Renault Global atağına devam ediyor

Renault Grubu için 2012 ilk yarısındaki önemli olaylar

Uluslararasında : Grup büyüme stratejisine 620 bin 306 araçlık rekor satış ile başarıyla devam ediyor (2011’in ilk yarısına göre +% 14,3). Grubun satışlarının % 47’si Avrupa dışında gerçekleştirildi (2011’in ilk yarısında % 39 idi).

Avrupa’da : Özellikle Fransa pazarında ve ve İngiltere’deki birim marjı koruma stratejisi nedeniyle ticari ürününün yeniden yapılandırılmasından kaynaklanan belirgin düşüş nedeniyle Grubun satışları, Avrupa’da %14,9 oranında azaldı.

Fransa’da : Renault Grubunun satışları, 2011 ilk yarısında hurda indirimi nedeniyle artan satışlar ve öngörülenden daha zayıf bir pazar nedeniyle % 15,2 daraldı. Renault markası, Twingo, Clio III ve Mégane ve Scénic 2012 ile A, B ve C sınıflarının lideri olmaya devam ediyor. Hafif ticari araçta Renault markası, tek başına pazarın % 32,9’unu oluşturuyor ve en çok satış kaydeden Grup olarak konumlanıyor.

Renault, Fluence ve Kangoo Z.E. sayesinde % 31,4 pazar payıyla Avrupa’da elektrik motorlu araç pazarının lideri.

Hafif ticari araç pazarında Grup, tüm bölgelerde pazar payını arttırdı. Renault Avrupa’da, 15 yıldır hafif ticari araç liderliğini sürdürüyor.
Renault Ticari Genel Müdürü Jérôme STOLL «Avrupa dışında, ilk yarıyılda Renault markası ile yeni bir satış rekoru kırıyoruz. Bu başarı şirketin uluslararasında büyüme stratejisini doğruluyor. Bu atak, marjlarımızın korunmasını öncelikli kıldığımız zor pazarlar koşullarının olduğu Avrupa’daki satışlarımızın azalmasını tamamen telafi etmedi » dedi.

Dünya

• Binek Araçta, Renault grubu 1 milyon 145 bin 737 araçla % 3,9 azalan satış hacmi kaydetti. Pazar payı % 3,8’e yerleşti.
• Hafif Ticari araçta, Renault Grubu 182 bin 700 araç satışı gerçekleştirdi (+% 0,4). Grup var olduğu olduğu tüm bölgelerde pazar payı kazandı. Avrupa’da, Renault markası pazar liderliğinin 15. yılını sürüyor.
• Renault markası % 2,4 daralarak 1 milyon 113 bin 913 araçlık satış adedi kaydetti.
• 181 bin 280 satış adediyle, Dacia markası % 2,5’lik bir artış yaşadı.
• Renault-Samsung Motors markası, 33 bin 244 araç satışı ile, satışlarında % 41,2 daralma yaşadı.

Fransa & Avrupa bölgesi:
Avrupa’da, % 7,4 azalan bir pazarda, Grup 708 bin 131 araç satışı gerçekleşti (-14,9 %). Binek + Hafif Ticari Araç pazar payı, aşağıdaki nedenlerden 0,8 puan gerileyerek % 9,3 oranına yerleşti :
– Renault için önemli pazarların özellikle Fransa pazarının göze çarpan daralması, İngiltere’de ticari arzın yeniden yapılandırılmasına neden olan birim marjlarının korunması stratejisi
– B sınıfı modellerinin yenilenmesi öncesinde gamın yaşlanması.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.