Azgın Leydi’nin üçüncü baharı

İLK İZLENİMLER
(+) Targa tavanlı sıra dışı bir sporcu; atak ve ağırlığı sadece 876 kg.
(-) İç mekan dar ve süspansiyon hep çok sert; bagaj yok denecek kadar küçük; motor büyük seri üretimi.

NELER YENİ?
1996’dan bu yana üretilen Elise, ikinci kez çok kapsamlı bir şekilde elden geçirildi: Aralarında daha büyük difüzör, LED’li gündüz farları ve tamponların da dahil olduğu 254 parça yenilenmiş. Bu değişiklikle birlikte otomobil, daha zarif ve daha düz yüzeyli hale gelmiş. Araca ayrıca yeni bir baz motor da eklenmiş: Toyota’dan alınan 1.6 lt hacimli ve değişken eksantrikli 4 silindirli makine, Euro 5 normunu karşılıyor. Bu yeni motor, yine Toyota’dan alınan 1.8 lt’lik makinenin yerini alacak.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Her şey eskiden olduğu gibi: Sert ama tam da olması gerektiği gibi. Lotus, klasik İngiliz roadsteri ekolünü takip ediyor: Aşırı rahat kullanımlı, atak ve çok hafif. Hidrolik desteği bulunmayan direksiyonun geri bildirimleri birinci sınıf. Güçlü frenlerin basınç noktaları açık bir şekilde tanımlanmış. Motor devir istiyor ama 4800d/d seviyesinden itibaren, elektronik eksantrik mili ayarının da yardımıyla, etkileyici bir hal alıyor. Süspansiyon ise artık, minimal de olsa, konforizleri taşıyor.
~TEKNİK VERİLER
Ortada enlemesine yerleştirilmiş sıralı 4 silindirli motor; motor hacmi:1598 cc; maksimum güç: 136 HP-6800 d/d; maksimum tork: 160 Nm-4400 d/d; 6 ileri manuel şanzıman; 0-100 km/s: 6.5 sn; maksimum hız:204 km/s; tüketim: 6.3 lt/100 km; CO2 emisyonları: 149 gr/km

SONUÇ
Farklı olmak ve çevresini etkilemek isteyenler için ideal seçeneklerden biri. Otomobille neredeyse tek vücut olmak ve maksimum keyif alabilmek için baz motor bile yeterli. Yeni Elise ise 2012 yılında piyasaya çıkacak. 


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.