Yeni 3 Serisi yenilmez mi?

İki hafta önce yayınladığımız karşılaştırmada
C Serisi için “bir
kuşak geride” diye yazmıştık.
O karşılaştırmada Mercedes, yeni
BMW 320d’nin yanında göreceli
olarak yaşlı görünüyordu. Premium
orta sınıfın kraliyet tacı için 3
Serisi’nin karşısında tek bir ciddi
rakip kaldı: Audi A4. 2007’den
beri üretilse de kısa bir süre önce
makyajlanan A4’ün, süspansiyonu,
motorları ve elektronik yardımcıları
da elden geçirilmişti. Peki ama
bunlar BMW’nin karşısında başarılı
olabilmek için yeterli olabilecek mi?

Karşılaştırmamıza BMW, türünün
en modernlerinden biri olarak gösterilen
2.0 lt hacimli, direkt benzin
enjeksiyonlu, turbo beslemeli ve 245
HP ile şaşırtıcı bir güç sunan 4 silindirli
motoruyla konuk oluyor. Günce
A4 ürün programında bu motora en
doğru karşılığı ise, kendisi de 2.0 lt
hacimli ve turbo beslemeli olan 211
HP’lik 2.0 TFSI veriyor.

Aslına bakılırsa bu tür motorlar
genellikle otomatik şanzımanla
kombine edilir. Ancak Audi şu sıralar,
quattro sistemi olmadan bu
motoru sadece kademesiz Multitronic
şanzımanla sunuyor. Önceki
izlenimlerimizde bu şanzıman pek
de etkileyici bulunmamıştı. Ayrıca
BMW’de kullanılan ZF üretimi 8
ileri otomatik şanzımanın (opsiyonel)
yayında hiç şansı olmazdı. Bu
nedenle A4’ü teste, manuel şanzımanla
konuk ettik

Aslına bakılırsa oranları iyi ayarlandığı
ve hassas ve rahat vites geçişleri
sunduğu sürece manuel şanzıman,
karşılaştırmalarda kesinlikle
dezavantaj olmuyor. Başarılı çalışma
karakteriyle göz dolduran TFSI, güçlü bir çekiş sunan, devirlenmeyi
seven ve şaşırtıcı derecede gürültüsüz
bir makine. Hatta BMW’nin
gayet sessiz olan motorundan bile
daha sessiz çalışıyor.

~100 km/s hıza Audi, testte 7.1
saniyede çıkarak fabrika verisi olan
6.9 sn’yi küçük bir farkla ıskaladı.
7.3 lt/100 ise fabrika verisinin 1 lt
üzerinde ama en azından BMW ile
aynıydı. Fabrika verileri tutturulamasa
da bu tüketim rakamları, bu
performans klasmanındaki motorlar
için kesinlikle harika.

Bunun dışında iki motor da çok
yüksek sürüş keyfi sunuyor ve bu
konuda 328i, TFSI’a göre bir kademe
daha iyi. Rölantinin hemen
üzerinde (1250 d/d’de 350 Nm)
etkileyici bir tork sunan motor aynı
zamanda Audi’ye göre daha canlı
bir şekilde devirleniyor. Bunun sonucunda
BMW’nin sürüş özellikleri
daha enerjik ve canlı oluyor ve 100
km/s’ye 6.2 sn’de çıkabiliyor.
Konu performans olduğunda herhangi
bir eleştiri yöneltmek imkansız
olsa da BMW’nin motoru, yine
de damakta garip bir tat bırakıyor.
Örneğin sesi 4 silindirli motorları
hatırlatıyor, yani efsanevi 6 silindirli
BMW motorlarının yanına yaklaşamıyor
ve Audi’ye göre daha boğuk
kalıyor. Ayrıca 6 silindirli motorların
ipeksi ve türbinleri hatırlatan çalışma
karakterini de sunamıyor.

Kukalar arasından geçerken
BMW, markanın o tipik karakterini
aynen sergiliyor. Özellikle adaptif
amortisörlere (opsiyonel) sahip haliyle
etkileyici bir sakinlik, sertlik ve
denge (ön/arka ağırlık dağılımı: 50-
50) sunuyor. Böylece 328i, virajları
kesin bir hassasiyet ve rahatlıkla
alıyor. Yani 328i de harika bir yol
makinesi.

~Elektromekanik direksiyon ise çevirme
güçlerini değişken olarak ayarlarken,
bazen geç kalsa da oldukça
direkt ve Audi’ye göre daha iyi ayarlanmış
geri bildirimler veriyor.
Bu kesinlik A4’te yok. Güç etkilerinin
direksiyonda hissedilmesini engelleyebilmek
için Audi mühendisleri,
direksiyonu fazla hafif, hissiz ve geri
bildirimleri zayıf ayarlamış.
Aslına bakılırsa Audi de gayet sert
ayarlı, uyumlu tepkilere sahip, güvenli
ve kıvrak bir otomobil. Ancak yine de
BMW’nin sakin ataklığı ve rahatlığından
uzak kalıyor.

İşçilik kalitesinde ise Audi önde.
Hem de BMW’de gayet etkili iyileştirmeler
yapılmış olmasına rağmen:
Kokpit, iDrive ve plastik aksam, yerini
aldığı otomobilden çok, güncel 5
Serisi’ne daha yakın.

Yeni 3 Serisi’nin iç mekanı da artık
daha geniş ve arka koltuklardaki hareket
rahatlığı da koltuklarının rahatlığı
da Audi’den daha iyi. Ancak yine de iç
mekan mucizesi arayanları bu sınıfta
Audi veya BMW’yi tercih etmemeleri
gerekiyor. A4 2.0 TFSI içen Audi, minimum
37 b in 150 Euro (Almanya’da)
talep ediyor. Test aracımızda bu rakama,
200 Euro opsiyon bedelli Drive
Select sistemi de eklenmişti. Bu haliyle
A47ün fiyatı, otomatik şanzıman, adaptif
amortisörler, 18 inçlik jantlar ve
spor direksiyon gibi opsiyonlara sahip
BMW’nin 41 bin 890 Euro’luk fiyatının
bayağı altında kalıyor. Neredeyse 42
bin Euro’luk fiyat tabi ki yüksek bir
rakam. Ancak asıl önemli olan yeni 3
Serisi’nin, Mercedes C Serisi’nin ardından
Audi A4’ü de rahatlıkla geride
bırakmış olması.

~Yeni 3 Serisi’ni yaratırken BMW harika bir iş çıkarmış. Çok modern
ama bir şekilde tanıdık görünüyor, yani 3 Serisi olduğunu ilk bakışta
anlıyorsunuz. Audi’nin tutarlı ve temiz dizaynının ise tek bir problemi var:
Diğer Audi’lerle olan benzerliği biraz fazla. Gerçekten de A3, A5, A6 veya
diğer A’ların hepse birbirine çok benziyor. İki otomobil de oldukça canlı
karakterlere sahip olsa da BMW’nin 4 silindirli motoru biraz daha atak bir
makine. Ancak burada, TFSI’ın da canlı bir motor olduğunu hatırlatmamız
gerekiyor. Audi’den daha iyi bir önden çekiş sistemi ve daha iyi ayarlara
sahip bir ESP’ye sahip başka bir otomobil bulmak zor. Ancak arkadan itişli
ve mükemmel ayarlara sahip BMW’nin karşısında teslim bayrağını çekmek
zorunda kalıyor. Hem de 3 Serisi kalite ve malzeme seçimi konularında
Audi’nin gerisinde kalmasına rağmen. İmaj konusunda iki otomobil de
sınıfın en üst sıralarında yer alıyor. Hem de açık ara farkla.

Sonuç

Homojen, kıvrak ve değerli: Makyaj A4’e çok iyi gelmiş ve
ortaya klas bir otomobil çıkarmış. Ancak A4’ün yapabildiği
birçok konuda 3 Serisi daha iyi. Örneğin arka koltuklarda
sunduğu iç mekan biraz daha geniş. Ayrıca süspansiyonu
ve motoru harika. 4 silindirli motorlarla olan sorunumuz ise
felsefik bir yaklaşımdan başka bir şey değil. Sonuç olarak
Mercedes ve Audi yenildi. Şu anda 3 Serisi, yenilmezmiş
gibi görünüyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.