Sadece fiyatı ucuz

Giulietta ülkemiz şartlarına özel
olarak ayarlanan 22 bin 500 Euro’luk
fiyat etiketi ile ses getirdi.

Giulietta kesinlikle iddialı bir tasarıma
sahip. Farklı bir hava estiren
üçgen formlu ızgarası ile hemen
fark edilen Giulietta, uzun burun tasarımı
ile hem kibar hem de yırtıcı
görünmeyi başarıyor. Çamurluk ve
tamponun zarif ve aynı zamanda dinamik
tasarımları da çok uyumlu.
Yeni nesil LED’li stoplar ise özellikle
gece sürüşlerinde otomobile farklılık
kazandırıyor.

Giulietta yaşam alanı konusunda
da iddialı. Yaşam alanı geniş ve aile
beklentilerini karşılıyor. Koltukların
kalitesi ve iniş-binişler son derece iyi.
Kalite ile birlikte eğlenceli kullanımı
da düşünen Giulietta, şalter tipli
kumanda elemanları ile önemli bir
farklılık yaratıyor. Görüş açıları konusunda
ise Giulietta, standart bir
kompakt otomobilden çok farklı
değil. Ancak kalın C sütunu nedeniyle
özellikle şehir içi kullanımlarda
arka görüşü kısıtlanıyor. Direksiyon
simidinin tasarımı, vites kolu
ve vites körüğü açısından Giulietta
piyasanın iddialı modelleri arasında.
Havalandırma sisteminin yönlendirmeleri
kolay ve yaşam alanı kısa
bir süre içinde istenen sıcaklığa getiriliyor.
Müzik sisteminin kalitesi ve
ek ekipmanları destekliyor olması da
önemli artılardan.

Alfa Romeo dendiği zaman insanın
aklına öncelikli olarak sürüş
keyfi gelir. Giulietta bu disiplinde
Alfa Romeo ruhunu korumanın ötesine
geçerek bir adım daha ileri taşıyor.
Süspansiyon sistemi bu aracın
en çok sevdiğimiz yanlarından birisi
oldu. Dinamizm ve hız taleplerine
çok rahat uyum sağlayan süspansiyon,
konforu da asla elden bırakmıyor.
Geliştirilmiş MacPherson
ön süspansiyona arkada Multilink
(çok bağlantılı) sistem eşlik ediyor.

Alfa DNA’sı olarak adlandırılan ve
aracın sürüş karakterini üç farklı tipte
ayarlamanıza imkan tanıyan sistem
de çok iyi çalışıyor. Kısa aralıklı
ve hızlı girilen virajlarda hafif bir
önden kayma eğilimi görülse de bu
durum soruna dönüşmeden kontrol
altına alınabiliyor. Limitlerini fazla
zorladığınız zaman önden kayma
eğilimi artarken elektronik yardımcılar
tam zamanında devreye giriyor.
Motor ile şanzımanın uyumu da
Giulietta’nın önemli artıları arasında.
120 HP güç üreten 1.4 lt’lik motorun
performansı tüm beklentileri
rahatça karşılarken, özellikle üst
devirlerde ortaya çıkan canlılık çok
iyi. Performans konusunda iştah
kabartan Giulietta, 120 HP güç üreten
motoruyla cep dostu da olabilen
bir otomobil: Yakıt tüketimi aldığınız
performansa göre çok iyi. Altı ileri
oranlı manuel motorla tam bir
uyum içinde çalışıyor. Vites yolları
performanslı kullanımlar sırasında
rahat bulunmuyor olsa bile şanzıman
bizim beğenimizi kazandı. Fren performansı
konusunda da güvenli olduğunu
ispatlayan Giulietta, Euro
NCAP çarpışma testlerinden beş yıldız
alarak ayrılan güvenli bir otomobil.

Sonuç



Giulietta 22.500 Euro ödeyerek satın alabileceğiniz
en iyi alternatiflerden birisi. Tasarımı,
yaşam alanı, sürüş keyfi, motor-şanzıman
uyumu gibi en temel konularda bizlerin
beğenisini çok rahat bir şekilde kazanan Giulietta,
Alfa Romeo ruhunun birkaç adım
daha ileriye taşınmış bir hali. Üstelik bu otomobil
eski Alfa Romeo modelleri gibi sert olmak
yerine, bunun ayarını kullanıcısına bırakmayı
da bilen bir otomobil.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Sadece fiyatı ucuz

Giulietta’nın fiyatı açıklandığında, uygunluğuyla otomobil piyasasında ciddi ses getirmişti. Çünkü Alfa Romeo, genellikle yüksek fiyatlı otomobiller üreten bir marka olarak akıllarda yer etmişti. Tüm dünyada önemli bir etki uyandıran Giulietta ülkemiz şartlarına özel olarak ayarlanan 22 bin 500 Euro’luk fiyat etiketi ile satışa sunuldu. Türkçe söylemek gerekirse Giulietta ülkemizde kompakt sınıfta mücadele eden otomobillerin bir çoğu ile aynı olan 44 bin TL’lik iddialı bir fiyatla yollara çıktı. İşte bu hafta Giulietta’nın bu en uygun fiyatlı versiyonunu test konuğumuz yaptık. Giulietta neresinden bakarsanız bakın iddialı görünen bir otomobil. Birkaç istisna dışında geçmiş dönemlerde Alfa Romeo modelleri hep çok iyi görünen otomobiller olmuştu. Fakat Giulietta ile birlikte bu özellik birkaç adım daha ileriye taşınmış oldu. Çok farklı bir hava estiren üçgen formlu ızgarası ile hemen fark edilen Giulietta, uzun burun tasarımı ile hem kibar hem de yırtıcı görünmeyi başaran bir otomobil. Bu iki detayın bir arada bu kadar iyi harmanlanmış olması tasarım açısından çok önemli bir başarı. Sahip olduğu uzun burun bu otomobilde kesinlikle sırıtmıyor. Çamurluk ve tamponun zarif ve aynı zamanda dinamik tasarımları da çok uyumlu. Profilde kibar ve kaslı bir yapıya sahip olan Giulietta’nın arka tasarımıda çekici görünüyor. Yeni nesil LED’li stoplar özellikle gece sürüşlerinde otomobile önemli bir farklılık kazandırıyor.~ Bumerangı andıran stop lambaları arka tasarımın ilk fark edilen detayı olurken, sıradan küt bir çizgi yerine biraz daha bombeli hatların kullanılmış olması da son derece iyi bir tercih. Tasarım açısından baktığımızda 44 bin TL ödeyerek satın aldığınız bir kompakt otomobille ancak bu kadar iyi görünebileceğinizi belirtelim. Yakışıklı Giulietta, özellikle de görünüm açısından, ödediğiniz bedelin karşılığını sınıfının diğer modellerinin bir çoğundan daha fazla veriyor. Söz konusu yaşam alanı olunca da Giulietta iddialı kompakt modeller arasına adını kolayca yazdırıyor. Yaşam alanı geniş ve aile beklentilerini karşılıyor. Koltukların kalitesi ve içine iniş-binişler son derece iyi. Konfor seviyesi de yüksek olan bu yaşamalanı Giulietta’nın önemli silahlarından biri. Kalite ile birlikte eğlenceli kullanımı da düşünen Giulietta, şalter tipli kumanda elemanları ile önemli bir farklılık yaratıyor. Tamam, bazı kumanda düğmelerinin kullanımı kolay değil ama çok önemli sorunları da yok. Görüş açıları konusunda ise Giulietta, standar tbir kompakt otomobilden çok da farklı değil. Ancak arka görüş biraz daha iyi olabilirmiş: Çok kalın olan C sütünü nedeniyle özellikle şehir içi kullanımlarda arka görüşü önemli ölçüde kısıtlanıyor. Direksiyon simidinin tasarımı, vites kolu ve vites körüğü açısından Giulietta piyasanın iddialı modelleri arasında.~ Bu bölümde tek eleştirimizi ise, aracın kalitesine uymayan bir plastik malzemenin kullanıldığı direksiyon göbeği alıyor. Bunun yanında direksiyon simidinin alt tarafında bulunan kaplamaların kalitesi de bir soru işareti olarak kaldı. Yerinden çıkmış gibi görünen bu bölümün makyajla birlikte elden geçirilmesi gerekiyor. Aracın havalandırma sisteminin çalışma karakteri başarılı: Yönlendirmeler kolay yapılıyor ve yaşam alanı kısa bir süre içinde istenen sıcaklığa getiriliyor. Müzik sisteminin kalitesi ve ek ekipmanları destekliyor olması da önemli artılardan. Yaşam alanını göz önüne aldığımızda da Giulietta için, kendisine ödenen bedelin karşılığını veren araçlardan biri diyebiliriz. Kullanım keyfi ve kolaylığı da Giulietta’nın önemli artıları arasında. Neticede Alfa Romeo dendiği zaman insanın aklına zaten öncelikli olarak sürüş keyfi geliyor. Giulietta bu disiplinde Alfa Romeo ruhunu korumanın ötesine geçerek bir adım daha ileri taşıyor. Büyük bir titizlikle geliştirilen süspansiyon sistemi bu aracın en çok sevdiğimiz yanlarından birisi oldu. Dinamik ve hızlı sürüşler istendiğinde buna çok rahat uyum sağlayan süspansiyon, hiçbir durumda konforu elden bırakmıyor. Günümüzün birçok otomobilinde ya performans ya da konfor öne çıkarken, Giulietta’nın yaratıcıları bu ikisini çok iyi bir araya getirmiş.~ Geliştirilmiş Mac Pherson ön süspansiyona arkada Multilink (çok bağlantılı) sistem eşlik ediyor. Bu otomobili kullanırken alacağınız sürüş keyfi için, sınıfının en iddialılarından biri yorumunu yapabiliriz. Üstelik Alfa DNA’sı olarak adlandırılan ve aracın sürüş karakterine üç farklı tipte ayarlamanıza imkan tanıyan sistem de çok iyi çalışıyor. Kısa aralıklı ve hızlı girilen virajlarda hafif bir önden kayma eğilimi görülüyor ama bu durum soruna dönüşmeden olmadan rahatlıkla kontrol altına alınabiliyor. Limitlerini çok fazla zorladığınız zaman önden kayma eğilimi artsa da, elektronik yardımcılar tam zamanında devreye girerek görevlerini yapıyor. Motorun, direksiyon sisteminin, frenlerin ve Q2 elektronik diferansiyelin çalışma karakterine müdahale edilebildiği sistemleri ile Giulietta sürüş özelikleri konusunda da sınıfını başarıyla geçen çalışkan öğrencilerden biri oluyor. Motor ile şanzımanın uyumu da Giulietta’nın önemli artıları arasında. 120 HP güç üreten 1.4 lt’lik motorun performansı tüm beklentileri rahatça karşılarken, özellikle üst devirlerde ortaya çıkan canlılık çok iyi. Performans konusunda iştah kabartan Giulietta,120 HP güç üreten motoruyla cep dostu da olabilen bir otomobil: Yakıt tüketimi aldığınız performansa göre çok iyi. Altı ileri oranlı manuel motorla tam bir uyum içinde çalışıyor. ~Vites yolları performanslı kullanımlar sırasında rahat bulunmuyor olsa bile şanzıman bizim beğenimizi kazandı. Fren performansı konusunda da güvenli olduğunu ispatlayan Giulietta, Euro NCAP çarpışma testlerinden beş yıldız alarak ayrılan güvenli bir otomobil.

SONUÇ
44 bin TL ödeyerek satın alabileceğiniz en iyi alternatiflerden birisinin Giulietta olduğunu belirtmek isteriz. Tasarımı, yaşam alanı, sürüş keyfi, motor-şanzıman uyumu gibi en temel konularda bizlerin beğenisini çok rahat bir şekilde kazanan Giulietta, Alfa Romeo ruhunun birkaç adım daha ileriye taşınmış bir hali. Üstelik bu otomobil eski Alfa Romeo modelleri gibi sert olmak yerine, bunun ayarını kullanıcısına bırakıyor.

(+) Fiyat, görünüm, yaşam alanı, tüketim, motor, sessizlik, sürüş,güvenlik
(-) Yan aynalar, bazı kumandalar, direksiyon göbeği, yüksek hızlarda gürültü, arka görüş


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.