Ender bir keyif Audi R8 GT Spyder

Sihirli sınır 90 km/s’de. Le Mans Bölgesi’nin
dışındaki yollarda daha yavaş gidebilirseniz,
(kutsal) suyla yıkanmış biri olacağınız
kesin. Çünkü Kuzeybatı Fransa’daki
bu yağmurlu bölgede daha yavaş gittiğinizde Audi
R8 GT Spyder’ın sürücüsünün üstüne yağmur
damlaları geliyor. Bir süre sonra da mutlaka
sinirlenerek kumaş tavanı kapatıyorsunuz. 90
km/s’yi aştığınızda ise ön camın üst kısmı yağmuru
keserek hem sürücünün, hem de iç mekanın
tamamen kuru kalmasını sağlıyor. Yani
hız bu kez faydalı.

İlk R8 GT Spyder’ı 6 saatliğine Le Mans çevresindeki
sürüş izlenimlerimize konuk ettik. Bu
otomobil için “nişin içindeki niş” tanımlamasını
yapabiliriz: Ortadan motorlu sporcu R8’den
(2006) Audi, önce R8 Spyder’ı (2009) ardından
da 35 HP daha güçlü ve 100 kg daha hafif olan
R8 GT’yi (2010) yaratmıştı. Şimdiyse sıra bu iki
türevin melezinde: 207 bin 800 Euro’luk Almanya
fiyatı ve (üstü kapalı GT gibi) 333 adetlik
üretim limitiyle R8 GT Spyder, gayet ender rastlanan
bir keyif unsuru olacak.

Bu yüksek fiyat karşılığında müşteri, çok hızlı
vites değiştiren R-tronic şanzımana, güçlü seramik
frenlere, modern LED’li farlara, navigasyon
sistemine, alkantara döşemelere, özel jantlara
ve özel aerodinamik eklentilere sahip oluyor.
Donanımlar gözardı edildiğinde bu otomobil
için, normal Spyder’a göre 25 bin Euro fazla
ödemek gerekiyor. Bunun karşılığında ise müşteriye,
fazladan 35 HP güç ve 85 kg’lık hafifletme
sunuluyor.

Peki ama Audi’nin en hızlı üstü açık otomobilinin
sürüş özellikleri nasıl? R8 GT Spyder sürücüsünü
dar ve insanı sıkıca kavrayan spor koltuklar, altı düzleştirilmiş bir direksiyon, alüminyum
pedallar ve harika bir eski moda kontak anahtarı
yuvasıyla karşılıyor. Anahtarı çevirdiğiniz
anda çevrenizdeki huzur sona eriyor. Kafalıkların
arkasından yükselen gürültü büyük bir
bando-mızıka orkestrasını, hızlanırken yükselen
sesler ise bir Heavy-Metal grubunu hatırlatıyor.
Toplam 10 silindir, 5.2 lt hacim, 560 HP güç ve
540 Nm tork otomobili, sadece 3.8 saniyede 100
km/s hıza çıkarıyor. Paralel evrenlerin birinde
317 km/s’nin mümkün olduğu söylense de bunu
Le Mans’ın yollarında görebilmemiz mümkün
değil. Neyse ki maksimum hıza çıkamamamız
tüketime faydalı oldu: Normal kullanımda otomobil,
100 km’de 14.2 lt benzinle yetinebiliyor.

Bir düğmeye basıldığında tavan 19 saniyede açılıyor.
Tavan kapalıyken arka camın açılabilmesi
sayesinde sürücü, 50 supaplı makinenin eğlenceli
seslerini filtrelenmeden dinlemeye devam edebiliyor.

Bir hatırlatma: devir kesici 8700 d/d’de
devreye giriyor. Bunun dışında sürücü, ağırlığının
büyük kısmı arka aksa düşen otomobilin uyumlu
ve güvenli sürüş özelliklerinin, muhteşem
direktlikteki direksiyonun ve harika frenlerin
keyfini sürebiliyor. Ancak frene o kadar da
sık basmıyoruz. Çünkü Le Mans’ta sık kullanılan
bir atasözü var: Fren yapan ıslanır.


Teknik veriler

Ortada uzunlamasına yerleştirilmiş V10
motor; motor hacmi: 5204 cc; maksimum
güç: 560 HP-8000 d/d; maksimum tork:
540 Nm-6500 d/d; 6 ileri otomatikleştirilmiş
manuel şanzıman (R-tronic); boyutlar
(u/g/y): 4434/1904/1234 mm; dingil
mesafesi: 2650 mm; maksimum hız: 317
km/s; 0-100 km/s: 3.8 sn; tüketim: 14.2
lt/100 km; CO2 emisyonları: 332 gr/km

Sonuç

Bu en hızlı R8 Spyder limitli seri haline üretilen bir
koleksiyoner otomobili. Ancak bu otomobilin bir
yerlerde sergilenmek veya garajlarda saklanmaya
uygun olmadığı da kesin. Her zaman sesiyle öne çıkan
Lamborghini Gallardo bile ses konusunda R8 GT Spyder’e
yaklaşamıyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.