Rekabet çıtası artık daha yüksekte

Orta sınıf markaların, kompakt
sınıftan sonra, prestij açısından
en fazla önem verdiği
alan, bu hiç değişmeyecek. Eğer elinizde
bu sınıfta güçlü bir modeliniz
yoksa işiniz çok zor demektir, ya da
tam tersi bir yaklaşımla, bu sınıfta
güçlü bir modeliniz varsa, eliniz de
bu sınıfta oldukça güçlü demektir.
Tıpkı BMW’de olduğu gibi. Toplam
BMW satışları içinde yüzde 30’dan
fazla bir payı 3 Serisi alıyor dersek,
ne demek istediğimizi çok daha iyi
anlatmış oluruz.

BMW’nin en çok güvendiği modellerinden
biri olan 3 Serisi yenilendi
ve rekabette yeniden, son derece
iddialı bir hale geldi. BMW’nin
bu yeni silahını kullanmak için
Barselona’ya gittik ve şehir yolları
ile birlikte Katalunya Pisti’nde
BMW’nin bu yeni yıldızını kullanma
fırsatı bulduk.

Şubat ayının ikinci yarısından itibaren
ülkemizde satışa sunulacak
olan BMW 3 Serisi Türkiye’ye
320d dizel ve 328 benzinli motorlar
ile ithal edilecek. Fiyat konusunda
kesin bir açıklama yok ama güncel
modelle fiyatın çok açılmamasına özen
gösterileceği belirtiliyor.

Öncelikli olarak sürüş karakterinden
önce bu otomobilin görünümünden
söz etmek istiyoruz. BMW 3
Serisi markanın kimliğini direkt olarak
üzerinde taşırken, artık arkadan
bakıldığında da çok iyi görünen bir
araç olmuş. 5 Serisi ile önemli benzerlikler
taşıyan arka kısım kaliteli,
elit ve son derece güçlü bir etki yaratıyor.

Ayrıca agresif hatları da bulunuyor.
Ön tarafa geçildiğinde ise
burada savaşçı kimlik ön plana çıkıyor;
3 Serisi bu bölümde de Z4 modeline
gönderme yapan bir tasarımla
karşımıza çıkıyor. Yandan bakıldığında
ise derin ütü izleri ile katlı
geçişler yapılmış ve bu uygulama ile
otomobilin yan tarafına da önemli
bir hareket kazandırılmış durumda.
Tasarım açısından söyleyebileceğimiz
tek söz, bu otomobilin çok
iyi göründüğü yönünde olacaktır ve
rakiplerinin işinin artık daha zor olduğunu düşünüyoruz.

~Yaşam alanına geçtiğimizde ise
bizi eskisine göre daha büyük bir
kullanım alanının beklediğini gördük.
Keyif veren ve dinamik hatları
ile dış tasarımla uyumlu olan iç
mekanda keyfimizi kaçıran bir detay
görmedik. BMW otomobillerinin
yaşam alanı ile ilgili en önemli eleştiri
sürücünün dışında diğer yolculara
çok fazla önem verilmediği oluyor.

Yani ön tarafta oturan yolcu
için biraz daha kısıtlı bir alan sunulurken,
arka tarafta da aynı durum
söz konusu. Ama safkan bir sürüş
keyfi isteyenler bu tasarım anlayışından
hoşlanıyor. Özellikle sürücü
bölümünde oturduğumuz zaman
karşılaştığımız karakter onun neden
bu kadar çok sattığını gözler önüne
seriyor. Yeni 3 Serisi’nde sürücü odaklı
tasarım her zamankinden daha
iyi olmuş.

Yeni 3 Serisi’sinin sürüş karakterine
güvenen BMW, çok cesur bir iş
yaparak yolda kullandığımız otomobillerle
bizleri piste çıkardı. Bu gerçekten
büyük bir cesaretti ama neden
bu kadar cesur olduklarını, attığımız
iki turun ardından hemen anladık.
Yol tutuş karakteri kusursuza
yakın bir seviyede ve arkadan itişli
bir araç kullanmanın keyfini tam olarak
alıyorsunuz. Yönlendirme karakteri
ve süspansiyon sisteminin
yola hemen adapte olması kendinizi
güvende hissetmenizi sağlıyor.

Bu kullanımlar sırasında ve kombine
hızla, limitlerini zorlayarak girdiğimiz
virajlarda bile 3 Serisi izine
sadık kalmayı başardı. Kullandığımız
her iki motor seçeneği de performans
konusunda sıkıntı yaşatmadı.
Yol kullanımında ise 3 Serisi
konforlu karakteri ile beğenimizi
kazandı. Dizel motor seçeneği ile
yaptığımız sürüş sırasında ise sekiz
ileri oranlı otomatik şanzımanın da
getirdiği artıyla son derece ekonomik
tüketim değerlerine imza attık.

~Sonuç

BMW çıtayı daha da yükseğe çıkardı.
Söylenebilecek sonuç hakkındaki en önemli
sözümüz bu olacak. Çıta artık o
kadar yüksekte ki orta sınıfta dengeler
yine önemli bir şekilde değişim gösterecek.
Premium sınıfta rekabetin bundan
sonra çok daha iddialı olacağını düşünüyoruz
ama bunların hepsi tüketicinin
lehine. BMW 3 Serisi ile yaptığımız
uzun şehir kullanımları ve iddialı pist
sürüşleri sırasında durumun böyle olduğunu
gördük ve bu otomobili kullanmaktan
büyük bir keyif aldık. Tasarım
konusunda markanın diğer modelleri ile
önemli benzerlikler taşıyan bir araç
olarak karşımıza çıkan 3 Serisi, bugüne
kadar gördüğümüz en iyi 3 olmuş.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.