Yeniden doğuş

Evet, bu sürüş izlenimine sorularla
başladık. Çünkü tüm
Peugeot yönetimi bu otomobil
konusunda son derece iddialı.
Hatta seçtikleri slogan da “Yeniden
Doğuş” olunca, bizim için bu otomobil
çok daha ilginç bir hale geldi.
200 Serisi’nde yani 205 ve 206
modellerinde önemli başarılar yakalamıştı,
207 ise eleştiri toplayan
model olmuştu. Peugeot bu serinin
son ürünü 208 ile 205 ve 206’nın
başarısını devam ettirmeyi planlıyor.

Eylül ayı başından itibaren ülkemizde
pazara sunulacak olan 208’in
satış fiyatı 29 bin 900 TL’den başlıyor
ancak donanımların artmasıyla
birlikte fiyat 50 bin TL’ye kadar
yükseliyor. Geniş bir motor seçeneği
yelpazesine sahip olan 208 tüm
ihtiyaçlara cevap verebilecek durumda.
Ekonomi isteyenler için küçük
motor seçenekleri, performans
isteyenler içinse güçlü motorları
bulunuyor. Aynı zamanda otomatik
şanzıman öncelikli müşterilerin de
beklentilerini yerine getiriyor.
Öncelikle tasarım konusunda, 208
modeline bir heykel dendiğini belirtmek
isteriz. Peugeot tasarımcıları
ona bu şekilde bir tasarım yaratmışlar.

Yerini aldığı 207 modeli ile olan
tüm bağı, bu yeni tasarımla birlikte
kesilmiş durumda. Görünümüne
baktığımız zaman öncelikli olarak
dikkat çeken konu, kaliteli ve Peugeot
markasının sportif ve dinamik
görünen araç karakterine yaptığı
göndermeler. Keskin far tasarımı ile
dinamik görünen yapı, motor kaputunun
sportif karakteri ile daha da
iddialı bir hale geliyor. Arka tarafta
da benzer durum söz konusu. Bu
bölümde de aslan pençesi formunda
tasarlanan stop lambaları dikkat
çekiyor.

~Ferahlık konusunda iddialı

Yaşam alanında ise ilginç bir durum
söz konusu. 207’ye göre aracın
boyu biraz kısalmış olmasına
rağmen, daha büyük bir kullanım
alanı elde edilmiş. Yapılan başarılı
tasarımla genişlik konusunda 208
beklentileri rahat karşılıyor ve ferahlık
konusunda da iddialı. 208’de
en çok sevdiğimiz detaylardan biri
de yepyeni direksiyon simidi ve
direksiyon sistemi oldu. Küçük ve
çok başarılı bulduğumuz bir tasarımı
olan direksiyon simidi ile
yapılan yönlendirmeler çok keyifli
ve yolu net bir şekilde hissetmenizi
sağlıyor. Göstergelerin biraz daha
yukarıya konumlandırılması ile hız
ve devir saati gibi detayların kontrolü
gözünüzü yoldan ayırmadan
yapılabiliyor.

Yeni bir ekranın kullanıldığı
araçta radyo fonksiyonlarının
grafiksel olarak gösterilmesi, USB
bağlantısı ve Audio Streaming özelliği
ile müzik aktarımı, Bluetooth
telefon kiti ve iPod/iPhone entegrasyonu
dokunmatik ekran aracılığı
ile sunuluyor. Bu yeni sistemle
ilgili sanırız en önemli şikayet, CD
yerleştirmek için torpido gözünün
içindeki alanın kullanılması olacak.
Sürüş karakteri açısından
Trabzon-Artvin arasında yaptığımız
yolculuk süresince, 1.6 VTi 120
HP güç üreten motor seçeneği ve
otomatik şanzımanı test etme fırsatı
bulduk. Bu motor seçeneğinin
sunduğu performans ve otomatik
şanzımanla olan uyumu son derece
başarılı. Atak bir karakteri var
ve yüksek hızlara ulaşma isteği de
yüksek. Yüksek hızlara çıkıldığında
da aracın kabin içi sessizliğini koruması
yalıtım konusuna da önem
verildiğini gösteriyor.

~Süspansiyon
sisteminin konforu ve direksiyon
sisteminin netliği ile uzun yol kullanımı
sırasında sorun yaşamadık.
Karadeniz Otoyolu’nun müthiş karakteri
ile birlikte 208’in dinamikleri
bir araya geldiğinde, bizler için
küçük sınıf bir otomobille keyifli bir
yolculuk oldu. Güvenlik donanımları
açısından da zengin bir listeyi
sunan 208 en başta sorduğumuz
sorulara çok rahat bir şekilde yanıt
verdi: Ben başarılı bir otomobilim.


Sonuç

Peugeot dendiği zaman akla ilk gelen
modellerden biri 205 olmuştur. Sonrasında
bu seri, 206 ve 207 ile devam
ederken şimdiyse karşımıza yeniden
doğuş olarak adlandırılan 208 çıktı.
200 Serisi’nin ulaştığı başarıları daha
da ileriye götürmek isteyen 208, sahip
olduğu yenilikçi karakteri ile buna
ulaşabilecek bir seviyede. Tasarımı,
yaşam alanı, kalitesi, dinamik detayları,
başarılı direksiyon sistemi, geniş
seçenek yelpazesi, kişiselleştirmeye
imkan tanıması ile 208, küçük sınıfta
dengeleri yerinden oynatabilecek ve
Fransız otomobil üreticisi için gerçekten
de yeniden doğuş sayılabilecek
bir otomobil olma konusunda zorlanmayabilir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.