Amerikan maçosu

Chevrolet Camaro spor otomobil
denince akla ilk
gelen isimlerden biri ama
onun, bazılarımız için ayrı
bir yeri de yok değil. Keyif
veren özeliklerinin sayısı oldukça
fazla ama bu otomobilin en önemli
özelliği bize göre safkan bir maço
olması.

Bu otomobilin içinde sürekli olarak
erkek sürücüleri göreceğiz.
Kadınların bu otomobili hayal etmediğini
ve bunun, en başından erkek
otomobili olduğunu düşündüklerini
de tahmin ediyoruz. Safkan bir maço
olması ile birlikte oldukça kibirli
ve öfkeli görünen bu aracı kullanmak
için fırsat bulabilenlerin sayısı
çok fazla değil. Biz ise mesleğimizin
avantajlarından birini daha yaşadık
ve İsviçre’nin muhteşem atmosferinde,
capcanlı renklerdeki bu spor
otomobili kullanma fırsatı bulduk.
Öncelikle ilk buluşma anından
itibaren Camaro’nun üzerimizde
büyüleyici bir etki bıraktığını söylemek
istiyoruz. Farklı renkleri ile
bizleri bekleyen Camarolar, sıra
sıra dizilmiş, tüm ihtişamları ve tüm
heybetleri ile büyüleyici bir yolculuk
için bekliyordu.

Renk tercihi konusunda bu araçta
çok önemli bir eleme yapmanın
gerekmediğini düşünüyoruz. Elbette
bazı otomobillerde renk tercihleri
çok belirleyici bir unsur olacaktır
ama Camaro bütün renkleri ile ayrıcalıklı
görülüyor. Transformers
filminde oynadığı Bumblebee karakteri
ile bu otomobilin sarı rengi
ön plana çıkmış olabilir ama her
renk ona çok yakışıyor. Tasarım
açısından bu otomobille ilgili söyleyebileceğimiz
tek şey kusursuz
göründüğü yönünde olacaktır. Her
tarafından kas fışkırıyor ve sivri tasarımı
ile son derece sinirli görünüyor.
Ama güçlü ifadesi ile çevresine
“Ben buradayım” diye haykırmayı
da ihmal etmiyor.

~Yaşam alanı söz konusu olduğunda
ise kullanıcıların büyük bir
bölümünün biraz şaşırdığını da dile
getirmemiz gerekiyor. Amerikan
otomobillerinin büyük bir bölümünde
olduğu gibi Camaro’nun yaşam
alanında da şaşırtıcı bazı detaylar
vardı. Bunlara çok önem vermedik
ama bu yapıyı görmek herkesi şaşırttı.
Bazı bölümlerde kullanılan
plastik malzemeler ve işçilik kalitesi
açısından Camaro gerçekten de
eleştiri oklarından kurtulamayacak
araçlardan biri. Ama bunlar büyüyü
bozuyor mu? Kocaman bir hayır…

Camaro’nun yaşam alanında
olmak sizi sihirli bir yolculuğun
beklediğinin en önemli habercisi.
İnsanın vücudu ile hemen uyum
sağlayan bir sürüş pozisyonu ve
koltuk karakterinin kusursuz yapısı
ile Camaro, en çok etkilendiğimiz
spor araçlardan biri oldu ve olmaya
da devam edecek. Görüş açıları
konusunda bazı Amerikan otomobillerinde
yaşadığımız kısıtlı alan
sorununu, bu araçta yaşamamamız
da olumlu bir özellik oldu. Direksiyon
simidi ve otomobilin anahtarı
konusunda ise aslına bakarsanız
o kadar da olumlu olamayacağız.
Chevrolet’in diğer modellerinde
kullandığı sıradan bir direksiyon
simidi ve anahtara yer verilmiş olması
hiç anlamlı değil. Bunun yerine
bu otomobile çok daha iyisi yakışır.
Yaşam alanının genişliği konusunda
ise Camaro gerçek anlamda bir dört
kişilik otomobil. Yaşam alanında yer
alan herkes için yeterli olan alan
sunuluyor. Ferahlık konusunda da
diğer sporcuların aksine oldukça iyi
durumda. Müzik sisteminin kalitesi
de iyi ama bu araçta müzik dinlemek
isteyecek çok fazla kullanıcı
olmayacağını düşünüyoruz. Çünkü
motor ve lastik gürültüsünü dinlemek
insana dinleyebileceği her
müzikten daha iyi geliyor.

~Sürüş karakteri açısından baktığımızda
ise Camaro tüm beklentilerimizi
çok rahat bir şekilde karşıladı.

Yani Camaro’dan beklediğimiz ne
varsa yerine getirdi. En ufak bir
güvenlik sorunu ya da en küçük bir keyifsizlik bile yaşamadık. Yollara
kendi izini taşıyan Camaro, bol
virajlı bölgelerde de tam bir usta
olarak dikkat çekti. Otoyol kullanımlarında
da oldukça atak karakteri
ile göz doldurdu.

Bu arada bu otomobilin meraklıları
için müjdeli haberi de hemen
verelim; Chevrolet Camaro, Ekim
sonunda Türkiye’de satışa sunuluyor.
Otomobilin satış fiyatı ise 110
bin dolar olacak.

569 Nm tork üreten 432 beygir
gücündeki, 6.2 litre V8 motoru yeni
Chevrolet Camaro’nun atak ve güçlü
yapısını vurguluyor. Ama bu otomobil
Türkiye’de otomatik şanzımanlı
versiyonla satışa sunulacak ve altı
ileri otomatik şanzıman kullanıldığında,
405 beygir/556 Nm tork
ile yetinilmek zorunda kalınacak.
Bu otomobile otomatik şanzıman
çok yakışacak. İyi çalışan otomatik
şanzımanla sürüş keyfi çok daha
iyi. Direksiyon simidinin önünden
vites değişim imkanı da sunuluyor
ve bu tarz manuel kullanım büyük
bir keyif veriyor. Dileyenler bu aracı
manuel şanzımanla satın alabilecek
ama siparişlerinin gelemsini beklemek
zorunda kalacak. Elektronik
Stabilite Kontrol Programı (ESC) ve
çekiş kontrolü standart donanım
olarak gelen Chevrolet Camaro’da,
daha yüksek performans amaçlı
kullanım için ayarlanabilen bir spor
modu da bulunuyor. Ayrıca 6 ileri
manuel şanzıman ile Chevrolet Camaro,
sürekli olarak hızlı kalkış sağlayan
bir kalkış kontrolüne sahip.
~Dört pistonlu alüminyum Brembo
kaliperler ile frenlenen geniş ve havalandırmalı
diskler (355/365 mm),
etkileyici bir fren performansı sağlıyor.
Chevrolet Camaro, çift kademeli
ön hava yastıkları, ön koltuğa monte
edilmiş boyun hava yastıkları ve
tüm yolcular için perde hava yastıklarını
içeren kapsamlı güvenlik
özellikleri sunuyor.


Sonuç

Chevrolet Camaro hayalleri süsleyen otomobillerden biri. Duvarlarda
birer poster olarak yer alan Camaro’yu kullanmak herkesin yakalayabileceği
şanslardan biri değil elbette. Bu otomobil ülkemizde
yakın bir zamanda satışa sunuluyor ve yılda 100 adetlik bir satış rakamı
hedefleniyor. Yani her yıl 100 şanslı kişi bu safkan maço otomobile
sahip olma fırsatı bulacak. Rakamın bunun üzerine çıkması
ise şimdilik çok mümkün görünmüyor. Çünkü sipariş konusunda
hedefleri yukarı çekebilmek için biraz beklemek gerekecek. Safkan bir sporcu olan
Camaro’nun görünümü bize göre kusursuz ve büyüleyici. Yaşam alanında bazı dikkat
çekici eksiklikleri var ama bunlar arasında özellikle direksiyon simidinin tasarımı ve
kullanılan anahtarın en yakın zamanda değişim göstermesi gerektiğini düşünüyoruz.
Sürüş karakteri açısından elbette sorunsuz bir araç yoktur ve bu hep böyle olacaktır
ama Camaro her özelliği ile “iyi ki bu aracı kullanma fırsatı bulmuşuz” dedirtiyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.