Almanya’dan Afrika izlenimleri

Son bir ay boyunca hepimiz Afrika ile kalktık, Afrika ile yattık. Dünya Kupası nedeniyle gerek bu bölgedeki yaşam, gerek oynanan maçların büyük bir bölümünün sönük geçmesi, gerekse Vuvuzella gibi konular her yerde karşımıza çıktı. Futbolla ilgilensek de, ilgilenmesek de hepimiz bir ay boyunca bu konunun etkisi altında kaldık. Elbette Afrika denince büyük çoğunluğumuzun aklına, televizyonlarımızın karşısına oturarak izlediğimiz Afrika Safarileri geldi. Büyüleyici bir doğanın içinde, el değmemiş bakir bölgelerde süren vahşi yaşam, hepimizin aklında önemli izler bırakan birer görüntüden ibaretti. Aslanların yaşamak için yaptıkları ya da bir aslana yem olmak istemeyen geyiğin canını kurtarmak için verdiği mücadele, hepimizin hatıralarında bir yere sahiptir. Fillerin sulardan geçişleri, timsahların aniden yaptıkları hamleler ya da bir maymunun insanları aratmayan zeka gösterileri de aynı hatıraların içinde yer alır. Bu tip görüntülerin arka planında ise arazi araçlarının içinde bu büyük maceraya tanıklık eden ve bunları bizlere ulaştıran insanlar vardır. Geçtiğimiz hafta Continental, Contisport contact 5P isimli yeni lastiğini, şirketin merkezinin de bulunduğu Almanya Hannover kentinde yaptı. Continental’in muhteşem test pisti Contidrom’da özel olarak yapılacak testlerle birlikte, Land Rover araçlarının kullanıldığı ve yine bunların üzerinde yer alan Continental lastikleri de test edildi. Contisportcon-tact 5P ismi verilen lastiğin testini daha önce de yapma şansı yakalamıştık. Ama Contidrom pistinde özel olarak hazırlanan, slalom, engel aşma, ıslak ve kuru zemin pist testleri gibi kapsamlı bir teste katılmamıştık. ~Burada yaptığımız testler Continental’in bu yeni ürününün başarısını bir kez daha açıkça ortaya koydu. Ancak bu lastiğin tanıtımı için buraya gelmemizin bir diğer nedenlerinden birisi ise, Avrupa ülkelerinde uygulanmaya başlayan “etiketleme” sistemi oldu. Elektronik eşyalardan alışkın olduğumuz “Aenerji sınıfı” uygulaması artık birçok lastik markasında kullanılmaya başlandı. Continental yönetiminin bu konu hakkında uzun bir toplantı yapması ve lastik üzerinde yer alacak olan bu etiketin önemini özel olarak hazırlanmış dosyalarla anlatması bu konuya verilen önemi gözler önüne serdi. Continental’in yeni ürünü Contisport contact 5P ise bu yeni enerji uygulamasında “B-B” sınıfında yer alması ile dikkat çekti. Çevreye yaydığı ses konusunda da 72 d Bile sınıfının sessiz lastiklerinden birisi olacak olan Contisportcon-tact 5P’in bu özelliği hakkında şunları söylemek istiyoruz; fren performansı olarak baktığımızda B sınıfında yer alan bir lastikle F yani en düşük sınıfta yer alan bir lastik arasında ıslak zeminde yapılan frende tam 18 metre gibi bir fark olması anlamına geliyor. Yapılan testlerin ardından açıklanan bu bilgilere göre bir araç B sınıfında yer alan bir lastikle 38 metre gibi bir mesafede durabilirken, aynı ıslak zeminde F sınıfında yer alan bir lastikle fren yapıldığında duruş mesafesi 56 metreye kadar uzayabiliyor. Yakıt tüketimi açısından baktığımızda ise A sınıfında yer alan bir lastikle G sınıfında yer alan bir lastik arasında 100 km’de 0.15 lt’ye kadar varan bir tüketim sonucu ortaya çıkıyor.~ Aynı şekilde lastiklerin çevreye yaydığı gürültü içinde üç basamaklı bir ses çizelgesi hazırlanmış durumda. Buna göre bir lastik Continental örneğinde olduğu gibi 72 dB gürültü yayıyorsa, bu çizelgenin ikinci sırasında yer alıyor. Bu etiketlerin kullanılmaya başlaması ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de lastik kullanıcılarının daha iyi bilinçlendirilebileceği düşünülüyor. Çünkü uygun fiyatlı bir lastiği satın alan müşteri, aracının biraz daha pahalı olan lastikle daha az yakıt tüketeceğini ya da çok kısa mesafede durabileceğini gördükten sonra, ucuz lastiği seçmeye son verebilecek. Continental’in bizler için hazırladığı bir diğer test ise Afrika Safari imkanını Hanover’de yaşamak oldu. Yani safari yapmak için 10 saat uçakla seyahat edip Kenya’ya gitmeye gerek yokmuş. 3 saatlik uçuşla gidilebilecek Almanya’da da benzer bir Safari deneyimi yaşamak mümkün. Bu safari macerasına başlamadan önce açıkçası biraz küçümsemiştik; hem test için hazırlanan parkuru, hem de safariyi. Çünkü bu safarinin Afrika’da yapılanlarla bir alakası olmayacağını düşünüyorduk. Fakat bu düşündüklerimizin tam tersi oldu. Land Rover’ın arazi araçları ve Continental lastikleri ile çıktığımız bu safari serüveni bizlere Almanya yerine Afrika’da olduğumuzu çok rahat düşündürdü. Aslanlar, kaplanlar, filler, zürafalar derken maymunların yaptıkları yaramazlıklar bile, büyüleyici ve aynı zamanda biraz korkutucu bir hava yarattı. Biz Freelander’ın içinde, maymunlar aracın üzerinde. Aracın karoserinde ne bulurlarsa, söküp aldılar.~ Hatta bu sürüşe çıkmadan önce, her zaman görmeye alışkın olduğumuz su fıskiyelerinin nedenbu araçta olmadığını düşünmüştük ama maymunların bile yaptıklarını gördükten sonra, bunun nedenini anladık. Kaputun üzerinde bulunan bu fıskiyelerinin yerine yapıştırılan bant-lar bile maymunların hışmına uğradı. Zürafaların açılır tavandan içeriye kafalarını sokarak yiyecek aramaları da ilginç olaylar arasındaydı. Ne olduğunu anlamadan açılır tavandan içeriye kafasını daldıran bir zürafayı görmek gerçekten çok ilginçti. Aslanlarla aramızda sadece Freelander’ın camlarının olması ise korkutucuydu ama adrenalin sonrasında yaptığımız arazi testi sırasında bizlere çok iyi geldi. Zorlu arazi şartlarının üstesinden başarıyla gelen araçlar, bizleri sağlıklı bir şekilde medeniyete kavuşturdu. Bu safari deneyiminin ardından hepimiz kendimize şu soruyu soruyorduk: Bir daha bu macerayı tekrarlar mıyız? 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.