Şık tasarımlı sedan

Otomobilde tasarım, satın alma tercihlerini
belirleyen en önemli kriterlerden
biri. Hatta bazıları için tek
belirleyici nokta bile olabiliyor. Ülkemizde
genellikle tüketim ve fiyat gibi maliyet
kriterleri ön plana çıkıyor olsa da tasarım hala
en önce gelen konular arasında. Bir otomobilin
yakışıklı ve biraz da özgün bir tasarımı
olduğunda bu tip kullanıcılar için neredeyse
akan sular duruyor.

Tasarım konusunda Focus, bugüne kadar
zaten piyasanın iddialı modellerinden biriydi.
Yenilenmesinin ardından ise bu iddia bir
adım daha ileri taşındı. Bütününe bakıldığı
zaman yakalanan uyum, yeni Focus’ta bizim
en beğendiğimiz özelliklerden biri oldu.
Bunlara eklenen dinamik ve özgün stil ise
yeni Focus’un işini çok daha kolaylaştıracak.
Kompakt sınıfın neredeyse tüm oyuncularının
yenilenmesinin ardından Focus da beklenen
atağı yaptı ve sınıfın en önemli oyuncularından
birisi olduğunu bir kez daha gösterdi.
Ayrıca tavsiye edilen otomobiller listesinde en
üst sıralarda olduğunu da bir kez daha gözler
önüne serdi.

Ülkemizde oldukça geniş bir yelpazeyle
satılan Focus’un fiyatları 40 bin 545 TL’den
başlıyor ve 61 bin 515 TL’ye kadar yükseliyor.
Ancak ekleyeceğiniz birkaç ekstra donanımla
bu rakamı çok daha yüksek seviyelere çıkarmak
da mümkün. Aslına bakılırsa bu Focus’a
özel bir durum değil. Artan döviz kurları ve
yeni ÖTV düzenlenmesi gibi etkenlerle artık
tüm otomobil fiyatları bu seviyelerde.

~Neyse, biz yeniden tasarıma dönelim. Focus
Sedan’ın en önemli avantajı bir sırt çantası taşıyor
olmasına rağmen bunu çok iyi gizlemesi.
Bilindiği gibi çıkıntılı bagaj bölmeleri, birçok
sedan otomobilin tasarımındaki uyumu
bozan bir detay. Ford ise bunu çok iyi gizlemekle
kalmamış, tasarımın içine entegre ederek
daha çekici bir görünüm yaratmış.Tasarım
konusunda yapabileceğimiz herhangi bir
eleştiri olmaması, Focus’un yolların seviyen
oyuncularından biri olmaya devam edeceğini
garantileyen bir özellik.

Geniş ve son derece ferah

Yeni Ford Focus, yaşam alanı konusunda
da beklediğimiz genişlik ve ferahlığı veriyor.
Koltukların sportif karakteri hem dinamik
sürüşlerde etkili oluyor hem de uzun yol
kullanımlarında rahatlık sağlıyor. Özellikle
sürücü koltuğunda oturmak keyif veriyor
ve bizlerin otomobillerde aradığı en önemli
özelliklerden birisi de bu. Direksiyon gövdesi
ve simidin yapısı kullanışlılığı artırıyor.
Elektrikli koltuk ayarlarıyla birlikte bu araçta
ideal sürüş pozisyonunu bulmak çok rahat
ve tüm bunların sonunda kendinizi sportif
bir otomobil kullanıyor gibi hissediyorsunuz.
Kokpit ve orta konsol tasarımlarını da başarılı
bulduğumuzu belirtelim.

Kumanda elemanlarının kullanımı açısından
bir sıkıntı yaşamadık, havalandırma ve
müzik sistemlerinin performansları da gayet
iyi. Ancak kokpitte kullanılan farklı tasarım
anlayışı, kullanıma alışmak için biraz zaman
gerektirebilir. Ayrıca dik konumlandırılmış
hava kanallarının yönlendirme ayarlarını
yapmak da biraz zor.

~Araçta kokpit aydınlatma renkleri aslında çok sevmediğimiz bir mavi renkteydi. Ancak
dozun iyi ayarlanmış olması sayesinde
aracı kullanırken bizleri rahatsız etmedi.
Bagaj hacmi ise bir kompakt sedan için
beklediğimizden küçük kaldı. Açıkçası Focus
sedan bundan daha iyisini hak ediyor.

Yine çıtayı belirliyor

Sürüş karakteri açısındansa Focus kompakt
sınıfta çıta yüksekliğini belirleyen
otomobillerden biri olma geleneğini sürdürüyor:
Son derece keyifli bir kullanım
karakteri var ve kendinizi güvende
hissediyorsunuz. Sürüş pozisyonunun
rahat bulunması keyfi artırırken, sportif
kullanımları da destekliyor. Bu otomobilin
en önemli karakteristik özelliği sürüş
keyfinin rakiplerinin büyük bir bölümüne
göre çok daha iyi olması.

Zemin şartları değiştiği zaman, yani kurudan
ıslağa geçildiğinde ya da otoyoldan
şehrin kalabalık trafiğine dahil olunduğunda
da Focus her türlü şarta kolay bir
şekilde adapte olacağını ispatlıyor. Şehir
kullanımları sırasında kalın A sütununun
yaşattığı problemin dışında bir sorun
yaşanmıyor.

Bunun yanında park manevraları sırasında
park yardımcısı da hem sesli olarak
hem de bilgi ekranından takip edilebiliyor.
Böylelikle parklar son derece kolay bir
şekilde yapılabiliyor. Ayrıca Focus’un
donamım listesinde yer alan ve paralel
parkları son derece kolaylaştıran “kendi
kendine park sistemi” de çok iyi çalışıyor.
Siz sistemi orta konsolda bulunan bir
kumanda elemanı ile devreye aldığınız
zaman o uygun yerleri buluyor ve sonrasında
direksiyon manevralarını büyük
bir ustalıkla yaparak zor olabilen paralel
parkları bile kolay kılıyor.

~Dizel motorun performansı beklentilerimizi
çok rahat karşılarken, gördüğümüz
tüketim değer ise yeni Focus’un cimri bir
otomobil olduğunu ispat etti. Özellikle
uzun yol kullanımları sırasındaki tüketim
beklediğimizden bile daha iyiydi.
Birbirini takip eden viraj testlerinden
başarıyla ayrılan Focus Sedan, fren performansı
konusunda da sınıfının en iyi duruş
performanslarından birini sergiliyor. Fakat
ilginç bir tasarımı olan el freninin kullanımının
zor olduğunu da notlarımız arasına
eklemek istiyoruz.

Sonuç

Focus sedan sahip olduğu özellikleri
ile yine tavsiye ettiğimiz otomobiller
listesinin en üst sıralarında yer almayı
başarıyor. Yeni karakteri ile sahip
olduğu özellikleri eskisine göre bir yerine
birkaç adım ileriye taşıyan Focus,
görünüm konusunda da eskisine göre
çok daha iddialı. Sedan karoseri ile arkasında
büyük bir çanta taşıyor olmasına
rağmen bunu çok iyi gizliyor ve bırakın
görünüme negatif
bir etki yapmayı,
çok daha hoş bir
etki uyandırıyor.
Sürüş karakteri
ile iddialı olan
Focus, donanım
listesinde yer alan güvenlik özellikleri
ile sınıfının en üst sıralarında olduğunu
da gösteriyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.