Yerli Honda Civic yenilendi

Dokuzuncu neslini kutlayan Honda
Civic, otomobil tarihi içerisinde yer
alan önemli modellerden biri. Çünkü
Civic, son 40 yıldır, aralıksız 20
milyon adet üretilmiş ve dünyanın farklı
pazarlarında beğenilen bir model olmuş.
Türkiye pazarı için de Honda Civic’in özel bir
önemi var çünkü 1998 yılından beri Civic’in
sedan versiyonu Honda Türkiye’nin, Gebze
Şekerpınar’daki tesislerinde üretiliyor.

Yeni Honda Civic Sedan’da, Honda
Türkiye’nin hedefleri de oldukça yüksek.
2012’de Türkiye’de 25 bin adet Civic Sedan
üretimi yapmayı hedefleyen Honda, bunun
15 bin adedini iç pazarda satmayı amaçlıyor.
Eğer hedefler tutarsa, bu, şimdiye kadar bir
yıl içerisinde ulaşılan en yüksek Civic Sedan
satışı olarak kayıtlara geçecek. Zorlu bir yıl
olması beklenen 2012’de Civic Sedan için bir
satış rekoru kırılabilmesi belki iyimser bir
tahmin gibi gözüküyor ama Honda satış ekibi
aracın lansman dönemindeki satış performansından
memnun ve ilk iki aylık üretimin
yani Şubat sonuna kadar olan kotanın yüzde
70’ini ilk lansman döneminde sattıklarını
(bayiye satış) açıklıyorlar.

Honda Civic Sedan, ilk etapta 1.6 litrelik
i-VTEC benzinli motorla piyasaya veriliyor.
125 HP güç üreten bu motorun ateşleme
ve yanma veriminin, bir önceki nesle göre
iyileştirilmiş olduğu açıklanıyor. 5 ileri
manuel veya 5 ileri otomatik şanzımanla
kombine edilebilen benzinli motorda aynı
zamanda LPG uygulaması da fabrika çıkışlı
olarak satın alınabiliyor. Üstelik LPG uygulaması
sonucunda da, 6 yıl ve 150 bin km’lik
üretici garantisi bozulmadan devam ediyor.

~LPG uygulamasının üzerinde, araçtaki dizel
motor eksikliğini kapatmak için fazlasıyla
duruluyor. Honda, 2011 sonundaki Tokyo
Fuarı’nda, 1.6 lt hacimli yeni bir dizel motor
geliştirdiğini duyurmuştu. Honda Türkiye
yetkilileri, henüz Civic Sedan üzerinde bu
motorun adaptasyonunun denenmediğini
açıklasalar da, yeni Honda HB üzerinde bu
küçük hacimli dizel motorun, yılın ikinci yarısından
itibaren yer alacağını, hatta bir süre
sonra da dizel motor ve otomatik şanzıman
kombinasyonunun sunulacağını biliyoruz.
Türkiye şartlarıyla uyumlu bu motor ve
şanzıman kombinasyonunun, önümüzdeki
dönemde Honda Civic Sedan’da da kullanılmasının
da olasılıklar dahilinde olduğunu
tahmin ediyoruz.Yeni Civic Sedan tek bir
motor ve iki farklı şanzımanın yanı sıra, 3
donanım seviyesiyle pazara verildi. Bu donanımlar
sırasıyla Dream, Premium ve en
üst donanım ise Elegance. En düşük donanım
seviyesi olan Dream isimli versiyondaki
ekipman seviyesinin bile yeterince zengin
olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Tüm ekipman
seviyelerinde ESP (Honda’daki adıyla
VSA, araç denge kontrol sistemi) ile ön, yan ve
perde hava yastıkları, yokuşta kalkış desteği
ve alarm gibi güvenlik donanımları standart
olarak sunuluyor. Üst donanım versiyonu
olan Elegance’da ise ısıtmalı ön koltuklar,
sunroof, xenon farlar ve geri görüş kamerası
benzeri donanımlar standart olarak yer alıyor.

Civic Sedan 1.6’nın başlangıç fiyatı 42 bin
735 TL (Dream) olarak açıklandı. En üst
versiyon olan Elegance otomatik’te ise fiyat
49 bin 385 TL, bu fiyatın bir önceki kasadan
geçişte değiştirilmediği ve bu modelin, en
çok satan Civic kombinasyonlarından biri
olduğu Honda yetkilileri tarafından vurgulandı.
Donanımın zengin olmasının yanı sıra
piyasadaki rekabetle kıyaslandığında makul
sayılabilecek başlangıç fiyat seviyesi, Civic
Sedan’ın, bugünlerde güçlü seyreden Japon
Yeni’ne rağmen hala rekabetçi kalabildiğini
gözler önüne seriyor.

~Önde ve profilde, sert görünümlü ama
basık tavanlı bir tasarıma sahip olduğunu,
arkada da bu sert tasarım unsurlarının devam
ettiğini söylemek mümkün. Kapıların
çizgileri ve şık kapı kolları bile Civic Sedan’ın
rakipleri karşısında güncel ve güzel kalması
için yeterli. Otomobilin donanım seviyesi
segment standartlarına uygun iken, iç mekan
özelliklerine de şöyle bir göz gezdirelim.
Otomobilin içine girdiğinizde aydınlık bir
atmosfer sizleri karşılıyor.

Bu gerek içeride kullanılan açık renkli
malzemelerden, gerek sunrooftan iç mekana
sızan ışıktan, gerekse de iç mekanda geniş
bırakılan alan serbestisinden kaynaklanıyor.
Gerçekten de iri vücutlu kullanıcılar bile
Civic Sedan’ın içerisinde rahat edebiliyor. İç
mekanda, hem önde hem de arkada yaşanan
genişlik hissi kompakt sınıf standartlarını
yeniden belirler nitelikte.

Orta konsoldaki sadelik de, son dönemlerin
trendi olan karmaşık kumanda salatalarının
ardından, çok dinlendirici ve kolay kullanılabilen
bir tasarım olarak beğeni kazandı.
Hız, devir, yakıt gibi bilgilerin sürücüyle paylaşıldığı
gösterge paneli ise biraz daha karmaşık
ama kısa bir sürede buna da alışmak mümkün. Gösterge panelinde devir sayacı
haricindeki tüm göstergeler dijital. Direksiyonun
solunda bulunan “Econ” düğmesinin
yanı sıra gaz pedalına fazlaca bastığınızda,
gösterge panelinin genel rengi mavi tonlarına
bürünerek, aracı performanslı dolayısıyla
fazla tüketerek kullandığınızı hatırlatıyor.
Bu uyarılar sonrasında ekonomik bir sürüş
karakteri belirlediğinizde ise aynı gösterge
paneli bu kez yeşil bir renge bürünerek,
ekonomik kullanıma geçtiğinizi hatırlatıyor.
Ne kadar yaktığınızı takip etmek için ufak bir
ekrana bakmaktansa, bu tarz bir ambiyans
rengiyle uyarılmak hem daha etkili, hem de
takip etmesi son derece kolay.

~Yeni Civic Sedan’ı Antalya Side arasındaki
yollarda denedik. Aracın performansı 125
HP’lik bir motor için yeterliydi ama daha
fazlası değildi. Atmosferik motorun, günümüz
trendlerinden olan downsizing ve turbo
gibi teknolojilerle rekabet edebilmesi, 1.6
lt hacimle sınırlı kalındığı için zor olacak.
Yapılan sunumlarda, otomobilin daha
basık bir tasarıma kavuşması, genel yapısının
hafifletilmesi ve otomatik şanzıman
oranlarında yapılan iyileştirmelerin sonucunda
yakıt ekonomisinin yüzde 10 kadar
iyileştirildiği belirtildi. Bizim kullanımlarımız
boyunca, yol bilgisayarının üzerinden,
100 km’de 9 ile 11 litre arasında bir tüketim
rakamı gözlemledik ama kesin sonuçları,
yapacağımız kapsamlı test sürüşlerimiz
belirleyecektir. Yol tutuş iyi, ses izolasyonu
yeterli ama yüksek devirlerde motorun sesi
kabin içerisine bir miktar sızabiliyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.