Fonksiyonellik Şampiyonu Yeni Zafira Tourer

Ampera’yı anımsatan agresif bir ön tasarım benimsenmiş. Yeni nesil motorla birlikte Insignia’dan tanıdığımız zengin güvenlik donanımlarına sahip

*Geliştirilmiş Flex7 koltuk sistemi sayesinde daha ferah iç mekan ve daha çeşitli kullanım olanakları sunuyor. Koltuklar sökülmeksizin maksimum esneklik için tasarlanmış. İkinci koltuk sırasının tasarımına büyük önem verilmiş. Artık bu sırada, ileri-geri hareket edebilen bank şeklinde bir koltuk yerine, birden fazla yönde hareket edebilen 3 bağımsız koltuk kullanılıyor.

*İç mekanı daha ferah, daha geniş ve özellikle de daha lüks bir yapıya sahip. 30’dan fazla saklama bölümüne sahip.

*Artırılan dingil mesafesi ve iz genişliği ile daha konforlu bir sürüş sağlayan Zafira Tourer’da 3 sürüş modu bulunuyor: Standart, Tour, Sport.

*0’dan 100’e 10.7 sn’de ulaşan Zafira Tourer 202 km/s hıza çıkabiliyor. EcoFlex motoru sayesinde 100 km’de 6.3 lt benzin yakıyor ve 148 g/km karbondioksit salınımı yapıyor.

*Enjoy ve Prestij donanımlarıyla Türkiye’ye gelen Zafira Tourer, 1.4 140 hp’lik motoru beraberinde bir dizi sürüş asistanını da getiriyor.

*2012 yılında toplam 500 adet satılması hedefleniyor.

*Diğer motor seçenekleri de sipariş üzerine getirilecek.

*Zafira Tourer’ın baz modeli fiyatının 70bin TL’den başlayacak, ancak rakam Şubat 2012’de netleşecek.

Daha fazla esneklik ve daha çok konfor sunan yeni Zafira Tourer’ın uluslararası basın lansmanı Münih’te gerçekleşti. Kompakt sınıfta MPV akımının öncüleri arasında yer alan Opel Zafira Tourer, 2012’de üçüncü nesliyle pazarlardaki yerini alacak.

27-28 Ekim’de gerçekleşen deneme sürüşü sonunda Zafira Tourer, yenilikçi koltuk esnekliği ve Opel tasarım dilinin özelliklerini taşıyan gövdesi ile hem kullanışlı, hem çekici olduğunu kanıtladı.

Tıpkı ilk iki nesil Zafira’da olduğu gibi Zafira Tourer’ın tasarımında da temel ilke; koltuklar sökülmeksizin maksimum esnekliğin sağlanması ! Opel tasarım ekibi Flex 7 koltuk sistemini geliştirdi ve 3. sıra koltuklar, bagaj bölmesinin zeminine gizlenecek şekilde katlanabiliyorken, 2. sıra koltuklar da tümüyle yeniden tasarlandı. 2. sıra artık tek parça bir koltuk takımı değil; katlanabilen 3 ayrı koltuk. Böylece tamamen düz bir yükleme zemini oluşmuş. Bu üç koltuk, standart versiyonda, birbirinden bağımsız olarak 210 mm kayabiliyor. Lounge Seating versiyonunda ise (opsiyonel) kenardaki koltuklar 280 mm kayabiliyor ve ayrıca 2. sıra orta koltuğun sırtlığı açılıp dönerek yan koltuklardaki yolcular için kolçaklar sunuyor. Aynı zamanda yan koltuklar kabinin merkezine doğru kayarak daha fazla omuz alanı yaratıyorlar ki bu gerçek bir yenilik.

Bireysel konfora yapılan bu vurgu, Zafira Tourer’ı yalnızca bir aile aracından çok daha fazlası haline getiriyor.

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Zafira, Opel’in esneklik ikonu ve biz onun 3. nesline çok daha fazla tutku ve üstün nitelikler ekledik” diyor.

Zafira’nın etkileyici ön kısmı, Ampera’da da olan, farlardan sis farlarına uzanan ünitesi, yani bumerang far yuvaları. Bir monocab için alışık olunmayan bir dinamizm sağlıyor. Böylece Zafira Tourer’ın silüeti, bir yüksek hızlı treni andırıyor.

Opel’in amiral gemisi Insignia’dakine benzer malzemelere ve görünüme sahip aydınlık ve kaliteli iç mekanda konfor standart.

Sürüş konforu içinse dingil mesafesi ve iz genişliği arttırıldı. Dingil mesafesi artık 2760 mm (57 mm daha fazla) ve iz genişliği ise önde, 1584 mm ( 96 mm daha fazla), arkada 1588 mm ( 78 mm daha fazla).

Zafira Tourer’da isteğe bağlı sunulan mekatronik FlexRide şasi, çok daha yüksek konfor, güvenlik ve sürüş dinamikleri sunuyor. Adaptif şasi kontrolü, geçerli yol koşulları, viraj alma hızı ve bireysel sürüş tarzına otomatik olarak adapte oluyor. Zafira Tourer’da 3 sürüş modu seçeneği sunuluyor. Dengeli Standart mod, konfor odaklı Tour modu ve daha aktif Sport modu.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.