmesi bekleniyordu. Formula 1 pilotları içinde sanıyoruz en sevmediği isim olan Sebastian Vettel ile takım arkadaşı olması ve bu pilotun şampiyonluğu kazanmasının ardından Webber’in yapacağı açıklamayı herkes merakla beklemeye başladı. Mark Webber sonunda beklenen açıklamayı yaptı ama bu açıklama ile açıkçası herkesi ters köşeye yatırdı. Red Bull Takımı’nda olmaktan dolayı çok mutlu olduğunu dile getiren Webber, aynı zamanda takımdan ayrılmak gibi bir fikri hiç düşünmediğini dile getirdi. Formula 1’de olmaktan ve burada yarışmaktan büyük bir keyif aldığını da sözlerine ekleyen Webber, önümüzdeki sezon daha dikkatli olacağını ve bu kez şampiyonluğu kendisinin kazanacağına inancının tam olduğunu da belirtti.~ Yeni bir takımda yarıştıklarını ve taşların zaman içinde yerine oturacağını da sözlerine ekleyen Webber, önemli bir gelişim gösterdiklerini ve bunu devam ettirmelerinin gerektiğini kaydetti. Ne diyelim, Webber’in yaptığı bu açıklama gerçekten de şaşırtıcı. Sanıyoruz önümüzdeki sezononun için işler biraz daha zor olacak. Çünkü Red Bull içinde onu ikinci pilot olarak görenlerin sayısı bir hayli fazla ve gereken özen onun yerine yeni sezonda Sebastian Vettel’e daha fazla gösterilecek gibi. Umarız çok iyi yarışlar ortaya koyarak, takım içinde bir rekabet oluşmadan Webber öne çıkan isim olur. Aksi taktirde işler onun için çok daha zor olacak.

SERT KURALLAR VAR
Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), Formula 1 Dünya Şampiyonası için her gün yeni bir kural açıklıyor. Yıllardır böyle bir tutum içinde olan federasyon, bugünlerde de herhangi bir değişim göstermedi. FIA tarafından yeni sezondan itibaren uygulanmaya başlayacak olan kurallar öncelikli olarak hırçın ve çok hırslı pilotların kabusu olacak. Bundan sonra rakibinin kendisini geçmesini belirgin bir şekilde engelleyen, rakibini kaza yapmaya zorlayan ya da pistin herhangi bir yerinde sıkıştıran pilotlara, bir sonraki yarışta start almama cezasına bile verilebilecek. Hırslı ve hırçın pilotların sayısının bir hayli fazla olduğu düşünüldüğünde, bu kuralın yeni sezonda çok can yakacağını tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok. ~Michael Schumacher başta olmak üzere Sebastian Vettel, Fernando Alonso gibi isimlerin başı bu kuralla, yeni sezonda sık sık derde girecek gibi görünüyor. FIA tarafından açıklanan bilgiler doğrultusunda göze çarpan bir diğer önemli gelişme ise 2013 sezonundan itibaren kullanılacak olan motorların hacminin 1.6 lt ile sınırlandırılacak olması. Ralli parkurlarında bu uygulama yeni sezonda başlarken, Formula1’deyse 2013 yılında böylesine önemli bir değişim olacak. Bu durumda Ferrari, Lotus gibi düşük hacimlerde motor üretmeyen firmaların nasıl bir tavır alacağı merak konusu. Sanıyoruz Ferrari küçük hacimli motor üretimine de bu vesile ile başlama kararı alabilir. 4 silindirli 1.6 lt makinelerle düzenlenmesi planlanan Formula 1 yarışları şimdiden izleyici kitlesinin önemli bir bölümünden tepkiler almaya başladı. FIA tarafından alınan ve takımları en çok etkileyecek olan yeni kararlardan bir diğeri ise takım emirleri yasağının kaldırılıyor olması. Yani takım patronları geçmiş yıllarda olduğu gibi, takım emirlerini gizli saklıya gerek kalmadan ama abartıya kaçmadan uygulayabilecek. Hareketli arka kanatlar yeniden geri gelirken, ön bölümde kullanılan esnek kanatların denetimi artacak.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.