Testler nasıl yapıldı?

Islak zeminde
sürüş özellikleri

Testlerde bir BMW 1 Serisi
kullanıldı. Çünkü 1 Serisi, gayet
yüksek bir dinamizme ve
kapatılabilen bir ESP’ye (BMW’deki
adıyla DSC) sahip. Neticede lastikleri
elektronik desteği olmadan test
etmek istedik. İlk testte her iki aksta
da Continental’in lastiği vardı. Bu
kombinasyonla 1 Serisi, sürüş
özellikleri parkurunu hızlı ve güvenli
bir şekilde tamamladı. Önde ucuz,
arkada ise Continental’in lastiklerinin
kullanıldığı ikinci testte otomobil,
yine güvenli ama çok daha yavaştı:
Öndeki yanal tutunma eksikliği
nedeniyle önden kaysa da, arkadaki
kaliteli lastikler stabilite sağladı.
Sadece Infinity lastikleriyle yapılan
testte otomobil, tüm dengesini
kaybetti ve önden kayma eğilimi
gösterdi ama kontrol edilebilir
kalmaya devam etti. Önde
Continental, arkada ise Infinity
lastiklerin kullanıldığı testte, ön
lastiklerin başarılı yanal tutunması
güvenlik sağlarken arka lastiklerde
tutunma kalmadı: Viraj için
direksiyon çevrildikten hemen sonra
arka kısım, tecrübeli sürücülerin bile
kontrol etmesini zorlaştıracak
şiddette savrulmaya başladı.

Kuru zeminde fren

Acil bir durumda fren
mesafesindeki 1 metrelik uzama
bile kaza ile kurtuluş, hatta ölüm
kalım arasında belirleyici olabilir.
Premium yani marka lastik, hem 4
tekerlekte hem de sadece arka
aksa kullanıldığında yeterli
derecede güvenlik sunuyor. Ancak
ön aksta Infinity marka lastikler
kullanıldığında fren mesafesi 40 m
sınırının bile ötesine geçiyor. 4
tekerlekte ucuz lastik kullanıldığı
durumda ise fren mesafesindeki
uzama bir araç boyundan fazla
oluyor.

Islak zeminde fren

Islak zeminin daha düşük olan
sürtünme katsayısı farkların daha
belirgin olmasını sağlıyor.
PremiumContact 2 100 km/s hızda
durabilmek için 45 m’ye ihtiyaç
duyuyor. Arka aksta ucuz lastiğin
kullanıldığı kombinasyonda da fren
mesafesi çok fazla artmıyor: 1.5 m.
Önde ucuz, arkada Continental
lastiklerinin kullanıldığı
testlerdeki uzama ise 6 m’den fazla
gerçekleşiyor. En tehlikeli
kombinasyon ise Infinity
lastiklerinin 4 tekerlekte birden
kullanıldığı durum: 4 Continental
lastiğiyle donatılan haline göre
fren mesafesindeki uzama 9.5 m
oluyor.

Sonuç

Lastik alırken tasarruf etmek ve bir set yerine sadece 2 tane almak
mümkün. Testimizin sonuçları da bunu doğruluyor. Ancak dikkat:
Dampingli fiyatlarla satılan tanınmamış bir markanın lastiklerini satın
almak tehlikeli olabilir. Bir de ucuz lastikleri arka aksa takarsanız tehlike
daha da artacaktır.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.