Kış mevsiminde güvenli sürüş için dikkat edilmesi gerekenler

Starpet’in madeni yağ şirketi Staroil Petrolcülük A.Ş.’nin Genel Müdürü Erkan Pehlivan, hava sıcaklarının düştüğü günlerde güvenli bir sürüş için dikkat edilmesi gerekenler hakkında önemli bilgiler verdi. Güvenli sürüşün temel ilkesinin, sürücünün kendisini ve araç içinde bulunanları tehlikeli bir duruma düşürmemek olduğuna dikkat çeken Pehlivan, “Bunun için, öncelikle kullandığınız araç her yönden bakımlı, iyi durumda ve size yardımcı olacak şekilde donatılmış olmalıdır” diye konuştu.

Kış lastiği şart

Sanıldığının aksine, kış lastiklerinin sadece kar ve buzda değil, ısının ortalama 7 derecenin altına indiğinde, yağmurda ve kuru hava şartlarında da yaz lastiğinden daha iyi performans gösterdiğine dikkat çeken Pehlivan, “Bu nedenle hâlâ yaz lastiğiniz takılıysa aracınızın yol tutuşu çok daha kötü, fren ve viraj performansınız ise kazalara neden olabilecek derecede zayıflamıştır. Tutunamayan lastiklerle aracınıza hakim olamazsınız. Lastiklerin diş derinlikleri de kışa girmeden önce ölçülmelidir. Diş derinliği 3 mm’e inmiş kış lastikleri kullanılmamalıdır. Ek olarak, lastik havalarının kontrollerini sıklaştırın ve haftada bir aracınızın üreticisinin önerdiği basınç değerlerinde olmasına dikkat edin. Lastik havasını doğru olarak ayarlamak istiyorsanız, lastiklerinizin havalarını soğukken, yani yola çıkmadan önce kontrol edin” dedi.


Motora dikkat

Motorun soğuk havada çalışmakta zorlanacağını kaydeden Pehlivan, “Hava sıcaklığı eksi değerlere düştüğünde motor bloğunun çatlamasını antifriz önler. Bu nedenle soğutma suyuna mutlaka antifriz eklenmeli ve soğutma sistemi ile termostat ayarı soğuk hava koşullarına göre yapılmalıdır. Motorun ilk çalıştırılmasında akünün zayıf olmaması çok önemlidir. Akünüzü kontrol edin; su seviyesi düşükse saf su ile tamamlayın; şarj tutmuyorsa yenisiyle değiştirin. Motor yağı eskiyse değiştirin, eksikse tamamlayın. Hava filtresinin temiz olmaması motor gücünde kayıplara yol açar ve fazla yakıt tüketimine neden olur. Aynı zamanda, aşınma soğuk havada daha çabuk olduğu için motorun ömrü kısalır. Aracı çalıştırdıktan sonra ısınana kadar yüksek devirde kullanmamak gerekir” ifadelerini kullandı.

Temiz bir görüş ve buğu tehlikesi

Camların kirlenmesi veya yağmur nedeniyle görüşün zayıflamasının kazalara davetiye çıkardığını vurgulayan Pehlivan, “Sileceklerin iyi durumda olup olmadığı kontrol edilmeli, değilse silecek lastikleri yenilenmelidir. Yaza göre daha fazla ihtiyacınız olacağını düşünürsek, silecek suyu da sıkça kontrol edilmelidir. Zincirleme kazaların sis ve aşırı yağmurlu havalarda daha sık olmasının en önemli nedeni görüşün kısıtlanmasıdır. Yollar çok çamurlu olduğu için, camları ve ışık donanımlarını temizleyebilmek için aracınızda her zaman bir bidon su bulundurun. Ayrıca bir eldiven, reflektif bir yelek ve el feneri bulundurmayı da unutmayın” dedi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Kış mevsiminde güvenli sürüş için dikkat edilmesi gerekenler

Kış lastiği şart

Sanıldığının aksine, kış lastiklerinin sadece kar ve buzda değil, ısının ortalama 7 derecenin altına indiğinde, yağmurda ve kuru hava şartlarında da yaz lastiğinden daha iyi performans gösterdiğine dikkat çeken Pehlivan, “Bu nedenle hâlâ yaz lastiğiniz takılıysa aracınızın yol tutuşu çok daha kötü, fren ve viraj performansınız ise kazalara neden olabilecek derecede zayıflamıştır. Tutunamayan lastiklerle aracınıza hakim olamazsınız. Lastiklerin diş derinlikleri de kışa girmeden önce ölçülmelidir. Diş derinliği 3 mm’e inmiş kış lastikleri kullanılmamalıdır. Ek olarak, lastik havalarının kontrollerini sıklaştırın ve haftada bir aracınızın üreticisinin önerdiği basınç değerlerinde olmasına dikkat edin. Lastik havasını doğru olarak ayarlamak istiyorsanız, lastiklerinizin havalarını soğukken, yani yola çıkmadan önce kontrol edin” dedi.


Motora dikkat

Motorun soğuk havada çalışmakta zorlanacağını kaydeden Pehlivan, “Hava sıcaklığı eksi değerlere düştüğünde motor bloğunun çatlamasını antifriz önler. Bu nedenle soğutma suyuna mutlaka antifriz eklenmeli ve soğutma sistemi ile termostat ayarı soğuk hava koşullarına göre yapılmalıdır. Motorun ilk çalıştırılmasında akünün zayıf olmaması çok önemlidir. Akünüzü kontrol edin; su seviyesi düşükse saf su ile tamamlayın; şarj tutmuyorsa yenisiyle değiştirin. Motor yağı eskiyse değiştirin, eksikse tamamlayın. Hava filtresinin temiz olmaması motor gücünde kayıplara yol açar ve fazla yakıt tüketimine neden olur. Aynı zamanda, aşınma soğuk havada daha çabuk olduğu için motorun ömrü kısalır. Aracı çalıştırdıktan sonra ısınana kadar yüksek devirde kullanmamak gerekir” ifadelerini kullandı.

Temiz bir görüş ve buğu tehlikesi

Camların kirlenmesi veya yağmur nedeniyle görüşün zayıflamasının kazalara davetiye çıkardığını vurgulayan Pehlivan, “Sileceklerin iyi durumda olup olmadığı kontrol edilmeli, değilse silecek lastikleri yenilenmelidir. Yaza göre daha fazla ihtiyacınız olacağını düşünürsek, silecek suyu da sıkça kontrol edilmelidir. Zincirleme kazaların sis ve aşırı yağmurlu havalarda daha sık olmasının en önemli nedeni görüşün kısıtlanmasıdır. Yollar çok çamurlu olduğu için, camları ve ışık donanımlarını temizleyebilmek için aracınızda her zaman bir bidon su bulundurun. Ayrıca bir eldiven, reflektif bir yelek ve el feneri bulundurmayı da unutmayın” dedi.

Kalorifer, klima ve rezistansın da mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini söyleyen Pehlivan, “Bu donanımların sorunsuz çalıştığından emin olun. Yola çıktığınızda camlarınızda buğu kalmaması gerekir. Soğuk havalarda giydiğiniz paltolarla ve postallarla araç kullanmanız da kazaya yol açabilir. Aracınıza bindikten sonra ayakkabınızı kuru bir bezle silmeniz ayağınızın pedaldan kaymasını önleyecektir. Frenlerinizin ve balatalarınızın kontrolünü de yaptırın. Fren ayarları dört lastikte de eşit olmalı. Rot-balans ayarları ve amortisörler iyi durumda olmalı” dedi.

Takip mesafesi

Kış şartlarında, özellikle yağışlı havalarda takip mesafesinin artırılması gerektiğinin altını çizen Pehlivan, “Yağmurun yolu kayganlaştırdığı ve fren mesafesini uzattığını mutlaka dikkate alarak hızınızı düşürmeli ve takip mesafenizi 3 saniye olarak ayarlamalısınız. Önde giden araçların lastiklerinden havaya püsküren su tanecikleri görüş alanını daralttığı için yoldaki tehlikeleri fark etmekte zorlanabilirsiniz. Yağışlı havada aracınızın fark edilmesini sağlayacak en iyi yöntem kısa farların yakılmasıdır. Ayrıca unutulmamalı ki yağışlı havalarda kısa farların yakılması kanunen de zorunludur. Zemin kayganlaştıkça gazı daha yumuşak kullanmalı, vites değişimini çok daha düşük devirlerde yapmalısınız. Direksiyon hareketleriniz asla sert ve ani olmamalı. Hız arttığında yere temas eden alanın azaldığı, yağışlı havalarda bu durumun tehlikeli boyutlara ulaşacağı da unutulmamalıdır” diye konuştu.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.