Sadece ismi sorunlu

Adının doğru söylenişi
nasıl? Aslında
hiç önemi yok.
Çünkü 2007 başında
piyasaya çıkan Qashqai,
Nissan’ın kasalarını en
fazla dolduran model
oldu. Gerçekten de bu
4.32 m’lik kompakt SUV
olmasa, Nissan’nın durumu
hiç de iyi olmazdı.
Çünkü Qashqai dışında
Nissan’ın yüksek satış rakamları
yakalayabilen tek
modeli Micra. İşte bu nedenle
Nissan, Qashqai’yı
sürekli çekici tutmaya
çalıştı ve 2008 sonunda
+2 versiyonunu da piyasaya
çıkardı. Kardeşinden
23 cm kadar daha uzun
olan +2, gerçek
bir 7 koltuklu
kompakt van.
Qashqai’ın tek kısıtlı özelliği
1200-1400 kg arasında
olan römork kapasitesi.
Çünkü sınıfındaki
ortalamalar 2 tona yakın.

Aslına bakılırsa römork
kapasitesinin kısıtlı
olmasının sebebi motorlar
değil. Çünkü özellikle
2.0 dCi oldukça güçlü
bir makine. Ancak diğer
SUV’ların aksine Qashqai
müşterileri dizel değil,
benzinli motorları tercih
ediyor. Bunların arasında
1.6 lt ve 2.0 lt’lik seçeneklerin
ağırlıkları neredeyse
aynı. Bir hatırlatma:
1.5 dCi motorda partikül
filtresi opsiyoneldi. Yani
piyasada partikül filtreli
olmayan örneklere
de rastlayabilirsiniz. İki
dizel motor da Renault ile birlikte geliştirilmiş
makineler. Ancak iç mekandaki
plastik aksam
Renault’yu değil Dacia’yı
hatırlatıyor. Aynı durum
işçilik kalitesi için de
geçerli: Kabul edilebilir
ama detaylara gösterilen
özen çok yüksek değil.

Gelelim ilk sorumuza:
İsmin doğru söylenişi
nasıl? Nissan’ın açıklaması
doğru okunuşun
“keşkay” olduğu yönünde.
Bu ismi Japon üretici,
Pers göçebe kabilesi
Kaschgai’den almış. Ne
dersiniz, pazarlama bazen
gerçekten karmaşık
olabiliyor, değil mi?

~Test Sürüşü

TEST ARACI: Konuğumuz
çok yol yapmış bir örnekti:
185 bin km. Görünümü ise
resmen süperdi: Direksiyon
kaplamasındaki hafif kabarma
dışında sorun yoktu.

TEST SÜRÜŞÜ: Yolda Qashqai
şaşırtıcı bir dirilik gösterdi.
Tıkırtı sesleri kabul edilebilir
seviyedeydi. Dizel motor rölantideyken
klima açıldığında
hafif titremeler yapsa da
temiz bir çekiş sergiliyordu.
Debriyaj ve vitesler harika
çalışıyordu.

DEĞERLENDİRME: Eğer yüksek
kilometre yapmış olmasından
rahatsız olmazsanız
bu SUV, şaşırtıcı derecede
bakımlı bir araç. Sadece yırtılan
sol iç aks körüğünün
değiştirilmesi gerekiyor.

Can Sıkanlar

Şaftlar Nissan Qashqai’ın en zayıf noktası.
Arızaların sık görülme nedeni ise kısa yapıları
nedeniyle şaft bağlantı körüklerinin, olması
gerekenden daha fazla hareket etmek zorunda
kalmaları. Bu da körük yırtılmalarına ve buna
bağlı eklem arızalarına neden oluyor. Müşterilerin
diğer bir ağırlıklı şikayet konusu ise,
vuruntu sesleri yapan arka süspansiyon. Ön
çapraz sevk çubuğu bağlantılarında da zaman
zaman ses gelebiliyor. Motorlar ise genelde çok
daha az sorun çıkarıyor. Gerçekten de sadece
1.5 dCi motorun common-rail pompalarında
arıza çıkabiliyor. 2.0 dCi’da ise ender olarak
triger gergisi sorun yaşatabiliyor. Qashqai
sahipleri bunun dışında, alt kısımdaki hafif
paslanmalar ve iç mekan parça birleşim noktaları
arasındaki bazı abartılı açıklıklardan
şikayet ediyor.

Sonuç

Şaft körükleri
dışında
Qashqai’ın
önemli bir problemi
yok. Uzun
yol yapanların
ise zemin korumaya önem vermeleri
gerekiyor. Diğer taraftan
Qashqai kesinlikle bir kelepir
değil. Çünkü başarılı imaj, ikinci
el fiyatlarının da yüksek seyretmesine
neden oluyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.