Q3 savaşa hazır

Yeni bir yer keşfetmek isteyenin
bunu çok dikkatli yapması
gerekir. Örneğin geyik
testindeymiş gibi: Önce yavaş
başlanır ve limitlere ulaşana
kadar her denemede hız artırılır.

Bu doğru mantık otomobil
endüstrisinde sık sık gözardı
edilir. Örneğin yeni teknolojilerin
yayılmasına hep en üst sınıflardan
başlanıp alt sınıflara
doğru iniliyor. Audi ise SUV
modellerini, en büyükten en
küçüğe doğru piyasaya çıkarıyor.
2005 yılında heybetli Q7 ile
başlayan SUV macerası, 2008’de
piyasaya çıkan Q5 ile bir beden
küçüldü. Şimdiyse sıra kompakt
SUV Q3’te…

Ingolstadtlı firmanın Q ailesinin
son temsilcisi ekim ayında
yollara çıktığında SUV tutkunları,
meraklı bir şekilde kaşlarını
kaldıracak. Ancak bunun
ana sebebi tasarım olmayacak,
çünkü Q3’ün tasarım dilini büyük
ağabeylerinden zaten tanıyoruz.
Hem de Q3’ün daha
eğimli arka kısmıyla coupelere
daha fazla gönderme yapmasına
ve yükseltilmiş bir A3 Sportback
gibi görünmesine rağmen.
Asıl vurucu etkiyi, VW Grubu’ndaki
başarılı platform kardeşi
ile yapılacak karşılaştırma
oluşturacak.

Q3 Tiguandan daha
geniş ve alçak

Çünkü teknik olarak Q3, VW
Tiguan ile aynı. Bu da enlemesine
yerleştirilmiş motorlar, önden
çekiş veya 4 tekerlekten çekiş,
elektromekanik direksiyon
ve tabi ki kompakt boyutlar anlamına
geliyor. 4.39 m ile Q3, Tiguan’dan
4 cm kısa ama 1.83 m
ile 2 cm daha geniş ve 1.60 m ile
10 cm daha alçak. Bu yapı Q3’e oldukça dinamik ve hoş bir görünüm
sağlasa da, arka sırada
baş mesafesi şikayetlerine neden
olabilir. Bagaj konusunda
da Q3 sahipleri daha azıyla yetinmek
zorunda kalacak. 460
lt’lik bagaj hacmi Tiguan’a göre
sadece 10 lt daha az olmasına
rağmen maksimum hacimde
(1365 lt) fark 145 lt’ye çıkıyor.

~
Motor seçenekleri konusunda
ise herhangi bir eksiklik olmayacak.
Ekim ayında piyasaya
çıktığında Q3, sadece 4 tekerlekten
çekişli ve DSG şanzımanlı
olarak satın alınabilecek.
ESP’ye entegre edilen elektronik
çapraz kilit ise gücü, aksın
sağ ve sol tekerleklerine
değişken olarak gönderebilecek.
Zeminden yüksekliği (17
cm) Tiguan’dan 3 cm daha az
olmasına rağmen Q3, hafif arazide
sorun yaşamayacak. Bunun
dışında Q3, gerektiğinde ağırlığı
2 tona kadar olan (Tiguan ile
aynı) römorkları da çekebilecek.
İlk etapta araçta, tümü 2.0 lt
hacimli, turbo beslemeli ve direkt enjeksiyonlu motorlar kullanılacak:
2 benzinli ve 2 dizel.
Q3’lerin tamamı start-stop otomatiği
ve fren enerjisi geri kazanım
sistemine sahip olacak.
Dizellerden düşük güçlü olanı
(140 HP) birkaç hafta sonra piyasaya
sunulacak ve ailenin tek
önden çekişli ve manuel şanzımanlı
versiyonunu hareket ettirecek.

Ayrıntılı teknik veri verme
konusunda suskunluğunu koruyan
Audi, birkaç veriden fazlasını
açıklamadı. Örneğin en
üst motor seçeneğinin gücü 211
HP olacak, 0-100 km/s’yi 6.9
sn’de gerçekleştirecek ve 230
km/s maksimum hız yapabilecek.
Ön kaput ve bagaj kapağında
alüminyum kullanılmasına
rağmen Q3’ün minimum
ağırlığı bile 1.5 ton civarında.
Buna rağmen Q3, 200 HP’lik
motora sahip Tiguan’a hiç şans
tanımıyor. 0-100 km/s’de Audi
kardeşine yarım saniye, maksimum
hızda ise 20 km/s fark atıyor.

Motor yelpazesinin diğer
ucundaki açıklama ise, 140
HP’lik TDI motorla Q3’ün, 100
km’de 5.2 lt motorin tüketeceğiyle
sınırlı. Bu rakam, aynı
motora sahip Tiguan’dan 0.1 lt
daha düşük.

Fiyat konusunda ise Audi bu
kadar tutumlu olamayacak. 140
HP’lik 2.0 TDI motorlu ve önden
çekişli baz modelin Almanya fiyatı
30 bin Euro’dan başlayacak
ve bu rakam, eşdeğer bir Tiguan’dan
2 bin 225 daha yüksek
olacak. Güçlü motorlarda ise fiyat
makası daha da açılacak. Diğer
taraftan Audi, fiyat hesaplamalarını
yaparken en önemli
rakibi BMW X1’i de dikkate almış
gibi görünüyor: Audi Q3 2.0
TDI’ın (140 HP) fiyatı, BMW
X1 18d’den (143 HP) 100 Euro
daha uygun.

~
1- Sportif kokpit: Q5 ve Q7’de
olduğu gibi burada da kokpit,
sürücüyü sarmalayacak. S tronic
şanzımanın vitesleri direksiyondan
da kontrol edilebilecek.

2- Hareketli monitör:
Boyutları 7 inçe kadar olan
opsiyonel monitörler orta konsolda
gizlenebilecek.

3- Hızlı şanzıman:
Küçük TDI hariç tüm Q3’lerde 7 ileri
oranlı DSG şanzıman görev yapacak.

4- Uyarı sistemleri:
Şerit değiştirme uyarısının dışında
araçta, ayna kör nokta uyarısı, şerit
takip asistanı ve trafik işareti
tanıma sistemleri de sunulacak.

Motorlar



Ekim ayı quattro/S tronic:
2.0 TFSI
170 HP

2.0 TFSI
211 HP

177 HP
Kasım ayı, önden çekiş/manuel
şanzıman

2.0 TDI
140 HP

Sonuç

Q3’ün Audi’nin Q
ailesinin en çok
satan modeli
olacağına şüphe
yok. Boyutları
zamana uygun,
motor seçenekleri
taleplerin çoğunu karşılıyor ve
fiyatları da Münihli ve Stuttgartlı
rakiplerinden uzak değil. Q3 için en
büyük tehlikeyi ise bir akrabası, yani
VW Tiguan oluşturacak.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.