Kopya dükkanından yenilikler

Her tasarım öğrencisi
önce ustasının eserlerini kopyalar.
Bunu önce Japonlar,
ardından da Koreliler
yapmıştı. Almanlar
aynı şeyi hibrid otomobillerde
yaptılar.
Son olarak Şanghay
Otomobil Fuarı’nda
şahit olduğumuz gibi,
Çinliler yıllardır
abartıya kaçarak
kopya çekmeye
devam ediyor:
Ustanın eserini alıyor, kopyalıyor,
en modern teknolojilere sahip ortak
fabrikalarda (Çin Hükümeti
eski teknolojilere izin vermiyor)
kopyalarını üretiyorlar. En azından
görsel kopyalarını… Bu kopyaları
oyuncağıyla gurur duyan
bir çocuk misali uluslararası fuarlarda
sergilemekten de çekinmiyorlar.
Orijinal araca şaşırtıcı
derecede benzeyen karoserlerin
altında ise çoğunlukla zayıf ve
geri teknolojiler görev yapıyor.
Çünkü Çin’de (henüz!) modern
motor ve yürüyen aksam bilgi birikimi
yok. Bu Çinli kopya otomobillerin,
taklit çanta, kıyafet
veya elektronik ürünlerin aksine,
büyük dünya ekonomileri için
pek önemi yok. Çin’de üretim yapan
Alman markalar ortaklarını,
marka haklarını hukuksal yoldan
korumaya almakla tehdit etseler
de, genellikle hiçbir şey yapamadan
yerlerine oturuyorlar.
Çünkü aksi taktirde her yıl patlamalar
şeklinde büyüyen bu pazardan
vazgeçmeleri gerekecek.

“Burada iki kültür
karşı karşıya: Biri
kopyalamayı
utanılacak bir şey
olarak kabul
ederken, diğeri
için kopyalamak,
kopyalanana saygı
göstermek
anlamına geliyor.”

Mercedes Başkanı Dieter
Zetsche

SAYILARLA ÇİN


Çin otomobil pazarı
geçtiğimiz yıl
yüzde 72 büyüdü.

Lüks sınıftaki büyüme
yüzde 35’i,
kompakt sınıftaki
büyüme ise yüzde 26’yı buldu.

2010 yılında
Çin’de 10.5 milyon
araç satıldı. Uzmanlar, bu sayının
2020’ye kadar iki katına çıkacağını
düşünüyor.

Şu anda 300 milyona yakın Çinlinin
ortalama geliri Almanya seviyesinde.

Çin, Mercedes S Serisi, Audi
A8 ve Audi Q7’nin dünyadaki
en büyük pazarı.

Çin Hükümeti 12 milyar
dolarlık bir destek
programı açıkladı.
Hedef, 2020’ye kadar yollarda
5 milyon elektrikli otomobil
dolaşmasını sağlamak. Almanya’nın
hedefi ise 1 milyon.

Ortalama bir
Çinli otomobil
müşterisi,
Alman müşterilere göre 10 yaş
daha genç.

Şu anda Çin’de 180
adet otomobil üreticisi
bulunuyor.

Çin’deki Audi
müşterilerinin
yüzde 85’i ödemelerini
nakit yapıyor.

Rolls-Royce müşterileri
Çin’de 30-40 yaş arasında.
En gencinin yaşı ise 24.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.