Ailelerin yeni keşfi

1.6 LT, 132 HP, 75.100 TL
Fotoğraflar: Barış Hasan Bedir

Son dönemlerde ülkemizde de SW karoserli araçlar, yeniden ilgi görmeye başladı. Bunun ispatını yolda görmek mümkün. Eskiden SW karoserli araçların sayısı oldukça azken, şimdi bu araçların hem çeşidi, hem de satışları yavaş yavaş artıyor. Kullanıcılar yavaş yavaş bu araçların pratik, kullanışlı yönlerini keşfetmeye başlıyor.

Hareketlilik başladı
Bu sınıfta hareketlilik yaşanmaya başlayınca birlikte, markaların da bu segmente gözlerini çevirmesi kaçınılmaz oldu. Bu sınıfın iddialı seçeneklerinden biri olan Toyota Auris Touring Sports geçirdiği tazelenme ile rekabete ortak olmak istiyor. Ülkemizde 1.4 lt dizel ve 1.6 lt benzinli motor seçenekleriyle satışta olan aracın fiyatı 78 bin 100 TL’den başlıyor. Dizel motorla birlikte otomatik şanzıman seçeneği yer almazken, benzinli motor Multidrive S adı verilen CVT şanzımanla satın alınabiliyor.

Bu araçta en çok sevdiğim tasarım detaylarından biri, yeni sivri burun tasarımı oldu. V şeklindeki formuyla tam karşısında durduğum zaman bana hem gülümsüyor, hem de dinamik bakışlarını gösteriyor. Bu tip bir tasarım sayesinde kompakt SW sınıfının dikkat çeken modellerinden biri olmayı başarıyor. Motor kaputunun da kaslı bir şekilde yukarıya doğru ilerliyor olması, onun daha dinamik görünmesine neden olmuş. Yan tarafta da kullanılan derin oyuklar ve arka tarafta da sportif bir tasarımla kesinlikle iyi giyimli.

Yaşam alanında sunulan genişlikse ailelerin en çok hoşuna gidecek yanı olacak. Hem ön tarafta, hem de arka tarafta oldukça geniş bir yaşam alanı sunuyor. Cam tasarımlarının iyi olmasıyla kabin içinde ferahlık da iyi seviyede. Ama A sütununun eğik yapısı özellikle dar şehir yollarında yaptığım manevralar sırasında, görüş açısından sıkıntı yaşattı. Orta konsolda kullanılan ekran sayesinde kumanda kalabalığı da ortadan kalkmış durumda. Gösterge panelinde kullanılan aydınlatma rengi açısından, seçilen maviye yine alışamadım.

TABLORenkleri sevemedim
Bu durum tamamen bana özel de olabilir. Görüş konusunda tam istediğim performansı bu renk seçeneğiyle alamıyorum. Koltukların yapısını ise özellikle uzun süreli yolculuklar sırasında sevdim. Arka tarafta büyük bir sırt çantası taşımasının getirdiği artıya, yaşam alanında sunulan çok sayıdaki eşya gözleriyle de eşlik ediyor.
Tasarım ve yaşam alanı açısından genel hatlarıyla beğenimi kazanan bu aile aracının motor kaputunun altında 1.6 lt, 132 HP güç üreten benzinli motor yatıyor. Maksimum torku olan 160 Nm’yi 4400 d/d’de sunan benzinli ünite, bu verilerden de anlaşılacağı gibi yüksek devirleri oldukça seviyor.

Performansı yeterli
Benzinli motora CVT otomatik şanzıman eşlik ediyor. Bu birlikteliğin 1480 kg ağırlığında olan araca nasıl bir performans sağlayacağını merak etmemek mümkün değildi. İşte burada iyi bir birliktelik olduğunu ispatladı. 190 km/s son hıza ulaşabilen araç 0-100 km/s hızlanması içinse fabrika verilerine göre 11.2 saniyeye ihtiyaç duyarken, yaptığım ölçümlerde 11.5 saniye gibi başarılı bir zamana imza attı. Hızlanma karakteri açısından sorun yaşamadığım araçta yüksek devir isteği ve CVT şanzımanın getirdiği gürültüyse kaçınılmaz oldu. Elbette başarılı yalıtım sayesinde bu durum yaşam alanına daha az yansırken, yine de gürültü seviyesi biraz yüksek çıktı. En çok merak edilen konulardan biri aracın ülkemizdeki trafik şartları altındaki tüketimi. Bu bölümde de 7.8 lt/100 km ile, bu tip bir araç için iyi diyebileceğim bir rakam ortaya koydu.

Sürüş karakteri kabiliyetli
Arkasında büyük bir sırt çantası taşıyor olmasına rağmen sürüş karakteri açısından kabiliyetli bir araç. Yol tutuş konusunda yaptığım performanslı viraj testlerinde izine sadık bir otomobil olarak ön plana çıktı. Dengesini kolay kolay kaybetmemesi aile güvenliği açısından başarılı puanlar almasını sağladı. Yönlendirme kabiliyeti açısından sınıfının en iyisi olmasa bile netliği başarılı. Direksiyon sistemi, bu sınıfta sevdiğim modellerden biri oldu.

DEĞERLENDİRME
Beğendik / Beğenmedik

+ Yeni tasarım, sportif detayları, yaşam alanı kalitesi, direksiyon sistemi, sürüş güvenliği ve karakteri, teknolojik yenilikler, yaşam alanı genişliği, arka yaşam alanı, bagaj kullanımı
– Otomatik şanzımanın performansı, abartılı görünen arka tasarım, mavi ve parlak aydınlatma renkleri, gösterge paneli, havalandırma kumandaları, dizel otomatik eksikliği

MURAT_TOSUN_YENI1SONUÇ
Murat Tosun

Trafikte bolca vakit geçirdiğimiz şu günlerde çevreme baktığımda SW karoserli araçların sayısında önemli bir artış görüyorum. Tazelenmesinin ardından Auris’in SW karoserli kardeşinin de ivme kazanan bu sınıfta başarılı sonuçlar elde edeceğini düşünüyorum. Tasarım açısından dikkat çeken, yaşam alanında aileleri rahat ettiren araç, performans ve tüketim açısından da bekleneni veriyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.