57.000 lüks araç için yolları açın

Küresel mali krizin yaşandığı
geçtiğimiz yıllarda, lüks otomobil
satın alanlar, “paraları olmasına”
rağmen yeni modeller
için sabrederek zaman geçirmişlerdi.
Hatta 2009 yılındaki
krizin şiddetli dalgasında lüks
segmentin yarılandığını kaydetmiştik.
Şimdi ise, krizden çıkıldı
ve ultra pahalı otomobil satışlarının
dünya rekoru
kırması bekleniyor.
Porsche ve Ferrari,
satışları 2009 yılına
göre iki misline çıkacakmış
gibi üretim
planlaması yapmış
durumdalar. Aston Martin ve
Maserati ise, bu yıl tarihi bir satış
adedi yakalamayı hedefliyorlar.

Aslında, lüks otomobile olan
tutku hiçbir zaman azalmamıştı.
Sadece ‘çevre’den çekinenlerin siparişlerini
ötelemeleri söz konusu
olmuştu. Şimdi ise, lüks “iş”i
yeniden yürüyor, hatta koşuyor!..
Mart başında kapılarını açan Cenevre
Otomobil Fuarı’nda bile,
fark ettiğimiz, tüm markaların bu
yöndeki yeni lansmanlarıydı. Sadece
lüks markaların değil, volüm
markaların bile standlarında büyük
ve pahalı seçeneklerin yoğunluğu
dikkat çekiyordu.

Jaguar bu yıl yüzde 10’luk bir
artış beklerken, Rolls-Royce ve
Bentley “asilzade”leri de 2011’i
rekor satışla kapatacaklarını açıklıyorlardı.

“Spor otomobil pazarı yükseliyor!”
diye açıklama yapan Porsche’nin
“şef”i Matthias Müller,
yılbaşından bu yana yaşadıkları
yüzde 30’luk ekstra talep için
üretim planlarını değiştirdiklerini
söylüyordu. Bugatti’nin bile
2011’e büyük bir heyecan içinde
başladığını kaydeden IHS Automotive
Enstitüsü analisti Christoph
Stürmer, tüm lüks markaların
2011’i toplamda 57 bin
adetlerde kapatacağını hesaplıyor.
Bu da geçtiğimiz yıla göre muhteşem
bir dörtte birlik artış olarak
görünüyor!

2014 yılında Rolls-Royce’un
ve hatta dünyanın en büyük otomobil
pazarı olması beklenen
Çin’den, Phantom’un son gördüğümüz
elektro versiyonu için
bile sipariş aldıklarını anlatan
Rolls-Royce İcra Kurulu Başkanı
Torsten Müller-Örvös, 2011 için
pespembe bir tablo çiziyordu.
Bentley’in Porsche’den transfer
ettiği yeni Başkanı Wolfgang Dürheimer
de, yeni markasının potansiyelinin
çok daha yüksek olduğunun
farkında olarak, Porsche’nin,
dünyanın kârlılığı en yüksek
otomobil markası olması niteliğine
doğru yol alacaklarını
açıklıyordu.

Her iki süper lüks markanın,
artık “sahiplerinin kullandığı”
Ghost ve Continental GT modellerine
olan konsantrasyonunun,
dünyada artık bu süper lükslerin
şoförlü olarak tercih edilmediğini
de akla getiriyordu. Belki de o
sebeple, “sahibinin kullanmadığı”
Maybach’lar bu gelişen lüks
segmentinde kıvrak manevralar
yapamıyor!..

Belki; şu an için gizlenen Maybach’ın
Aston Martin ile planladığı
bebek “Maybach” projesi
gerçekleşir ise, yolların en büyük
lüksü de artık bu “ultra pahalı”
pazarın 60 binlere doğru daha da
büyümesine katkıda bulunabilir
ve İngiliz “asilzade”lerinin karşısına
yeniden rakip olarak çıkabilir.
Maybach’tan Aston Martin rötuşuyla
“Lagonda” isimli bir model
gelmesi; işte, bu çok iyi bir fikir,
olur!..

Artan talep,
lüks otomobil
konseptlerinin
sayısını
da artırdı.

Krizin azalan etkileri ultra lüks
araç satışlarını kelimenin
gerçek anlamıyla patlatacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.