DeZir’in perdesi açıldı

Renault tasarımının gelecek vizyonunun bir kanıtı olan Dezir, markanın Laurens vanden Acker yönetimindeki dizayn departmanı tarafından yaratılmış bir konsept. Bunun dışında DeZir, sahip olduğu elektrik motoruyla, elektriğin otomobil tutkusuyla uyumlu olduğunu da kanıtlıyor. Otomobil, aynı zamanda Renault’nun, gelecekteki modellerinin tasarım temellerini de atıyor. Dış tasarımdan sorumlu Yann Jarsalle ise çalışmasını, çizgilerle birbirine bağlanan yüzeyleri değil doğrudan hacimleri çizerek, mimariden daha çok heykel sanatından esinlendiği şeklinde özetliyor. Adındaki Z harfiyle Z.E. yani Zero Emission’a (sıfır emisyon)gönderme yapılan otomobilde hafifliğe de vurgu yapılmış. Otomobilde, arka cam olmamasına rağmen panoramik bir geri görüş sunan iki geri görüş kamerası bulunuyor. Koyu renkli hava ızgarasının yarattığı kontrast, kromajlı büyük Renault logosunun olduğundan daha da büyük algılanmasına neden oluyor. Stoplar ise otomobilin tüm genişliği üzerinde asılı duran bir ışık şerit gibi algılanıyor. Kanat şeklinde ama birbirine ters yönlerde açılan kapılar hemying ve yang’a gönderme yapıyor ve hem de hafifliğin öne çıkarıldığı iç mekana geçişi sağlıyor. İç mekandaki çizgiler de yumuşak ve hafif. Koltuklar, torpido paneli ve zemin için beyaz deri, konsol ve aksesuarlar içinse kırmızı lake tercih edilmiş. DeZir, arka orta konumda yerleştirilmiş bir elektrik motoruna (150 HP, 226 Nm) sahip. 24 kWh kapasiteli lityum-iyon pil ise 160 km menzil sağlıyor. Şehir şebekesinden 8 saatte şarj olan pil,400 Volt’luk şebekede 20 dakikada yüzde 80 şarj olabiliyor. ~Bunun dışında pili, Quick Drop teknolojisi ile çok kısa bir sürede dolusuyla değiştirmek de mümkün. Menzil ve dinamik özellikleri iyileştirmek için mühendisler, DeZir’in kabinini kevlardan üretirken, çelik boru şasi (MeganeTrophy ile aynı) kullanmayı tercih etmişler. Giydirilmiş alt kısım ve aerodinamik çalışmalar ise 0.25 cW’lik bir hava sürtünme katsayısı sağlamış. Tüm bunların sonucunda otomobil, 0’dan 100km/s hıza sadece 5 saniyede çıkabiliyor. Kokpitteki dokunmatik merkezi ekran, işlevlerin ve parkurların optimizasyonunu sağlamak üzere sürücünün programı ile yol verilerini örtüştüren akıllı bir navigasyon sistemini  de içeriyor. Ön panele entegre bir yazılım, bir oyun arayüzü ve video oyunu şeklindeki grafik bir tasarım yoluyla enerji yönetimine ilişkin dinamik performansı hakkında sürücüyü bilgilendiriyor


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.