Yeni Golf yüzünü gösterdi

Konu Golf olduğunda VW
büyük adımlar atmaktan
kaçınıyor. Yani Amerika’yı
yeniden keşfetmeye çalışmak ve radikal
tasarım değişiklikleri yapmak
yerine, zaten başarılı olan otomobili
daha da geliştirmeyi tercih ediyor.
Bu nedenle pazarlamacılar, Golf
VII’de sadece ayrıntı sayılabilecek
farklılıklardan söz etmekle yetinme
zorunda kalıyor: Biraz daha fazla
bacak mesafesi, birkaç kilogram
düşük ağırlık, iyileştirilmiş süspansiyon,
daha modern teknolojiler, biraz
daha tutumlu motorlar… Ancak
tüm bunların toplamı yeni Golf’ün
hatırı sayılır bir ilerleme olarak geri
dönüyor.

Örneğin Golf VII’de daha güvenli
sürüşler sağlayan ve kimi yeni olan
asistan sistemlere yer verilmiş: Pre-
Crash adlı kaza öncesi güvenlik
sistemi opsiyonel olarak satılırken,
yeni çoklu çarpışma fren sistemi
ve lastik basınç kontrolü standart
olacak. Diğer güvenlik donanımları
ise pahalı birer ekstra olarak
kalacak: Şehir içi acil fren sistemi,
dinamik ön farlar, şerit takip
asistanı, yorgunluk sensörü, trafik
işareti algılama sistemi… Eksiksiz
bir güvenlik paketi için müşterinin
11 bin Euro’yu gözden çıkarması
gerekecek.


Yeni Golf daha tutumlu

Teknik müdahaleler (yeni ayarlara
sahip TSI ve TDI motorlar,
standart start-stop sistemi, akıllı
alternatör kontrolü, enerji geri kazanımı)
ve ağırlık tasarrufu (ortalama
100 kg) sayesinde yeni Golf, öncüsüne
göre (maksimum % 23) daha
tasarruflu olacak. 4 silindirin ikisini
devre dışı bırakabilen benzinli motorun
öncüsüne göre 0.7 lt, en küçük
dizelin (1.6 TDI) ise 0.3 lt tüketim
avantajı sağladığı iddia ediliyor.

Konfor konusundaki asıl büyük
ilerlemeler için de müşterilerin ellerini
ceplerine atması gerekecek:
Ergoactiv koltuklar, ayarlı DCC
süspansiyon, yeni progresif direksiyon,
hız sabitleyici, park asistanı,
otomatik farlar… Golf VII’nin 17
bin Euro olarak açıklanan Almanya
başlangıç fiyatı güncel Golf’tekiyle
aynı. Ancak güncel versiyonda 3
kapılı, Trendline paketli ve 1.4 lt
80 HP motorlu olan giriş modeli,
yeni Golf’te 1.2 TSI motora sahip.
Bu da direkt karşılaştırmada bir
fiyat düşüşü anlamına geliyor. Aynı
durum dizel motor için de geçerli:
Baz seçenek 1.6 TDI BlueMotion
Technology’nin 20 bin 725 Euro’luk
fiyatı, TDI motorlu eski dizel giriş
modelinden 400 HP daha uygun.


Sonuç



Her model yenilemede olduğu gibi
Golf’ün VII’nci kuşağı da neredeyse
eskisiyle aynı görünüyor. Ancak bunu
olumlu anlamda söylüyoruz. İlk bakışta
bizleri rahatsız eden hiçbir şey yok. Asıl
yenilikler kaza güvenliği ve yol konforu
konularında yapılmış. Özellikle asistan
sistemler konusunda VW gerçekten
iddialı. Ancak fiyat politikası hala ilginç:
Baz modelin bile tüm güvenlik
donanımlarına sahip olması gerekirdi.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.