625 HP’lik nazik Britanyalı

Bentley, 2005’te piyasaya
çıkan Flying
Spur’u yeniden giydirdi.
Yeniden tasarlanan
arka kısım, daha konturlu
yüzeyler ve daha görkemli
burun, bu asil İngiliz’e
kesinlikle çok yakışmış.
Teknik yenilikler ise
konfor odaklı: Daha yumuşak
yanaklı 19 inçlik
yeni lastikler, daha sessiz
bir egzoz, çift katmanlı
camlar, 4 kademeli amortisör
ayarı ve daha kapsamlı
gürültü izolasyonu.

6.0 lt’lik W12’nin gücü
625 HP’ye çıkarılırken,
ortalama tüketim yüzde
13 düşerek 14.7 lt/100
km seviyesine indirilmiş.
2000 d/d’den itibaren
kullanıma hazır tutulan
800 Nm’lik devasa tork,
8 ileri oranlı bir otomatik
şanzıman tarafından
kontrol ediliyor. Bu asfalt
transatlantiği yolcularını,
100 km/s’ye 4.6 sn’de ulaştırırken,
322 km/s hız
yapabiliyor. Bu da Flying
Spur’a “gelmiş geçmiş en
hızlı 4 kapılı Bentley” unvanını
getiriyor.

Otomobil, 195-245
km/s arasındaki hızlarda
yüksekliğini, 23 mm’ye
kadar otomatik olarak düşürebiliyor.
Standart olan
4 tekerlekten çekiş sistemi,
arkadan itiş odaklı
ayarlara sahip: 40:60. 3
kademeli ESP ise sürücüye
ilk kez kontrollü
driftler yapabilme imkanı
tanıyor.

Bunun dışında Flying
Spur, en modern infotainment
(bilgi-eğlence)
sistemleriyle de dikkat
çekiyor. İstendiğinde sistemin
tüm fonksiyonları,
çıkarılabilir bir uzaktan
kumanda yardımıyla, arka
koltuklardan bile kontrol
edilebiliyor.

Teknik veriler


Bentley Continental Flying Spur

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 12 silindirli
motor; çift turbo; maksimum güç:
625 HP-6000 d/d; maksimum tork: 800
Nm-2000 d/d; 4 tekerlekten çekiş; 8 ileri
otomatik şanzıman; yakıt deposu: 90 lt;
boyutlar (u/g/y): 5295/1976/1488 mm;
boş ağırlık: 2475 kg; 0-100 km/s: 4.6 sn;
maksimum hız: 322 km/s; tüketim: 14.7
lt/100 km; CO2 emisyonları: 343 gr/km

~Beğeni toplayanlar

Flying Spur sonunda kendisinden
beklediğimiz kadar güzel, elit ve soylu
görünüyor.

Can sıkanlar

Neredeyse 2.5 tonluk bir ağırlıkta
elde edilen 50 kg’lık tasarruf sizce de
yetersiz değil mi?

Sürpriz oldu

Mulliner’e yakınlığı şaşırtıcı: Tamam,
Flying Spur amiral gemisi Mulliner’den
daha kısa ama kesinlikle daha kötü
değil.

Sonuç

Bentley Flying Spur her zaman bir rüya
otomobil olmuştu. Bu son makyaj ise
onun, sürüş özellikleri
ve kalitesine
yakışır bir asil
görünüme bürünmesini
sağladı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.