Astra’da otomatik konforu

115 HP güç üreten motor ve 6 ileri
oranlı otomatik Active Select şanzıman
bir araya geldi. Yeni Opel Astra’nın
karoserinin altında bu şanzımanın
neler yapacağını bu yönden
de merak ediyorduk. Özellikleri geliştirilen
bu şanzıman 1.6 lt 115 HP
güç üreten motorun performansından
doğal olarak birazını alıp götürüyor.
Ama bu durum kesinlikle
çok kötü değil. Neredeyse tüm otomatik
şanzımanlarda olduğu gibi
performans konusunda biraz törpülenme
oluyor. Aynı zamanda aracın
ulaşabileceği maksimum hızlanma
değerlerinde de çok küçük de
olsa bir azalma yaşanıyor.

Şanzımanın sağladığı konforun
yanında tüm bu yazdıklarımız ihmal
edilebilir. Özellikle bu tip şanzımanı
kullananlar ve kalabalık trafikte
konfor isteyenler Active Select adı verilen
şanzımanı tereddüt etmeden
tercih edebilir.

Opel’in şimşeği olarak adlandırılan
Astra bundan önceki versiyonları
ile sürüş özellikleri konusunda hiçbir
zaman ağır eleştirilerimizi almamıştı.
Yeni haliyle Astra, sınıfının
en iyi modellerinden biri oldu. Kompakt
HB sınıfında yaşanan ağır rekabet,
bütün modelleri çok iyi olma
yoluna götürmeye başladı. Bugünün
öncesinde, bu sınıf hakkında iyice bilinçlenen
tüketiciler hangi otomobilin
sürüş konusunda referans alındığını
çok iyi biliyor ve kararlarını
buna göre alıyordu. Ama artık onların
da işi zor çünkü kompakt
HB’lerin neredeyse tamamı artık
aynısını sunuyor. Elbette bu konuda
hala en iyiler var ama bunu gerçekten
de çok iyi sürücüler fark
edebiliyor. Bütün araçların aynı sistemleri
farklı ayarlarla kullanmaya
başladığı günümüzde, yol tutuş ve
süspansiyon konforu açısından birbirlerine
çok benzeyen otomobilleri
kullanıyoruz.
Bu yönden baktığımızda Astra da
sürüş özellikleri ile, bu sınıfın albenisi
yüksek otomobillerinden biri
oldu. Bununla birlikte otomatik şanzımanın
kullanılması özellikle sollamalar
sırasında esneklik değerlerini
konforlu bir şekilde iyi seviyeye
çekti. Elbette manuel şanzımanla
daha iyi sonuçlar alınabilir ama bu
konforu kullanarak bu sonuçları
elde etmek mümkün görünmüyor.

Asfalt üzerinde hiç olmadığı kadar
dinamik ve bir o kadar da kaliteli görünen
Astra ile yaptığımız zorlu
testleri başarıyla tamamladık. Kısa viraj
aralıklarında bu otomobille elde
ettiğimiz sonuçları çok iyi olarak bile
adlandırabiliriz. Limitlerini daha da
zorladığımız dönemlerde arkadan
kayma eğiliminin olması ise son
derece normal. Insignia’da da görev
yapan FlexRide sistemi yeni Astra’da
da kullanılıyor. Bu sistem titreşimleri
ve sesleri azaltma konusunda
etkin bir rol oynuyor. Aynı zamanda
sürüş karakterinin bu kadar
iyi olmasında da FlexRide etkin bir
rol oynuyor.

Sonuç

Astra en iddialı halini aldı. 1.6 lt 115 HP güç
üreten motor seçeneği ile rakipleriyle karşılaştırdığımızda
uygun fiyata otomatik şanzıman
konforunu da sunan Astra, bu özelliği
ile daha avantajlı oldu. Active Select adı verilen
şanzımanın çalışma karakterini sevdiğimiz
otomobilin performansı biraz törpülense
bile, sağ şeritte rakiplerini seyretmek
zorunda kalmıyor. Lüks otomobillere
gönderme yapabilecek sessizliği önemli artı.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.