Japon otomobil sanatı

Splash’in fiyatı 28 bin TL’den
başlıyor. Küçük sınıfta yer almasına
rağmen sahip olduğu yüksek fiyat,
bu otomobilin en önemli problemlerinden
biri.

Karoserine bakıldığında köşeli
hatları hemen dikkat çeken Splash,
tamponundaki geniş hava giriş kanalları
ile dinamik bir görünüme de
sahip. Yandan baktıldığında arka
kısım testere ile kesilmiş gibi görünüyor.
Stop lambalarını görmemek
gibi bir durum söz konusu bile değil:
Tavandan başlayıp neredeyse
çamurluklara kadar iniyor.

Büyük bir V harfini andıran orta
konsol tasarımını beğendiğimiz bir
detay oldu. Vites kolunu da içine alan
çerçeve sportif ve aslında olduğundan
daha kaliteli bir etki bırakıyor.
Abartılı düğmelerden uzak kalınması
rahat bir kullanım sunuyor. Çevirmeli
kumanda elemanları ile kontrol
edilen havalandırma sistemi ise
modern zamanların biraz gerisinde
kalmış gibi görünüyor. Devasa bir
hız göstergesine sahip olan Splash’te,
gerekli diğer bilgiler de bu gösterge
üzerinden takip ediliyor. Devir saati
ise kokpitin üzerine alınarak motosikletlere
gönderme yapılmış. Eşya
gözlerinin sayısını beğendiğimiz
otomobilin iç mekan sıcaklığı istenen
seviyeye çok rahat ayarlanabiliyor.
Koltukların kalitesi ise ortalamalarda.

Gürültü konusunda ise, yalıtımın
biraz daha artırılması gerektiği söylenebilir.
Özellikle camlardan sızan
rüzgar gürültüsü rahatsız edici
olabiliyor. Yaşam alanı ise bizi en çok
şaşırtan detaylardan biri oldu: Küçük
bir araç olmasına rağmen 5 kişi
için neredeyse kusursuz. Diz ve baş
mesafelerini çok beğendik ve omuz
mesafeleri konusunda sıkıntı yaşamadık.
Bagaj hacmi ortalamaları
yakalayıyor.

Test konuğumuzun ön kaputunun
altında 1.3 lt hacimli bir dizel motor
yatıyordu. Ekonomi öncelikli ayarlara
sahip motor alt devirlerde yaşattığı
cansızlığın dışında performans açısından
da bekleneni veriyor. Tüketim
öncelikli test sırasında otomobil,
gerçekten tutumlu olabileceğini gösterdi:
5.8 lt/100 km. 5 ileri manuel
şanzıman ise vites yollarının net olmaması
nedeniyle tam not alamadı.

Limitleri dahilinde kullandığınız
zaman Splash sert süspansiyon sistemi
ile hem güvenlik hem de konfor
açısından beklentileri zorlanmadan
karşılıyor. Limitlerini zorladığımız
zaman çok önemli bir sorun
yaşamasak da sert virajlarda arka tarafın
biraz hareketli olduğunu notlarımıza
ekledik. Yönlendirme kabiliyeti
disiplininde ise direksiyon
sisteminde biraz boşluk olduğunu
not aldık. Direksiyon sertliği ise
hem şehir içi hem de otoyol kullanımları
sırasında sorun çıkarmıyor.
Fren performansı açısından güvenlik
sınırını rahatlıkla yakalayan
Splash’in fren pedalının dozlama
hassasiyeti iyi ve kullanımı da kolay.

Sonuç

Suzuki Splash yaşam alanındaki ferahlığıyla
herkesin yüzünü güldürecek özelliklere sahip.
Küçük boyutlarına rağmen son derece rahat
bir iç mekan sunan araç, yüksek tavanı
sayesine ferahlık da sunuyor. Başlangıç fiyatını
yüksek bulduğumuz Splash, görünüm
açısından sevimli ve aynı zamanda dinamik
özellikler sunuyor. Küt kesimli arka kısım ise
herkesin beğenisine hitap etmeyebilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.