Yeni Aveo çok daha iddialı

Yeni Aveo ile karşılaştığınızda
ilk dikkatinizi çeken, küçük
sınıfın alışıldık barışçı hatlarından
uzak olan agresif çizgileri
oluyor. Bu etkiyi yaratan ana
unsurlar ise, çıkıntılı çamurluklar,
sert bakışlar sağlayan açıkta bırakılmış
ikili farlar ve arkaya doğru
yükselen cam çizgisi.

Chevrolet Aveo’nun sportif bir
etki de bırakan tasarımı, otomobilin
gençler ve genç aileleri hedeflediğinin
bir göstergesi. Bu agresif
görünümün altında yenilikçi bir
altyapı gizli. Düz zeminli bu yeni
yapı sayesinde araç, karoser burulma
rijitliği konusunda çok önemli
artılar sunuyor: Daha az burulma
sayesinde sesler azalıyor ve daha
dinamik sürüşlere imkan veriyor.

Ülkemizdeki satışına Temmuz
ayında başlanacak olan yeni Aveo’da
hatchback ve sedan karoser seçenekleri
bulunacak. Amerika’da
Sonic adı altında satılan aracın
hatchback versiyonunun uzunluğu
4.039 mm, sedan versiyonun uzunluğu
ise 4.399 mm. 2.525 mm dingil
mesafesine sahip olan Aveo, 10.1
m’lik dönüş çapıyla şehrin en kıvrak
otomobillerinden biri olmaya aday.
Kapının üst bölümünde gizlenmiş
şekilde duran kapı kolları, Aveo
Hatchback’e daha sportif bir hava
kazandırıyor. Aveo Sedan ise, 502
lt’lik bagajıyla sınıfının rekortmenleri
arasında yer alıyor.

Geniş bagajı, kıvrak sürüş özellikleri
ve sunduğu detaylarla aile
kullanımına çok uygun bir araç olan
Aveo’nun en iddialı olduğu konu ise sınıf standartlarının çok üzerine
çıkan güvenlik seviyesi: ABS, BAS,
TCS (çekiş kontrol sistemi) destekli
elektronik stabilite kontrol programı
(ESC), 8 havayastığı (sürücü, yolcu,
yan ve perde) ve hız sabitleyici tüm
modellerde standart olacak. ISOFIX
çocuk koltuğu bağlantısı ise ailelerin
hoşuna gidecek bir donanım
olarak dikkat çekiyor.

~Yeni Aveo’da 1.2 lt (86 HP, 115
Nm) ve 1.4 lt (100 HP, 130 Nm) hacimli
iki benzinli ve pazara ilk defa
sunulan 1.3 lt’lik dizel motorun iki
güç versiyonu (75/95 HP) bulunuyor.
Güncel versiyonda bulunmayan
dizel motorlar sayesinde Aveo,
önemli bir eksiğini de gidermiş
olacak. 1.3 lt’lik dizel motorlarda
start-stop sisteminin bulunacak olması
da yeni Aveo’nun avantajları
arasında olacak. İlk etapta benzinli
motorlarla ithal edilecek Aveo’da
dizel motorlar daha sonra seriye
eklenecek. Aveo’da otomatik şanzıman
(6 ileri oranlı) 1.4 lt’lik (100
HP) motor seçeneğinde sunulacak.
Aveo’nun manuel şanzımanı ise 5
ileri orana sahip olacak.

Yeni Aveo’nun LS, LT ve LTZ
adlı donanım seviyeleri tüm motor
seçeneklerinde bulunacak. Açılır
tavan ise tüm seviyelerin opsiyon
listesinde yer alacak. Bluetooth, USB
bağlantı çıkışı, Aux-in gibi özellikleri
sayesinde yeni Aveo, eğlenceyi
de arka plana atmayan bir otomobil.

Sürüş İzlenimleri


Yeni Aveo’yu İsviçre’nin Zürih
şehri ve çevresinde kullanma fırsatı
bulduk. İlk olarak ön tasarımının
gayet iddialı ve agresif olduğunu
fark ettiğimiz otomobil, bu özelliği
sayesinde küçük sınıfın genel manzarasının
dışına çıkıyor. Boyutlarına
göre gayet geniş olan iç mekanda
malzeme kalitesi ise bizleri pek
etkileyemedi. Ancak burada, kullanışlılıkta
herhangi bir sorun olmadığını
söyleyebiliriz. Şehir içinde
kıvraklığı sayesinde çok rahat bir
kullanım sunan otomobil, bol virajlı
yollarda ise dengesi, yol tutuşu ve
atak sürüş özellikleriyle takdir topladı.
İç mekanda dikkatimizi çeken
ilk özellik, motosikletleri hatırlatan
gösterge paneli oldu. ~Analog ve
dijital unsurların entegre edildiği
panel, sportif görünümü sayesinde
Aveo Hatchback için gayet uygun
bir seçim olabilir. Ancak daha tutucu
olan sedan müşterilerinin de
böyle düşünüp düşünmeyeceğini
zaman gösterecek. Aveo’nun otomatik
şanzımanı genel olarak başarılı
(zayıf kalan tork nedeniyle bazen
şaşırabiliyor, bu nedenle dizel motorla
kombine edilebilse daha iyi
çalışabilirmiş) çalışıyor ve konforlu
vites değişimleriyle öne çıkıyor.
Ancak manuel kullanım için vites
seçme düğmesinin vites kolunda
olması ve manuel modda viteslerin
değişmeyip motorun devir kesiciye
takılması, alışkanlık gerektiren
özellikler olacak gibi görünüyor.
Yeni Aveo’nun fiyatları henüz belli
değil. Ancak Chevrolet yetkilileri,
fiyatın Cruze’daki gibi iddialı olacağını
söylediler.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.